سلامت و دانش

دلار بخریم یا نه؟ – مجله لوکس

امیرحسین کریم زاده با اشاره به اینکه بازارهای بزرگی مانند طلا ، سکه ، دلار و مسکن به سقف قیمت رسیده اند ، گفت: قیمت دلار می تواند تا 23 هزار گوجه فرنگی کاهش یابد. نرخ واقعی دلار 20 هزار گوجه فرنگی بود که می تواند بین 17 هزار تا 23 هزار گوجه فرنگی باشد.

وی ادامه داد: بودجه بسته سال آینده 11000 و 500 گوجه فرنگی است و بازار آزاد وی حدود 20 درصد بالاتر از این نسبت است. یک دلار زیر 15000 گوجه فرنگی توجیهی ندارد.

وی گفت: “با نزدیک شدن به پایان سال مالی چین ، تقاضای دلار در اواخر دسامبر و اوایل ژانویه و همچنین در سال جدید میلادی افزایش می یابد و دلار نوسان خواهد داشت.” در هر صورت ، ماهیت کلی قیمت دلار در حال کاهش است. همچنین ، اگر دلار سقوط کند ، سکه و طلا نیز سقوط می کنند.

کریم زاده افزود: “باید منتظر سقوط قیمت طلا ، سکه و دلار تا پایان امسال باشیم.” به نظر می رسد انتخابات امسال ایران از افزایش قیمت دلار تا پایان سال جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت مسکن بالا است و مردم قدرت خرید خود را از دست داده اند.

این اقتصاددان با اشاره به وضعیت مثبت در بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه به پایان اصلاحات خود رسیده است ، انتظار داریم روند خوبی در بازار سرمایه در ماه های دسامبر و ژانویه داشته باشیم. البته نباید فراموش کنیم که تکامل کلیه سهام بازار سرمایه قابل پیش بینی نیست.

کریم زاده سرانجام اظهار داشت که خرید دلار تا پایان سال به هیچ وجه توصیه نمی شود. زیرا در حال حاضر ثبات در این بازار وجود ندارد. کالاهایی که ارز 4200 به آنها تعلق دارد در حال حاضر متوقف می شود. تنها محصول نفتی که گران نشده است ، گازوئیل است. اگر قیمت این فرآورده نفتی نیز افزایش یابد ، حمل و نقل و بازار سهام بسیار بهتر خواهد شد. به همین دلیل شاهد تورم خواهیم بود.

223224

دکمه بازگشت به بالا