استان ها

راه‌اندازی بازارچه دائمی عشایری همدان ظرف دو ماه آینده

مجله لوکس/همدان مدیر امور عشایری استان همدان از راه‌اندازی بازارچه دائمی عشایری این استان ظرف دو ماه آینده خبر داد.

جعفر کاویانی دلشاد در گفت‌وگو با مجله لوکس، اظهار کرد: وجود بازارچه دائمی برای فروش محصولات و صنایع دستی عشایری استان یکی از ضرورت‌ها و نیازها بود که با پیگیری انجام شده این بازارچه تا ظرف دو ماه آینده راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: در همین رابطه در بلوار ارم زمینی به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع مربوط به راه و شهرسازی برای ایجاد بازارچه دائمی عشایر استان همدان در نظر گرفته شده که با قیمت‌گذاری این زمین توسط کارشناس و واگذاری آن نسبت به ایجاد این بازارچه اقدام خواهیم کرد.

کاویانی دلشاد ادامه داد: با ایجاد این بازارچه محصولات تولیدی عشایر و صنایع دستی تولید شده آنان به صورت بهداشتی و با نظارت بهداشتی به صورت مستقیم توسط عشایر ارائه می‌شود.

وی همچنین از پیگیری ایجاد و راه‌اندازی سایت گردشگری عشایر در گیان نهاوند خبر داد و یادآور شد: به دنبال آن هستیم که یک سایت گردشگری عشایری مجوزدار در گیان نهاوند راه‌اندازی کنیم که برخی از کارهای آن نیز با منابع طبیعی انجام شده است.

کاویانی دلشاد با اشاره به برگزاری جشنواره گلابگیری در میدان باباطاهر شهر همدان، تصریح کرد: در حاشیه این جشنواره چهار چادر عشایری از سنندج، ایلام و همدان برای فروش محصولات تولیدی عشایر برپا شده است ضمن اینکه در جشنواره غدیر خیابان اکباتان نیز سه چادر عشایر برپاست.

وی خاطرنشان کرد: با پرداخت چهار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به یکی از کارآفرینان، این کارآفرین اقدام به راه‌اندازی یک سایت آموزشی با تجهیزات مورد نیاز برای تجهیز کارگاه در بحث خیاطی و سایر رشته‌ها برای دختران عشایر این استان کرده که این سایت آموزشی به زودی افتتاح می‌شود.

کاویانی دلشاد با بیان اینکه عشایر استان همدان با ۴۰۰۰ خانوار و ۷۲ سامانه عرفی ۵.۹ دهم درصد مراتع استان را در اختیاردارند، اظهارکرد: عشایر استان همدان دارای ۴۷۰ هزار دام سبک هستند که سالیانه ۶۰۰۰ تن گوشت قرمز، ۲۵۰۰۰ تن شیر و فرآورده‌های لبنی و ۴۷۵ تن پشم تولید می‌کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا