بین الملل

درخواست‌ها از شورای امنیت برای جلوگیری از تعرض صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی

به دنبال تجاوزات صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه عرب و وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و خواستار ورود شورای امنیت به این مسئله و توقف این حملات شدند.

به گزارش مجله لوکس، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در بیانیه‌ای یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و حمله آنها به نمازگزاران فلسطینی و تحصن کنندگان در این مکان مقدس را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: این رفتارهای غیرمسئولانه در اماکن مقدس احساسات مذهبی میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان به ویژه در ماه مبارک رمضان را جریحه‌دار می‌کند.

وی از جامعه بین‌الملل و شورای امنیت خواست که هرچه سریع‌تر به این مسئله ورود کرده و رژیم صهیونیستی را ناگزیر به توقف این تشدید تنش خطرناک کنند.

ابوالغیط در ادامه از کابینه رژیم صهیونیستی نیز خواست که حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کرده و دست از این اقدامات تحریک‌آمیز بردارد.

وی همچنین تأکید کرد: اگر گرایش‌های افراطی که در سیاست کابینه اسرائیل ریشه دوانده است متوقف نشود، در آینده منجر به درگیری‌های گسترده با فلسطینی‌ها خواهد شد.

در همین حال، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله نیز در بیانیه یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی و هتک حرمت این مکان مقدس را محکوم کرد.

این وزارتخانه تاکید کرد که این اقدامات صهیونیست‌ها مستلزم واکنش قاطع و افزایش مقاومت است تا از تجاوز مجدد به مسجد الاقصی توسط دشمن جلوگیری شود. در این بیانیه آمده است: رژیم اشغالگر مسئول کامل تمام پیامدها و رویدادهایی است که ممکن است از حماقت ادامه‌دار آن ناشی شود.

وزارت خارجه یمن بار دیگر بر حمایت ملت یمن از فلسطینی‌ها و حق مشروع آنها برای دفاع از خودشان در مقابل صهیونیست‌ها تأکید کرد. همچنین در این بیانیه تاکید شده است که این تجاوزات صهیونیستی مایه ننگ کشورهایی است که شوق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را داشتند.

وزارت خارجه یمن در ادامه از کشورهای مذکور خواست که در مواضع خود نسبت به روابط با رژیم صهیونیستی بازنگری کنند. این وزارتخانه همچنین از شورای امنیت و شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست که به مسئولیتشان در قبال حمایت و حفاظت از ملت فلسطین عمل کنند.

سازمان همکاری اسلامی نیز در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این اقدام صهیونیست‌ها تاکید کرد: این تشدید خطرناک تنش، تعرض به مقدسات و آزادی عبادت و همچنین نقض آشکار توافقنامه‌های ژنو و قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل است.

سازمان همکاری اسلامی با بیان اینکه مسجد الاقصی و حرم قدسی محل عبادت مسلمانان هستند، از جامعه بین‌المللی خواست که هرچه سریع‌تر برای توقف این نقض‌های مداوم رژیم صهیونیستی وارد عمل شود. این سازمان در ادامه رژیم صهیونیستی را مسئول پیامدهای این اقدامات دانست.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا