بیشتر انتقال ها بدون توجه به گشتاور اتوماتیک و تبدیل CVT از یک ساختار و عملکرد یکسان برخوردار هستند و انتخاب انتقال معمولاً به میزان چرخش آزادانه آن بستگی دارد و کلاچ به طور موقت موتور را از شافت جدا می کند. در انتقال های پی در پی ، اتصال بین موتور و شافت توسط اتصالی به نام دندان سگ از هم جدا می شود.
محورها و کلاچ های سگ معمولاً با سرعت بیشتری چرخانده می شوند و هنگام جابجایی چرخ دنده ها سر و صدای زیادی ایجاد می شوند و استفاده از این مدل گیربکس در اتومبیل های مسابقه و جاده ای غیرممکن است. اما یک راننده آموزش دیده می تواند با تغییر دقیق گیرنده از این صدای ناخوشایند جلوگیری کند.
در این گیربکس جدید ، Zeno از یک گیربکس دستی 7 سرعته با تعویض خودکار و هماهنگ سازی استفاده کرده که باعث افزایش گیرنده می شود.
برای بهبود تعویض دنده ، Zenu از سنسورهای Hall-Effect استفاده می کند که سرعت چرخش شافت را در کمتر از یک دقیقه اندازه می گیرند.
این سیستم به نرم افزارهای ویژه این امکان را می دهد تا انتقال را تا حد امکان بدون ایجاد اختلال در کلاچ و هماهنگ سازی در خودروها ، تغییر دهد.
autocar.co.uk
2121