در اولین جلسه دادگاه استیضاح دوم ترامپ چه گذشت؟

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین مجله لوکس ، صبح روز چهارشنبه (به وقت تهران) سنای آمریکا با رأی 56-44 تلاش برای جلوگیری از کیفرخواست ترامپ را رد کرد و آن را به دلیل عدم حضور در قدرت غیرقانونی اعلام کرد.

در اولین گام در کیفرخواست ، شش سناتور جمهوری خواه دموکرات ها را برای پیشبرد روند همراهی کردند. پیش از این در رأی گیری مجلس نمایندگان در اواسط ژانویه ، 10 عضو حزب ترامپ به عضویت دموکرات ها جهت تصویب طرح مسئولیت پاسخگویی سنا در آمدند.

در اولین رای کیفرخواست ، فقط سناتور جمهوری خواه بیل کسیدی لوئیزیانا ، که قبلاً از تلاش سنا راند پاول برای پیگرد قانونی حمایت کرده بود ، تغییر شکل داد. ایمان وی گفت: پاسخگویی ترامپ قانونی است. با این حال ، نتیجه نشان داد که دموکرات ها برای جلب حمایت 17 سناتور جمهوری خواه برای محکوم کردن رئیس جمهور سابق ، راهی طولانی در پیش دارند.

سناتور روی بلانت ، رهبر جمهوری خواهان که به برائت ترامپ رای داد ، پیش بینی کرد مسئولیت پذیری ترامپ منجر به برائت شود.

در اولین جلسه ، علیرغم اینکه رهبران کیفرخواست دموکراتیک به طور کارآمد ساخته شده و از فیلمبرداری شده بودند و به نظر می رسید مورد توجه جمهوری خواهان قرار گرفته است ، اکثریت آنها به بی قانونی این روند رأی دادند.

پیامدهای جمهوری خواهان نیز هنگامی رخ داد که سخنرانی وکلای ترامپ ، به ویژه بروس کاستور ، انتقادات گسترده جمهوری خواهان سنا را برانگیخت ، آنها گفتند که او اغلب از موضوع فاصله می گیرد و نمی تواند قسمت های مختلف زندگی حرفه ای خود را بیان کند.

سناتور ماین سوزان کالینز ، آلاسکا لیزا مرکوفسکی ، میت رامنی از یوتا ، بن ساس مستقر در نبراسکا و پت تامی پنسیلوانیا پنج جمهوریخواه دیگری بودند که مانند سایر موارد قبلی ، در اولین کیفرخواست در روز سه شنبه در ایالات متحده شرکت کردند. علیرغم عدم حضور در قدرت ، قانونی است.

به نقل از هیل نیوز ، میت رامنی گفت: “وزن تجزیه و تحلیل علمی همچنان انگیزه روند استیضاح را پس از پیگرد قانونی ندارد.”

بر خلاف کیفرخواست رئیس جمهور سابق آمریکا متهم به تحریک حمله مرگبار به کنگره در روز پیروزی جو بایدن ، به امید تغییر نتیجه انتخابات ، رهبران کیفرخواست مجلس و تیم ترامپ ساعت ها در مورد این که کیفرخواست است ، بحث کردند مجاز. آنها رأی دادن را شروع کردند.

سناتورها معتقدند که نتیجه رأی گیری ماه گذشته تقریباً همان بود که مجبور به تصمیم گیری شدند و جلسه شب گذشته تغییر چندانی نکرد.

اگرچه انتظار نمی رود ترامپ در پایان دادگاه کیفرخواست محکوم شود ، اما حداقل رای گیری درباره قانونی بودن کیفرخواست باعث شد که روند ادامه یابد و سنا امروز (چهارشنبه) به کیفرخواست خود ادامه دهد.

جلسات استیضاح معمولاً برای برکناری فردی از قدرت برگزار می شود ، اما با پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ در 20 ژانویه و وی مجبور به ترک کاخ سفید ، س centralال اصلی این است که آنها چه تاثیری در آینده سیاسی و هدف وی خواهند داشت. زندگی برای همیشه.

اگر ترامپ مقصر شناخته شود ، برای همیشه از مناصب عمومی منع خواهد شد. این در حالی است که وی پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری بارها گفته است که قصد دارد بار دیگر به عنوان نامزد انتخابات 2024 نامزد شود. ترامپ در آخرین سخنرانی خود ، ساعاتی قبل از ترک کاخ سفید ، گفت که “به نوعی” به قدرت برمی گردد.

موفقیت در برکناری ترامپ در مجلس سنا نیاز به تأیید حداقل دو سوم سناتورها (67 سناتور) دارد ، این بدان معنی است که حداقل 17 سناتور حزب باید در آزار و اذیت ترامپ به دموکرات ها بپیوندند.

از آنجا که این لایحه در میان سناتورهای جمهوری خواه مخالفت زیادی دارد ، محاکمه در مجلس سنا ترامپ بعید است به پایان برسد. برخی از جمهوری خواهان در روزهای اخیر مخالفت کرده و معتقدند که ترویج ابتکار اخراج ترامپ در سنا باعث افزایش تقسیم ایالات متحده می شود.

از طرف دیگر ، دموکرات ها معتقدند عدم موفقیت ترامپ در محاکمه وی باعث رویه غلط در ایالات متحده خواهد شد.

نانسی پلوسی ، رئیس مجلس ، مخالف قانع کننده ترامپ ، اظهار داشت که اقدامات ترامپ را نباید نادیده گرفت زیرا وی اکنون قدرت را در دست ندارد.

در همان زمان ، برخی از کارشناسان اصرار دموکرات ها برای پیشبرد کیفرخواست ترامپ را بخشی از یک سیاست بسیار تفرقه افکنانه و کاملاً “حزبی” تصمیمات آمریکا می دانند.

به گفته منابع آگاه ، خود رئیس جمهور اسبق آمریکا معتقد است که تعداد سناتورهای جمهوری خواه که به مجازات وی رأی داده اند کافی نیست و در نتیجه اخراج خواهد شد.

سی ان ان می نویسد: ترامپ از زمان ترک کاخ سفید ، بر مجازات قانونگذاران جمهوری خواه که به تقصیر وی رأی دادند ، متمرکز شده است. یکی از مشاوران ترامپ گفت رئیس جمهور پیشین خواستار “پاسخگویی” از اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان بود که به او پشت کردند. مشاور اذعان کرد که این یک دیدگاه پیچیده از واقعیت است زیرا ترامپ فردی بود که به طور فعال در تلاش برای تغییر خواست رای دهندگان بود.

در اوایل روز ، چاک شومر ، رهبر حزب دموکرات سنا ، گفت که مجلس نمایندگان ظهر چهارشنبه (عصر چهارشنبه ، به وقت ایران) سخنرانی خود را آغاز می کند و ارائه پیشنهاد به سنا 16 ساعت طول می کشد. وکلای ترامپ پس از آن به همان میزان زمان خواهند داشت و پس از آن می توانند از هر دو گروه حقوقی در جلسات سناتورها س questionsال کنند.

دونالد ترامپ اولین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده است که مجلس نمایندگان وی را برای بار دوم در 13 ژانویه تصویب می کند.

در اواسط ژانویه ، مجلس نمایندگان ایالات متحده با 230 رأی ، با رأی مثبت به 221 دموکرات و ده جمهوریخواه در مجلس ، طرح عزل دونالد ترامپ را تصویب کرد.

نظرسنجی ها ، از جمله نظرسنجی های ABC News و Ipsus در روز یکشنبه ، نشان می دهد که اکثر آمریکایی ها معتقدند ترامپ باید برکنار شود تا از بازگشت او به قدرت جلوگیری کند.

انتهای پیام /


خروج از نسخه موبایل