دمای هوا در تهران به ۳۷ درجه می‌رسد/ ۶ روز با دمای بالای ۵۰ درجه در انتظار مردم خوزستان +فیلم

دمای هوا در تهران به ۳۷ درجه می‌رسد  ۶ روز با دمای بالای ۵۰ درجه در انتظار مردم خوزستان +فیلم

در حالی که دمای پایتخت امروز در گرم‌ترین ساعات به ۳۷ درجه می‌رسد، مردم خوزستان با پیوستگی دمای ۵۰ درجه و بالاتر در بیش از شش روز، روزهای بسیار گرمی را در پیش رو دارند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ وجامعه خبرگزاری آنا و بر اساس اعلام  سازمان هواشناسی، امروز دوشنبه ۲۸ خرداد و فردا سه شنبه ۲۹ خردادماه، در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود. تنها در ساعات بعد از ظهر، احتمال افزایش ابر و رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد شدید در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استان‌های مازندران، شرق تهران، غرب سمنان و استان‌های اردبیل و شمال آذربایجان شرقی وجود دارد.

همچنین دمای هوای تهران  که ساعت ۸ صبح امروز ۳۰ درجه سانتیگراد بود تا ۳۷ درجه نیز افزایش خواهد داشت این افزایش دما تا دوروز آینده نیز دامه دارد.

روز سه‌شنبه علاوه بر مناطق ذکر شده، در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال زنجان، قزوین، دامنه‌های زاگرس واقع در استان‌های همدان، مرکزی، قم و غرب اصفهان نیز افزایش ابر گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

در روزهای چهارشنبه ۳۰ خرداد و پنجشنبه ۳۱ خردادماه، در شمال غرب و غرب کشور رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی و خیزش گردوخاک انتظار می‌رود. همچنین در دامنه‌های البرز واقع در استان‌های البرز، تهران و مازندران نیز در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا سه شنبه ۲۹ خرداد صاف، از بعد از ظهر افزایش باد با حداقل و حداکثر دمای ۳۸ و ۲۸ درجه سانتیگراد و چهارشنبه ۳۰ خرداد کمی ابری، از بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی رعدوبرق و گرد و خاک، رعد و برق با حداقل دمای ۲۹ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۱۱ و ۱۲ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۵۰ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها خواهند بود.

رکوردشکنی گرما در خوزستان

همچنین مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به پیش‌بینی افزایش دما در بیشتر مناطق استان از امروز اعلام کرده است که پیوستگی روزهای با دمای ۵۰ درجه و بالاتر در بیش از شش روز، باعث خواهد شد که دمای حداقل در شب‌ها نیز بالا برود و باعث تجربه روزهای بسیار گرم در استان خوزستان شود.

بر این اساس، در این مدت به علت جریانات جنوبی و افزایش رطوبت، دمای مناطق جنوبی و ساحلی کمتر از ۵۰ خواهد بود ولی با شمال غربی شدن جریانات از روز شنبه تا اواسط هفته آینده، شاهد وقوع دماهای ۵۰ درجه و بالاتر در بیشتر مناطق استان خوزستان خواهیم بود.

محمد سبزه‌زاری عنوان کرد: پیوستگی روزهای با دمای ۵۰ درجه و بالاتر در بیش از شش روز، باعث خواهد شد که دمای حداقل در شب‌ها نیز بالا برود و باعث تجربه روزهای بسیار گرم در استان خوزستان شود. این شرایط در صورت وقوع، از جنبه توالی روزهای با دمای بالای ۵۰ درجه، در ۱۰ سال گذشته رکوردار خواهد بود.

 

خروج از نسخه موبایل