سلامت و دانش

در ابتدای راه برنامه‌ افزایش جمعیت هستیم/حاشیه‌سازی‌ دشمنان شروع شده است

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه با اجرای طرح نفس در سال گذشته 2هزار کارت ملی به کشور اضافه شد، به برنامه‌های جمعیتی اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه هنوز در ابتدای اجرای این طرح هستیم ولی سم پاشی ها و حاشیه سازی ها در فضای مجازی توسط دشمنان شروع شده است.

به گزارش مجله لوکس، تفاهم نامه همکاری بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در جهت کمک به فعالیت مراکز مردمی نفس سراسر کشور و در راستای تحقق سیاست‌های جمعیتی، توسط معاون بهداشت وزارت بهداشت و رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی، امضا شد.

دکتر حسین فرشیدی در دومین همایش کشوری توانمند سازی و شبکه سازی مراکز نفس سراسر کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکیدات ویژه ای بر افزایش جمعیت و امیدآفرینی در جامعه داشته اند و دارند، اظهار داشت: متاسفانه امروز برخی افراد، راهی را می روند که دیگران برای ما طراحی کرده اند و آن مسیر هم، طرز فکر، فرهنگ و خانواده ما را نشانه گرفته بنابراین، مهم ترین ابزار مقابله با این جنگ نرم و رسانه ای دشمنان، اجرای صحیح فرامین مقام معظم رهبری است.

وی در ادامه به طرح نفس اشاره کرد و گفت: در این طرح باید تمامی سازمان ها و نهادها از جمله وزارت بهداشت، آموزش و پرورش، صدا و سیما و سایر نهادهای مرتبط وارد شوند و در افزایش جمعیت و فرزندآوری وظایف خود را به درستی انجام دهند. با وجود اینکه هنوز در ابتدای اجرای این طرح هستیم ولی سم پاشی ها و حاشیه سازی ها در فضای مجازی توسط دشمنان شروع شده است.

فرشیدی خاطرنشان کرد:سال گذشته و با اجرای طرح نفس، 2 هزار کارت ملی در کشور اضافه شد و این طرح می تواند در صورت اجرای درست و همکاری موثر سایر نهادها در افزایش جمعیت و فرزندآوری، از طرح های موثر باشد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به ابلاغ و اجرای برنامه سلامت خانواده توسط وزیر بهداشت، یادآور شد: وزیر بهداشت حمایت بسیار خوبی در اجرای برنامه سلامت خانواده، پیگیری تحقق قانون جوانی جمعیت و حمایت از برنامه های افزایش جمعیت، فرزندآوری و حمایت از ماماها داشته است که اجرای این طرح باعث شده، حدود 8 هزار ماما وارد سیستم بهداشتی کشور شوند.

فرشیدی خطاب به ماماها عنوان کرد: ماماها باید به صورت محله محور، مادران باردار را شناسایی و از لحاظ بهداشتی و درمانی آن ها را حمایت کنند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، به گفته وی در قانون بودجه امسال برنامه های افزایش جمعیت و حمایت از خانواده به خوبی دیده شده که لزوم اجرا و حمایت از برنامه های افزایش جمعیت را دو چندان می کند.

گفتنی است؛ در دومین همایش کشوری توانمندسازی و شبکه سازی مراکز نفس سراسر کشور که دکتر زارع‌زاده مهریزی، رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی و دکتر جباری، سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت نیز حضور داشتند، علاوه بر امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت بهداشت و سازمان بسیج جامعه پزشکی، از مسئولین استان های زنجان، فارس و آذربایجان شرقی به عنوان استان های برگزیده طرح نفس قدردانی شد.

انتهای پیام

نشر علوم پزشکی

من به عنوان یک نویسنده متخصص در زمینه علمی و پزشکی، مطالبی را به شما ارائه می‌دهم که به طور جذاب و قابل فهم، اطلاعات لازم را درباره موضوعات مختلف سلامتی به شما منتقل کنند.
دکمه بازگشت به بالا