سلامت و دانش

دستور وزیر بهداشت برای آغاز واکسیناسیون ۴۸ سال به بالاهای برخی استانها

به گزارش شفاف سعید نمکی در نامه ای به روسای دانشگاه های علوم پزشکی که نسخه ای از آن در اختیار مجله لوکس قرار گرفت ، اقدامات لازم برای به حداکثر رساندن ظرفیت مراکز و واکسن ها را توصیف کرد.

متن نامه به شرح زیر است:

“با سلام و تبریک به عید سعید قربان و یک تقابل نفس گیر و تشکر از همه عزیزان بخاطر تلاشهایشان برای افزایش مراکز واکسیناسیون و سرعت عمل ؛ با توجه به اینکه جمعیت بالای 60 سال و 50 استان استانهای جنوب و جنوب شرقی در طول سال به دلیل پوشش واکسیناسیون ، سطح قابل قبولی وجود دارد ، ما دیروز مراجعه کمتری به مراکز واکسیناسیون داشتیم.

بنابراین ، با توجه به تأمین و پشتیبانی مناسب واکسن ها و توسعه مراکز تزریق در سراسر کشور که آماده تزریق پانصد هزار نفر در روز هستند ، ارزش استفاده از این مراکز و واکسیناسیون با حداکثر ظرفیت را دارد. بنابراین ، شما باید موارد زیر را انجام دهید:

– بلافاصله باید اعلام شود که از هر فرد بالای 60 سال که هنوز در سایت مراجعه و یا ثبت نام نشده است ، دعوت می شود تا به طور متناوب با اعلان ها یا هر روش مناسب دیگر در سراسر کشور ثبت نام کند.

برای این گروه سنی در استانهای بالای 50 سال تبلیغ کنید.

استانهایی که گروه سنی بالای 60 سال را شامل می شوند و افراد بالای 50 سال که 75٪ گروه سنی هدف را واکسینه می کنند ، ممکن است فردا جمعیت 60-58 ساله را در استانهایی که گروه هدف بالای 60 سال دارند آغاز کنند. 48-50 ساله در استانهایی که گروه هدف بیش از 50 سال است ، باید ثبت نام آغاز شود و واکسیناسیون این گروه به طور متناوب آغاز شود.

“خوشبختانه ، واکسنهای کافی وجود دارد و همکاران می توانند جمعیت هدف جدید را محاسبه کرده و درخواست کنند که واکسن سریع ارسال شود.”

دکمه بازگشت به بالا