سلامت و دانش

در این موج کرونا، بیماران با “علائم گول‌زننده” مراجعه می‌کنند

مجله لوکس / خوزستان معاون وزیر بهداشت گفت: در این موج بیماری ، بیماران با علائم ناتوان کننده گاه به گاه به مراکز درمانی مراجعه می کنند ؛ افراد باید اطمینان حاصل کنند که هر گونه علائم در طی اپیدمی کرونا تاج است ، نه فقط تب ، سرفه و تنگی نفس.

قاسم جانبابایی امروز (26 اسفند) در آستانه مراجعه به بیمارستان رازی اهواز در گفت وگو با مجله لوکس ، اظهار کرد: در این موج بیماری ، بیمارانی که گاه به گاه علائم ناتوان کننده دارند به مراکز درمانی مراجعه می کنند. مردم باید توجه داشته باشند که در طی یک اپیدمی کرونا ، هر علامت یک علامت کرونا است.

وی افزود: افراد فقط به تب ، سرفه و تنگی نفس توجه نکنند و اگر علائم دیگری مانند درد شکم ، حالت تهوع و استفراغ مکرر و خستگی و بی حالی در سنین بالا نیز باید به این علائم کرونا توجه کنند. . “

معاون وزیر بهداشت گفت: یکی از دلایلی که بعضی اوقات بیماران جدی در بیمارستان بستری هستند ، از علائم آگاهی ندارند و آنها میزان بیماری را دیر درک می کنند. اگر بیماران زود به مراکز بهداشتی مراجعه کنند ، بیشتر بیماران می توانند نجات پیدا کنند. در این دوره ، همکاران ما تسلط بیشتری داشتند و وضعیت را بهتر کنترل می کردند.

جان بابایی با اشاره به وقوع سه موج بیماری در حوض اظهار داشت: موج شدید دیگری در تابستان در خوزستان رخ داد و موج جدیدی در خوزستان بسیار شدید و معادل موج تابستان است.

وی افزود: با توجه به جمعیت عفونی نشده زیادی در استان خوزستان ، بروز چنین موجی از بیماری قابل پیش بینی بود و متأسفانه اکنون با این موج سر و کار داریم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به کندی در موارد سرپایی و سرپایی گفت: “تلاش های رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و سایر همکاران در بخش بهداشت توانسته است موج را کنترل کند و اکنون تعداد مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی درمان و مراقبت از بیمارستان نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است. اگر این روند ادامه یابد ، در روزهای آینده بار بیمارستان ها کمی سبک می شود.

معاون وزیر بهداشت افزود: این زیرساخت ها با همت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با کمک وزارت بهداشت و خیرین توسعه یافته و بیمارستان ها دارای 100 تخت ویژه هستند ، بنابراین پذیرش بیماران در موارد خاص مشکلی ندارد وزارت بهداشت همچنین سه مولد اکسیژن را برای خوزستان تعیین کرده است و چهارمین دستگاه به زودی تحویل می شود.

جان بابایی گفت: در حال حاضر تیم سلامت و تیم های فعال پروژه شهید سلیمانی از جمله بسیج و هلال احمر در فرودگاه خوزستان مستقر هستند و در حال جابجایی مسافران هستند. فقط مسافرانی که نتیجه تست منفی دارند مورد آزمایش قرار نمی گیرند و فقط افرادی که آزمایش آنها نتیجه منفی نشان می دهد مجاز به مسافرت هستند که این امر در جلوگیری از شیوع بیماری از خوزستان به مکانهای دیگر بسیار مثر است.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا