اجتماعی

در منطقه ۱۹ هیچ بیمارستانی نداریم/هجمه سنگین سیاسی علیه تاکسی و اتوبوس «برقی»

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به هجمه سنگین سیاسی علیه تاکسی و اتوبوس «برقی»، گفت: برخی این کار را زیر سوال می‌برند؛ اما این کار علمی است و نخبگان تحت تاثیر جو امیال سیاسی برخی افراد سودجو قرار نگیرند.

به گزارش مجله لوکس، مهدی پیرهادی در همایش گرامیداشت هفته ملی سلامت که از سوی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، با اشاره به اثرات آلودگی هوا در سلامت مردم، اظهار کرد: در طول سال تعداد زیادی از مردم کشور به خاطر آلودگی هوا کشته می‌شوند. به این امر باید اهتمام داشت و یکی از مسائل راهگشا در این زمینه تاکسی‌ها و اتوبوس‌های برقی و توسعه حمل‌ونقل عمومی و واگن‌های مترو است.

وی با اشاره به بسته شدن قراردادهای اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی، تصریح کرد: برخی این کار را زیر سوال می‌برند؛ اما این کاری علمی است و نخبگان تحت تاثیر جو امیال سیاسی برخی افراد سودجو قرار نگیرند. قبل از این کار افراد می‌گفتند با تاکسی برقی و اتوبوس برقی موافق هستند اما الان که به نتیجه رسیده است قطعا هجمه سنگینی بر این موضوعات وارد می‌شود چراکه پشت این امر یک سری افراد سیاسی هستند که قرار است این اقدام را مورد هجمه قرار دهند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، تأکید کرد: حتما ما به برخی سیاست‌ها و برنامه‌های شهرداری تهران نقد داریم؛ اما کار خوب را نباید زیر سوال برد.

شهر تهران یکی از فقیرترین استان های کشور در حوزه سرانه‌های بهداشتی است

پیرهادی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نبود سرانه بهداشتی مناسب در برخی مناطق تهران، توضیح داد: نبود سرانه بهداشتی در برخی نقاط تهران یکی از نقاط ضعف تهران است. شهر تهران یکی از فقیرترین استان های کشور در حوزه سرانه‌های بهداشتی است؛ به طوری که در منطقه ۱۹ حتی یک بیمارستان هم نداریم.

وی با بیان اینکه در مراکز شهر تهران بیمارستان خصوصی خیلی کمتر وجود دارد و در جنوب شهر تهران نیز به ندرت بیمارستان خصوصی پیدا می‌شود، ادامه داد: این نقش حاکمیت و وزارت بهداشت و شهرداری را برای ایجاد مجموعه‌های بهداشتی و درمانی و ایجاد سرانه بهداشت در مناطق جنوبی بیش از پیش نشان می‌دهد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به نقش کشاورزی و محصولات کشاورزی در سلامت، عنوان کرد: امروز به واسطه ایجاد مراکز میوه و تره بار و میادین میوه و تره بار و در مناطق ۲۲ گانه تهران، بیش از ۲۶۷ میدان و مرکز میوه تره‌بار در شهر تهران داریم اما متاسفانه میزان سموم در تعدادی از محصولات کشاورزی بیش از حد مجاز است.
 

ادامه دارد…

گروه تحریریه اجتماعی

پژوهشگر مسائل اجتماعی با تمرکز بر تحولات سیاسی و نقش آن در جامعه. مقالات کوتاه و تحلیلی درباره مسائل سیاسی فعلی.
دکمه بازگشت به بالا