راهپیمایی هزاران نفری حامیان فلسطین مقابل کاخ سفید

هزاران تن از حامیان فلسطین در شهرهای سراسر آمریکا، مقابل کاخ سفید تجمع کردند تا به سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه و حمایت آن از رژیم صهیونیستی اعتراض کنند؛ بسیاری از معترضان لباس‌های قرمز رنگ و کفن به تن کرده بودند تا خط قرمزی را به تصویر بکشند که تل‌آویو از آن عبور کرده است.

به گزارش مجله لوکس، صدها معترض بنر قرمز رنگی را در دست داشتند که در اطراف کاخ سفید کشیده شده بود و از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواستند رویکرد خود را نسبت به جنگ غزه و تداوم حمایت از رژیم صهیونیستی تغییر دهد.

به نقل از شبکه خبری ان.بی.سی، معترضان فریاد «بایدن، بایدن نمی‌توانی خودت را مخفی کنی، ما خط قرمز تو هستیم» سر دادند.

تجمع حامیان فلسطین مقابل کاخ سفید

«ناس عیسی» یکی از معترضان از جنبش جوانان فلسطین حاضر در این اعتراضات گفت: «هدف این است که خط قرمزی را ترسیم کنیم که بایدن در مورد نسل‌کشی اسرائیل در غزه خط قرمزی را ترسیم نکند و بگوییم ما به‌عنوان مردم امروز خط قرمزی می‌کشیم تا بگوییم این وضعیت دیگر بس است. الان زمان تحریم تسلیحاتی و پایان دادن به ارسال سلاح به اسرائیل است.»

معترضان چادرهایی واقع در «الیپس» پارکی به مساحت ۵۲ هکتار درست در جنوب کاخ سفید برپا کردند. برخی از معترضان به شبکه خبری ای.بی.سی گفتند که سازمان‌دهندگان جامعه دانشجویی این حرکت را برای برپایی یک تجمع رهبری کردند.

بر اساس پست‌های یکی از گروه‌های سازمان‌دهنده در سایت رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، برخی از معترضان از شهرهایی از جمله نیویورک، فیلادلفیا و بوستون سوار بر اتوبوس‌ برای شرکت در این راهپیمایی اعتراضی مقابل کاخ سفید خودشان را رسانده بودند.

سازمان‌دهندگان و سیاستمداران از جمله «جیل استین» کاندیدای ریاست‌جمهوری حزب سبز و «کلودیا دلاکروز» کاندیدای حزب سوسیالیسم در سخنرانی‌های خود در پارک مقابل کاخ سفید، از دولت بایدن انتقاد کردند.

دلاکروز گفت: «بایدن می‌تواند نسل‌کشی را که در حال حاضر در غزه در حال وقوع است، متوقف کند. او می‌توانست جلوی آن را بگیرد، اما این برخلاف تمام منافع اوست. بنابراین ما اینجا هستیم تا بگوییم که ما خط قرمز هستیم.»

پیام‌های معترضان از اصرار برای پایان دادن به جنگ و تغییر سیاست ایالات متحده در قبال جنگ غزه گرفته تا درخواست‌ها علیه راه‌حل ۲ دولتی را شامل می‌شد.

تجمع حامیان فلسطین مقابل کاخ سفید

برخی از حامیان فلسطین علیه تشکیل رژیم صهیونیستی در ۱۹۴۸ شعار داده و خواستار تشکیل کشور مستقل فلسطین شدند. گروهی دیگر از معترضان فریاد می‌زدند «بلند بگویید، واضح بگویید، ما نمی‌خواهیم هیچ صهیونیستی در اینجا باشد.»

صدها بنر را می‌شد در میان جمعیت مشاهده کرد که بسیاری از آنها پیام‌هایی مانند «فعلا محاصره غزه را بردارید» و «نسل‌کشی خط قرمز ماست» رویشان نوشته شده بود، اما تعدادی از شرکت‌کنندگان هم بنرهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود مانند «در کنار حماس بایستید.»

بایدن در حال حاضر برای شرکت در مراسم بزرگداشت روز نرماندی و سفر رسمی، در فرانسه به سر می‌برد و در کاخ سفید نیست.

از زمان آغاز حملات بی‌امان رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین در هفتم اکتبر، ایالات متحده بزرگ‌ترین تامین‌کننده مالی و تسلیحاتی این رژیم باقی مانده است و فعلا دورنمای آتش‌بس هم دیده نمی‌شود. این در حالیست که جنایات صهیونیست‌ها به اوج خود رسیده است و در تازه‌ترین یورش‌ها به اردوگاه آوارگان «النصیرات» دست‌کم ۲۵۰ فلسطینی به شهادت رسیدند و در مجموع نزدیک به ۳۶ هزار فلسطینی که عمدتا کودکان و زنان هستند، جان باختند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل