دکستروز یک بمب انرژی

اخبار آفتاب: دکستروز یک بمب انرژی است

دکستروز منبع اصلی انرژی و بمب انرژی بدن است. نوعی گلوکز است که در غذاهای طبیعی مانند ذرت ، میوه و عسل یافت می شود. در حالی که دکستروزساکارز و فروکتوز قندهای ساده ای هستند که هر کدام تأثیر متفاوتی بر سطح قند خون دارند. دکستروز به دلیل تشکیل مولکولی خود در شاخص گلیسمی به 100 می رسد. زیرا خیلی سریع قند خون را بالا می برد.

در غذاها بیشتر دکستروز از ذرت حاصل می شود. این قند در بسیاری از غذاها ، دسرها ، نوشیدنی ها ، میان وعده ها و محصولات پخته شده یافت می شود. به دلیل داشتن مزایای نگهدارنده در صنایع غذایی محبوبیت زیادی دارد ، در حالی که محصول نهایی نسبتاً شیرین است.

از آنجا که دکستروز ساختار بسیار ساده ای دارد ، نیازی به هضم آن نیست و مستقیماً وارد جریان خون می شود.

سطح قند خون را با استفاده از دکستروز افزایش دهید

دکستروز برابر با قند خون است و در درمان قند خون مؤثر است. به بیماران مبتلا به هیپوگلیسمی یا دیابت ممکن است دکستروز خوراکی یا داخل وریدی داده شود تا سریع قند خون خود را بالا ببرد.

اگر برای درمان هیپوگلیسمی دکستروز تزریق می کنید ، می توانید قاعده 15 دقیقه ای را دنبال کنید. 15 گرم دکستروز مصرف کرده و پس از 15 دقیقه نتایج را با گلومرول بررسی کنید. این روند را تا زمانی که سطح قند خون شما بالاتر از 4 میلی گرم در لیتر افزایش یابد ادامه دهید.

هنگام غذا خوردن ، سیستم گوارشی ما مواد غذایی را تجزیه می کند تا گلوکز ، که منبع اصلی انرژی بدن است تشکیل شود. این رایج ترین شکل قند ساده است که در موجودات زنده یافت می شود. پس از مصرف گلوکز و جذب آن به جریان خون ، معمولاً به آن قند خون گفته می شود.

این برای حفظ عملکرد صحیح بدن ضروری است و افزایش یا افت ناگهانی قند خون ما می تواند عواقب ناسالمی داشته باشد. بدن گلوکز را از غذاهای سرشار از کربوهیدرات ها ، مانند نان ، میوه و لبنیات تولید می کند.

در صورت نیاز به قند خون از طریق مکمل های سریع گلوکز که به طور موثر هیپوگلیسمی را درمان می کند می توانید قند خون خود را بالا ببرید. (شرایطی که با قند خون همراه است.) افراد مبتلا به دیابت باید به میزان قند خون خود توجه ویژه ای داشته باشند.

چگونه گلوکز را پردازش کنیم؟

بسته به فعالیت بدنی و زمان آخرین وعده غذایی ، سطح قند خون آنها در زمانهای مختلف روز افزایش می یابد یا کاهش می یابد. تمام نیازهای گلوکز بدن ما از غذاها و نوشیدنی هایی که مصرف می کنیم ناشی می شود. میزان گلوکز قبل از غذا یک فرد سالم معمولاً بین 4 تا 7 میلیمول در لیتر است.

این مقدار می تواند تا دو ساعت بعد از غذا به 8.5-9 میلی مول در لیتر برسد. برای اینکه سلولها به گلوکز جذب شوند ، لوزالمعده انسولین تولید می کند ، هورمونی که گلوکز را تجزیه می کند. این باعث کاهش قند خون تا وعده غذایی بعدی شما می شود.

دیابت هنگامی رخ می دهد که بدن انسولین کافی تولید نکرده و یا قادر به استفاده از انسولین تولید شده به طور مؤثر نیست. افراد مبتلا به این بیماری برای کنترل سطح گلوکز به منبع خارجی انسولین (بخصوص با تزریق انسولین) نیاز دارند.

خواص مولکولی گلوکز

البته گلوکز در دو نوع تمایز مولکولی وجود دارد: ایزومرهای L- گلوکز و D- گلوکز.

گلوکز D به طور طبیعی در گیاهان و سبزیجات یافت می شود. از طرف دیگر ، گلوکز L به طور طبیعی در طبیعت رخ نمی دهد اما می تواند در آزمایشگاه سنتز شود. گلوکز D اغلب به دکستروز یا دکسترون گفته می شود. آنها از نظر بیوشیمیایی با گلوکز یکسان هستند و بدن به آن احتیاج دارد. دکستروز همچنین یک جزء ساکارز است.

این فرمول شیمیایی C 6 H 12 O 6. به خودی خود یک قند ساده است ، اما در مولکول های بزرگتر می توان آن را با مواد افزودنی دکستروز ترکیب کرد تا کربوهیدرات های بزرگتری مانند نشاسته تشکیل شود. می تواند با سایر واحدهای مونوساکارید ترکیب شود. گیاهان دکستروز را به عنوان نشاسته ذخیره می کنند ، بنابراین می توان آن را به راحتی از نشاسته ذرت برای شیرین کردن جدا کرد.

شرکت بازرگانی پویا ویژن وارد کننده مواد اولیه مواد غذایی و با سالها تجربه حرفه ای در این صنعت ، انواع مختلف دکستروز را با کیفیت و قیمت مناسب ارائه می دهیم. علاقه قیمت و خرید دکستروز شما می توانید از طریق کانال های ارتباطی موجود در وب سایت PooyaVision با این شرکت تماس بگیرید.

دکستروز علاوه بر کالاهای پخته شده

دکستروز فقط برش اجناس و مواد غذایی پخته شده نیست. همچنین در بیمارستان ها می توان یافت.

به ویژه ، آنها دریافتند:

خشك كردن

سوء تغذیه (محلول دکستروز به افراد کمک می کند تا مواد مغذی را از طریق مواد غذایی جذب کنند.)

دکستروز وقتی بدن نیاز به مقدار سریع انرژی دارد ، مسئول است.

چگونه از دکستروز استفاده کنیم؟

این کربوهیدرات یک ماده غذایی در رژیم غذایی عادی است. محلول دکستروز کالری مورد نیاز را تأمین می کند و می تواند به صورت داخل وریدی در ترکیب با اسیدهای آمینه و چربی ها تزریق شود. این غذا از نظر تغذیه ای کامل است و برای تهیه غذاهایی که قادر به جذب یا جذب کربوهیدرات ها ، اسیدهای آمینه و چربی ها از طریق روده خود نیستند ، استفاده می شود.

دکستروز در تولید انرژی

هدف اصلی ساکارز و دکستروز تأمین انرژی به بدن است. دکستروز مصرفی برای جذب به داخل خون آماده است ، در حالی که آنزیم های گوارشی قبل از جذب باید ساکارز را جذب کنند. این باعث کاهش هضم ساکارز می شود که به نوبه خود منجر به پایداری قند خون و سطح انرژی پایدار می شود. بعلاوه ، زیرا ساکارز کربوهیدرات پیچیده ای است. این ماده می تواند ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری نسبت به دکستروز تولید کند ، که یک قند ساده را تشکیل می دهد و باعث افزایش ناگهانی قند خون می شود.

سطح گلوکز خون معمولاً توسط شاخص گلیسمی اندازه گیری می شود. این شاخص مواد مغذی را با توجه به میزان افزایش سطح قند خون با 100 امتیاز برای دکستروز خالص و 68 امتیاز ساکارز ساده نشان می دهد. بنابراین می توان گفت که دکستروز باعث پرش سریع و بزرگ می شود ، در حالی که ساکارز فقط در میزان قند خون تأثیر متوسطی دارد. بیشتر میوه ها و سبزیجات حاوی مقادیر مختلف دکستروز و ساکارز هستند.

این نقش کلیدی در انرژی سلول ها دارد. از طریق یک سری واکنش ها ، بدن تجزیه دکستروز به مولکول های کوچکتر را کاهش می دهد و انرژی لازم برای عملکرد سلول ها را آزاد می کند.

افزایش فوری انرژی با استفاده از دکستروز

از نظر مواد مغذی ، کربوهیدراتهای ساده انرژی و منبعی را برای ذهن و ماهیچه های شما فراهم می کنند زیرا به سرعت در قندهای ساده تقسیم می شوند و به گلوکز تبدیل می شوند.

از آنجا که دکستروز امروزه از نظر بیوشیمیایی آن چیزی است که گلوکز حاوی آن است ، نیازی به تجزیه نیست ، بنابراین انرژی تقریباً فوری را برای بدن ایجاد می کند که بیشتر مردم در طی 10 دقیقه احساس می کنند.

پودر دکستروز و بدنسازی

دکستروز ، البته کالری بالایی دارد. بنابراین ، پودر دکستروز به عنوان یک مکمل رژیم غذایی توسط بدنسازانی که به دنبال کاهش وزن و ساخت ماهیچه هستند ، استفاده می شود. دکستروز هنگام استفاده صحیح برای توده عضلانی بسیار مفید است ، زیرا انتقال مواد مغذی کلیدی به سلولهای ماهیچه ای را تشدید می کند ، در نتیجه باعث ترمیم و رشد می شود. برای ورزشکاران استقامتی مانند ماراتن ها ، شناگران و دوچرخه سواران ، دکستروز می تواند یک منبع مفید انرژی درست قبل ، حین و بعد از تمرین باشد ، به خصوص اگر مسافت طولانی باشد.

بدنسازان و ورزشکاران هم می توانند از مکمل های دکستروز برای ایجاد سنبله انسولین بعد از تمرین استفاده کنند. این سنبله انسولین در هنگام ورزش باعث ایجاد گلیکوژن در سلول های ماهیچه ای می شود. همیشه مکمل های دکستروز را باید به تدریج مصرف کنید ، اما با مقدار زیادی آب و سدیم مصرف کنید. علاوه بر این ، قبل از مصرف هرگونه مکمل درمانی از جمله مکمل های مبتنی بر دکستروز با یک متخصص و پزشک خود صحبت کنید. دکستروز در مقایسه با بسیاری از مکمل های دیگر موجود در حال حاضر از نظر منطقی قیمت دارد.

دکستروز در ترکیب با کراتین ممکن است حتی موثرتر باشد زیرا این دو با هم گلیکوژن عضله را افزایش می دهند.

دکستروز (گلوکز) برای مغز

دکستروز برای مغز مهم است. مغز فعال ترین متابولیت در بدن است و میزان متابولیک اولیه تقریباً را فراهم می کند. 20٪ و فقط 2٪ از وزن بدن. این بیش از نیمی از گلوکز بدن را مصرف می کند. برخلاف سایر ارگان های بدن ، معمولاً تقریباً به طور انحصاری از گلوکز به عنوان منبع انرژی استفاده می شود. مغز به تأمین مداوم گلوکز متکی است ، اگرچه ذخایر گلوکز بسیار اندک است. مغز حدود 10 دقیقه از فروشگاه های گلوکز استفاده می کند.

اگر شما تولید کننده انواع محصولات غذایی هستید و نیاز به تهیه دکستروز با کیفیت بالا و دکستروز دارید ، لطفا با اطلاعات تماس موجود در وب سایت PouyaVision تماس بگیرید تا از قیمت و سفارش دکستروز با کیفیت بالا سؤال کنید. ارسال این محصول به کل ایران امکان پذیر است.

خروج از نسخه موبایل