راه‌اندازی مراکز مشاوره و اجرای طرح «راه زندگی»در ایلام – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، عصر سه شنبه همزمان با سراسر کشور، نشست سراسری مدیران کل کتابخانه های عمومی و کمیته امداد به صورت ویدئو کنفرانس، با حضور مدیران کل کتابخانه‌های عمومی ایلام و کمیته امداد استان ایلام در محل سالن جلسات اداره کل کمیته امداد استان ایلام برگزار شد.

سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه کمیته امداد در خصوص همکاری در راه‌اندازی مراکز مشاوره و اجرای طرح «راه زندگی» بیان کرد: کتابخانه ها به مانند گذشته دیگر تنها یک مخزن و سالن مطالعه نیست، بلکه به عنوان یک مرکز فرهنگی اجتماعی پویا فعالیت می‌کند.

حیدری با بیان اینکه در کتابخانه‌های نسل جدید ۶۰ نوع خدمت قابل ارائه است، توضیح داد: امانت دادن کتاب و استفاده از سالن مطالعه یکی از خدمات کتابخانه‌های نسل جدید است. سطوح مختلف حوزه فرهنگ و اجتماع در کتابخانه قابل دسترسی است.

حیدری افزود: در همکاری با کمیته امداد قصد داریم اتاق‌های مشاوره و خدمات مشاوره‌ای گسترش پیدا کنند. دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های متنوعی در بحث کسب‌وکار و مشاغل برگزارکردیم تا مخاطبان بتوانند کسب‌وکارهای کوچک و آموزشی را تجربه کنند. همچنین بخش کودک در کتابخانه عمومی وجود دارد و فعالیت‌هایی مانند محافل ادبی، قرآنی برگزار می‌شود. با راه اندازی مراکز مشاوره در کتابخانه‌های عمومی شاهد کاهش هزینه مشاوره و استفاده مردمی از ظرفیت کتابخانه ها خواهیم بود. همچنین با اجرای این طرح پاخور کتابخانه ها افزایش پیدا می‌کند و ظرفیت کتابخانه های عمومی به جامعه بیشتر شناسانده می‌شود.

وی ادامه داد: هدف اصلی ایجاد کلینیک رز، ارائه مشاوره در کتابخانه‌های عمومی برای ارائه خدمات به مددجویان کمیته و عموم مردم و همکاری در برگزاری رویدادهای فرهنگی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام تصریح کرد: از تعهدات نهاد کتابخانه های عمومی می‌توان به ارائه تسهیلات لازم به منظور عضویت رایگان مددجویان تحت پوشش با پرداخت کارت بهاء و ارائه کد تخفیف ۴۰ درصدی برای عضویت کارکنان کمیته امداد و خانواده‌های آنان در کتابخانه‌های عمومی و همچنین حمایت از کتابخانه‌های عمومی واجد شرایط کمیته در استان‌ها در قالب کتابخانه‌های عمومی مشارکتی و کمک به تأمین منابع مورد نیاز کتابخانه‌های نهاد با تأکید بر آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد.

حیدری در پایان یادآور شد: علاوه بر مددجویان کمیته امداد، شرکت کارکنان کتابخانه و اعضا در کلاس‌ها و کارگاه‌های توانمندساز رایگان و در خصوص خدمت مشاوره فردی به کارکنان نهاد ۴۰ درصد و برای اعضای کتابخانه ۳۰ درصد تخفیف درنظر گرفته شده است.

خروج از نسخه موبایل