دیزل ژنراتور با عملکرد اضطراری چیست؟

این روزها استفاده از نیروی برق، بخش جدایی ناپذیر زندگی ما است. با قطع شدن برق، قسمت های مهمی مانند بیمارستان ها و مراکز مهم باید در کمترین زمان ممکن برق داشته باشند. برای دسترسی سریع به برق از دیزل ژنراتور استفاده می کنند. دیزل ژنراتورها دارای نقش اساسی در صنایع کوچک و بزرگ هستند. یکی از انواع دیزل ژنراتورها، دیزل ژنراتور استندبای یا اضطراری است. در ادامه این مقاله به این مبحث می پردازیم که دیزل ژنراتور استندبای یا اضطراری چیست و چه کاربردهایی دارد.

دیزل ژنراتور استندبای یا اضطراری چیست؟

دیزل ژنراتور برای تولید برق از انرژی مکانیکی استفاده می کند و نیروی الکتریکی را تولید می کند. این وسیله راهگشای موارد بحرانی و شرایط خاص قطعی برق و بسیار کاربردی و ضروری می باشد.

نيروی استندبای به معنای حداکثر توان ارائه برق يک دیزل ژنراتور است. از دیزل ژنراتورهای استندبای یا اضطراری به طور معمول در شرايط اضطراری مانند قطع برق موقت و يا برای کمک تا وصل شدن مجدد برق در ساختمان ها استفاده می شود.

اين دیزل ژنراتورها که حداکثر يک ساعت به ازای هر ۱۲ ساعت حدود ۱۰ درصد افت عملکرد پيدا مي کنند، مشخصا برای پاسخ گويی سريع در بازه زمانی کم طراحی شده اند. مولفه توليدی اين دیزل ژنراتور ها نيز کمتر از ۸۵ درصد می باشد.

اگرچه برخی از افراد ممکن است معتقد باشند که دیزل ژنراتور استندبای فقط برای سایت های ساختمانی و محیط های صنعتی است اما دیگر اینطور نیست. امروزه می توان از این دیزل ژنراتورها برای جاهایی استفاده کرد که دچار قطعی برق قابل ملاحظه ایی می شوند.

در شرایط قبلی، تصور می شد که دیزل ژنراتورها برای مصارف صنعتی ضروری هستند زیرا منبع تغذیه دیگری برای تامین برق محل کار وجود نداشت. با این حال، افزایش محبوبیت آن ها به این دلیل است که صاحبان مشاغل، صاحبان خانه ها و مدیران املاک در نهایت متوجه مفید بودن آن ها برای سایر کاربردها نیز شدند.

کاربردهای دیزل ژنراتور استندبای یا اضطراری

بدی آب و هوا مخصوص منطقه خاصی نیست. از شمال تا جنوب، تابستان تا زمستان، آب و هوای بد می تواند به ناگهان اتفاق بیفتد. آماده شدن برای این شرایط اضطراری، اصلی ترین دلیلی است که می توانید بیش از گذشته از دیزل ژنراتورهای اضطراری استفاده کنید.

دو مورد از رایج ترین استفاده ها از دیزل ژنراتور استندبای، استفاده از آن ها در صنایع غذا مانند رستوران و پمپ بنزین ها است. دلیل این امر ساده است، دیزل ژنراتور استندبای در برابر قطع برق از این صنایع محافظت می کند.

به عنوان مثال، یک دیزل ژنراتور استندبای یا اضطراری می تواند اقلام فاسد شدنی را به درستی نگهداری و محافظت کند. در مورد پمپ بنزین ها، پمپ های سوخت الکتریکی نیز نیاز به برق دارند، چیزی که در هنگام قطع برق بسیار مهم است زیرا تقاضای سوخت افزایش پیدا می کند.

علاوه بر این، یک دیزل ژنراتور استندبای باعث می شود تا در عملیات تجاری حداقل اختلال ایجاد شود. اگر برق یک رستوران یا فروشگاه قطع شود، پردازش پرداخت های الکترونیکی امکان پذیر نخواهد بود.

دیزل ژنراتورهای استندبای یا اضطراری در مکان هايی که در رابطه با سلامت و امنيت انسان ها هستند، کاربرد بسيار زيادی دارند. به عنوان مثال می توان به هتل ها، فرودگاه ها و مراکز اطلاعاتی اشاره کرد.

 

مزیت های دیزل ژنراتور اضطراری:

شاید بزرگترین مزیت خرید دیزل ژنراتورها، قیمت مقرون به صرفه آن ها باشد. قیمت یک دیزل ژنراتور استندبای یا اضطراری برای همه از صاحبان خانه های متوسط و صاحبان مشاغل کوچک گرفته تا مدیران املاک تجاری، مناسب است.

در واقع، نصب دیزل ژنراتور استندبای حتی می تواند ارزش دارایی شما را افزایش دهد. با این پول می توانید به طور بالقوه پس از راه اندازی کسب و کار خود در طول قطع برق، صرفه جویی کنید و به راحتی می توانید ببینید که چگونه این سرمایه گذاری می تواند هزینه خود را در طول زمان پرداخت کند.

اگر قطع برق ناگهانی طی یک روز در هفته برای شما نگران کننده است، در نظر گرفتن دیزل ژنراتورهای استندبای، یک انتخاب هوشمندانه است.

برای با کارشناسان کیان تاور تماس حاصل فرمایید.

نکات مهم در نصب دیزل ژنراتورهای برق

نیروی برق، نیاز اصلی انسان ها در قرن حاضر است. همه تکنولوژی های امروزی برای ادامه حیات خود به برق نیاز دارند. به همین خاطر توجه به ارتباط دائم و بدون قطعی برق لازم و مبرم می باشد. در این امر، برق اضطراری نیز برای حفظ جریان فعالیت صنایع و خدمات لازم است. یکی از دستگاه های مهمی که به کمک انسان آمده و برق را دائمی در اختیار بشر قرار می دهد، دیزل ژنراتور می باشد. برای نصب و نگهداری این دستگاه باید به آن به طور دائمی توجه کرد تا در شرایط لازم بهترین عملکرد را داشته باشد.

نصب دیزل ژنراتورها، یک کار تخصصی است و باید زیر نظر افراد ماهر صورت بگیرد. اما دو عامل مهم سایز و توان موتور دستگاه باید به درستی بررسی شود و بعد از آن باید عوامل دیگر را بررسی کرد:

برای نصب دیزل ژنراتورها باید به نکات ایمنی، مکانیکی، شیمیایی، الکتریکی، تخلیه باک سوخت و مایعات موتور توجه کرد و در آخر باید مراحل آماده سازی موتور به درستی و به ترتیب انجام بگیرد.

برای کارشناسان کیان تاور تماس حاصل فرمایید.

سخن آخر:

دیزل ژنراتور برای تولید برق از انرژی مکانیکی استفاده می کند و نیروی الکتریکی را تولید می کند.

دیزل ژنراتورهای استندبای یا اضطراری در مکان هايی که در رابطه با سلامت و امنيت انسان ها هستند، کاربرد بسيار زيادی دارند. به عنوان مثال می توان به هتل ها، فرودگاه ها و مراکز اطلاعاتی اشاره کرد.

شاید بزرگترین مزیت خرید دیزل ژنراتورها، قیمت مقرون به صرفه آن ها باشد. قیمت یک دیزل استندبای یا اضطراری برای همه از صاحبان خانه های متوسط و صاحبان مشاغل کوچک گرفته تا مدیران املاک تجاری، مناسب است.

اگر قطع برق ناگهانی طی یک روز در هفته برای شما نگران کننده است، در نظر گرفتن دیزل ژنراتورهای استندبای، یک انتخاب هوشمندانه است. به این صورت است که آنها به عنوان مولدهایی مورد استفاده قرار می گیرند که به تولید الکتریسیته یا همان جریان برق قدرت دارد و در وقت قطعی برق برای جاهایی که بدون برق کارشان متوقف می شود به کار برده می شود.

در برخی اوقات هم از آن به عنوان برق اصلی استفاده می شود. برق اضطراری برای تولید برق از نیروی مکانیکی حاصل از یک منبع بیرونی استفاده می کند. ژنراتور برق اضطراری در محیط های مانند بیمارستان ها، محیط های صنعتی و تجاری الزاما مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه درباره “طرز کار ژنراتور برق اضطراری” و اجزاء تشکیل دهنده آن صحبت می کنیم.پس در ادامه با ما همراه باشید.

اما قبل از شروع هرچیزی حتما و حتما به این نکته توجه کنید.

*در وقت حتما در ابتدا اطلاعات کافی در مورد آنها کسب کنید مثلا به ظرفیت مدولار، بهینه بودن مصرف سوخت، انداره ی مولد و مواردی از این قبیل توجه کنید تا بتوانید دیزل ژنراتور مناسبی را خریداری نمایید. این نکته را هم فراموش نکنید که دیزل ژنراتور کوچک به خاطر سبک بودنش گزینه مناسبی برای خرید است و برخی از مراکز که به شبکه برق وصل نباشند به عنوان تولید کننده برق دائمی نیز از آن استفاده می کنند.

مولدهای تولید برق زمانی مورد استفاده قرار می-گیرند که شبکه برق سراسری به هر دلیلی قطع شده و یا با مشکل مواجه شده باشد. در چنین مواقعی نیاز به استفاده از ژنراتور می باشد، تا برق مورد نیاز مجموعه را جایگزین کند. در بسیاری از محیط ها قطع برق می تواند باعث خسارت های جانی و یا مالی شود، برای مثال استفاده از این مولد ها در مرغداری و بیمارستان ها الزامی است.

طرز کار ژنراتور برق اضطراری و نحوه استفاده از آن

همانطور که جلوتر گفته شد طرز کار ژنراتور برق اضطراری به این صورت است که در وقت قطعی برق جایگزین برق قطع شده باشد. خرید ژنراتور برق اضطراری به حدی ضروری میباشد که امروزه سازمان آتش نشانی بسیاری از محیط های تجاری، صنعتی و برج های مسکونی را بر اساس قانون ملزم به نصب و استفاده از آن می کند.

عملکرد ژنراتور اضطراری

ژنراتورها به تابلوی برق اتوماتیک که در محل مورد نظر وجود دارد متصل می شود. وقتی که برق قطع شود و یا دچار اختلال گردد، ژنراتورها به کمک سوئیچ های اتوماتیک فعال شده و در زمان کوتاهی به صورت کاملا ایمن شروع به تولید انزژی الکتریکی می کند و نیروی برق مورد نیاز محل را تامین می-کند.
نکته مهم در به کارگیری این مولد ها قابلیت فعال شدن اتوماتیک آنها می باشد. با ساختار سبک تر و قابل حمل تر مورد بسیار خوبی است برای کسانی که به ژنراتور در فضای کوچک تری نیاز دارند

موارد کاربرد دیزل ژنراتور برق اضطراری

دیزل ژنراتورها در تمامی محیط های تجاری، مسکونی و صنعتی می تواند به کار گرفته شود. استفاده از آن در برخی از محیط ها ضروری می باشد از جمله بیمارستانها، مرغداری ها پرورش ماهی و …
همچنین از دیزل ژنراتورها می توان در کارخانه های کوچک و یا کارگاه های صنعتی به عنوان مولد اصلی تامین نیروی برق نیز بهره گرفت.

طزر کار ژنراتور برق اضطراری

طرز کار ژنراتور برق اضطراری یا همان دیزل ژنراتور به این صورت است: از دو بخش موتور و ژنراتور تشکیل شده اند، که در قسمت موتور با استفاده سوخت مناسب حرکت لازم ایجاد شده و در قسمت ژنراتور این جریان حرکت به کمک نیروی الکترومغناطیسی به الکتروسیته و یا همان تبدیل می شود. این دستگاه را کسی باید نصب کند که به “طرز کار ژنراتور برق اضطراری” واقف باشد.

دیزل ژنراتور ولوو

در بین دیزل ژنراتورها با برند ها مختلف، دیزل ژنراتور ولوو دارای دور موتور و در نتیجه فرکانس خروجی ثابت تری است و تغیرات در آنها کمتر دیده می شود. این ویژگی ثبات در دیزل ژنراتورهایی که گاونر مکانیکی یا الکترونیکی دارند دیده نمی شود. که گاهی به آن موتور برق هم گفته می شود، دارای قطعه الکترونیکی به نام ECU است .

وظایف دیزل ژنراتور ولوو:

  1. تنظیم دور موتور، پاشش سوخت و تغییر سطح ولتاژ سوزن های انژکتور.
    کنترل و حفاظت موتور دیزل.

اجزای ژنراتور چیست؟

ژنراتورهای برق از دو قسمت اصلی مانند موتور(تولید انرژی مکانیکی)و ژنراتور(تولید انرژی الکتریکی) تشکیل شده است. اجزای فرعی ژنراتور های برق شامل: مخزن سوخت، شاسی، سیستم خنک کننده، باتری، سیستم کنترل دستگاه، اگزوز یا سیستم خروج دود می باشد.

منابع تامین برق اضطراری

ژنراتورها برای تامین برق اضطراری در زمان قطعی برق مورد استفاده قرار می گیرد. به منظور کسب اطمینان از اینکه دو منبع تامین (یعنی شبکه توزیع و ژنراتور) به طور هم زمان وارد مدار نمی شوند، باید دقت زیادی صورت گیرد. اتصال هم زمان شبکه توزیع برق وژنراتور به مدار مصرف-کننده می¬تواند بسیار خطرناک باشد که این و ضعیت معمولا در همگام عملکرد نا مطلوب کلیدهای انتقال استفاده نامناسب از ژنراتورها رخ می دهد.

 

خروج از نسخه موبایل