اقتصادی

راهکار فناوران کشور برای کاهش خوردگی و افزایش راندمان در بویلرهای بخار

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان با دستیابی به دانش فنی قطعه اصلی بویلرهای بخار، راندمان این تجهیزات را تا ۹۵ درصد ارتقاء دادند ضمن آنکه راهکاری برای کاهش میزان خوردگی در آنها ارائه کردند.

محمدرضا طهرانچی مدیر توسعه بازار و صادرات یکی از گروه‌های صنعتی و تولیدی در گفت‌وگو با مجله لوکس، زمینه فعالیت این شرکت را تولید بویلرهای بخار دانست و گفت: رادیاتور، رادیاتورهای پره‌ای و پنلی، مشعل و بویلرهای چگالشی از محصولات این شرکت به شمار می‌رود و از این تجهیزات در هر مکانی که نیاز به خروجی بخار و یا آب گرم باشد می‌توان استفاده‌ کرد.

وی با بیان اینکه بویلرهای بخار این شرکت در اماکنی مانند بیمارستان‌ها، ادارات و سازمان‌ها کاربردی شده است، افزود: کارخانجات برای سیکل تولید و یا گرمایش خود نیاز به بخار دارند و بویلرها از طریق احتراق و گرم کردن آب، بخار مورد نیاز صنایع را تامین می‌کنند.

طهرانچی با اشاره به کاربرهای این دستگاه در بیمارستان‌ها خاطر نشان کرد: از این دستگاه در گرمایش بیمارستان و از بویلرهای آبی نیز برای گرم کردن آب‌های مصرفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر توسعه بازار این شرکت با اشاره به مزایای محصولات تولیدی این شرکت، یادآور شد: بویلرهای چگالشی تولید شده در این شرکت تا ۸۰ درصد افزایش راندمان خروجی دارد و این میزان در بویلرهای چگالشی آب گرم به ۹۵ درصد می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه با دستیابی به دانش فنی و تولید مشعل‌ها پیش اختلال تشعشعی، دانش بنیانی شرکت را اخذ کنیم، اضافه کرد: این قطعه از مهمترین بخش‌های بویلرها به شمار می‌رود چرا که این قطعه راندمان خروجی دستگاه تا ۹۵ درصد ارتقاء داده است.

به گفته این فناور، جنس این مشعل‌ها از آلومینیوم-سیلیکون- منیزیم است و این امر موجب کاهش خوردگی در این تجهیزات شده است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و دانش فنی وسیع هستم که با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند و رویکردهای تحلیلی، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با قدرت تفکر و تحلیل بالا ارائه دهم. هدفم این است که شما را در درک بهتر مسائل اقتصادی یاری دهم و به شما اطمینان دهم که از بهترین منابع و تحلیل‌ها استفاده می‌کنید.
دکمه بازگشت به بالا