راهکار عبور از قطعی‌های برق بی‌برنامه در اصفهان واکاوی شد

اصفهان

راهکار عبور از قطعی‌های برق بی‌برنامه در اصفهان واکاوی شد

مجله لوکس/اصفهان مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان از تشکیل جلسۀ هماهنگی مدیریت بحران استان به‌منظور پیگیری و رفع مسئلۀ قطعی برق بدون برنامه خبر داد.

منصور شیشه‌فروش روز شنبه (۳شهریورماه) در گفت‌وگو با مجله لوکس بیان کرد: این جلسه با حضور مسئولان مدیریت بحران، شرکت برق، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، شهرک‌های صنعتی، سازمان جهاد کشاورزی، پلیس راهور و شماری از صاحبان صنایع برپا شد.

او با تأمل در این نکته که قطعی برق‌ بدون اطلاع تاکنون مشترکین خانگی، صنفی، کشاورزی و صنعتی را متضرر کرده است، افزود: به‌علت شرایط ناترازی انرژی در دو هفتۀ اخیر، قطعی‌های برق بدون اطلاع و خارج از برنامه به‌دست وزارت نیرو و در تمام بخش‌هایی که یاد شد، رخ داده است.

این مقام استانداری اصفهان در تبیین خسارات بخش‌های مذکور توضیح داد: وقوع ۲۲۳ مورد محبوس‌شدن افراد در آسانسورها و در دو هفتۀ گذشته فقط یکی از پیامدهای این مسئله است. ایجاد اختلال ترافیکی در چهارراه‌ها به‌علت قطعی برق چراغ‌های راهنمایی، آسیب‌دیدن واحدهای دام و طیور، گلخانه‌های کشاورزی و پرورش ماهی نیز بخشی دیگر از مشکلات ما در اصفهان این روزها بوده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: وسایل الکترونیکی و برقی مردم در منازل نیز آسیب دیده است. خسارت‌های وارده به بخش صنوف، واحدهای نانوایی و مواد غذایی را هم نمی‌توان نادیده‌ گرفت. بسیاری از کشاورزان و باغداران نیز با معضلات فراوانی روبه‌رو شده‌اند، زیرا قطعی برق بر زمان آبدهی به محصول اثر می‌گذارد. قطعی برق چاه‌ها در شغل این افراد نگران‌کننده است. همچنین واحدهای تولیدی که در شهرک‌های صنعتی واقع‌اند، شبکه‌های برق و ترانس‌ها به‌دلیل قطعی برق خارج از برنامه و بدون مصوب ابلاغی خسارت دیده‌اند.

شیشه‌فروش ادامه داد: در جلسۀ مدنظر تأکید کردیم که در صورت تداوم ناترازی انرژی و اعمال هرگونه محدودیت جدید برق در واحدهای تولیدی و صنعتی و همچنین شهرک‌های صنعتی لزوماً باید هماهنگی قبلی صورت بگیرد، یعنی صاحبان تولیدی‌ها و صنایع باید اطلاعات کاملی دریافت کنند.

 او تأکید کرد: دیسپاچینگ برق کشوری و شرکت توانیر باید هرگونه محدودیت و قطعی برق در بخش‌های تجاری و کشاورزی و خانگی را از قبل و از طریق ابلاغیه‌های خود اطلاع بدهد. به‌منظور پیشگیری از وقوع حوادث و ایجاد خسارت، وزارت نیرو قبل از قطعی برق که ناشی از فیدرهای سریع‌القطع و رله فرکانسی باشد، باید با مشترکین هماهنگی‌لازم را به عمل آورد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان یادآور شد: براساس پیش‌بینی‌ها، تا اواخر هفته در مناطق غرب و جنوب استان اصفهان شاهد تثبیت دما، وزش تندباد و بارش‌های پراکنده خواهیم بود. امید است که با کاهش تدریجی دما از شرایط ناترازی انرژی موجود هم کاسته شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا