بین الملل

دانشگاه آزاد اسلامی در ایجاد رشته‌های جدید و اشتغال‌زا فعال شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های ایلامی خبرگزاری آنا، ناصر با حضور ناصری بهروز ناصری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خواستار ایجاد حوزه های جدید و همچنین آموزش کاربردی و صنعتی در زمینه آموزش اشتغال جوانان شد. . استخدام ایجاد یک صنعت بسیار خوب و فعال سازی صنایع پایین دستی در صنایع پتروشیمی و نفت و گاز در استان.

وی افزود: ارتقای سطح استاندارد آموزشی و ارتقای جایگاه فارغ التحصیلان در دانشگاه می تواند مشکل اشتغال استان را حل کند که دانشگاه آزاد اسلامی در این راستا رسالت خطیری بر عهده دارد. (ادامه مطلب)

معاون توسعه مدیریت و منابع ایلام بر لزوم توجه به موضوعات مختلفی که در بحث اقتصاد و معیشت مردم مطرح می شود، تاکید کرد و ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامي می تواند برای حل این مشکلات اقدامات موثری انجام دهد، پیوند خود را با صنعت و فعالیت های اقتصادی، دانش بنیان خود را تقویت کند و از ظرفیت این دانشگاه برای ایجاد ثروت برای استان استفاده کنیم. دانشگاه علاوه بر بحث های ویژه می تواند در حوزه فرهنگی نیز فعالیت های مهمی انجام دهد. باید از ظرفیت بالای اجرایی دانشگاه در برگزاری دوره های آموزشی و علمی ویژه بهره برد.

استفاده از ظرفیت دانشگاه برای تقویت باورهای دینی جوانان

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام همچنین با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت دانشگاه برای تقویت اعتقادات دینی و شئونات اسلامی در بین جوانان، تصریح کرد: همه می‌توانیم در دولت سیزدهم و سیزدهم اقدام قاطع و عملیاتی برای تحقق بخشیدن به شما داشته باشیم. رمزهای عبور مردم منتظر رهبران جهادی برای بحث هستند عدالت و در مبارزه با فساد و تبعیض گام بردارند و مشکلات را در عرصه اقتصادی حل کنند.

محمد سبحانه حسنی افزود: دانشگاه یک محیط فرهنگی و آموزشی است و البته توجه به نیروهای دینی و ولایتی و فضایی که دانشگاه آزاد اسلامی باید در شرایط جدید ایجاد کند، توجه به ارزش ها و تقویت باورهای دینی است. در دانشگاه و ترویج آن یک رسالت خطیر است.» این مسئولیت بر عهده دانشگاه است.

دانشگاه آزاد اسلامی باید در ایجاد حوزه های جدید و اشتغالزا فعال باشد

وی بیان کرد: با توجه به سوالات و تخصص های ویژه دانشگاه آزاد اسلامی، فرد معین باید در رشته مورد نظر متخصص باشد نه اینکه صرفا مدرک داشته باشد. چون کشوری که می خواهد توسعه پیدا کند نیاز به متخصص دارد.

بهره برداری از ظرفیت بی نظیر دانشگاه برای توسعه استان ایلام

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام نیز با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت منحصر به فرد دانشگاه در توسعه استان بهره برداری شود ادامه داد: این دانشگاه ظرفیت و ظرفیت پژوهشی منحصر به فردی برای توسعه و رفع مشکل دارد. استان در حال حاضر ده ها رشته کاربردی در این دانشگاه از دانشیار تا دکتری وجود دارد که بیشتر بر اساس نسخه توسعه ای استان و قطعاً از نظر آموزشی است. نیروی متخصص دانشگاه آزاد اسلامی در همه زمینه ها پیشرو است.

بهروز ناصری بیان کرد: توسعه استان بدون توجه به نقش حیاتی دانشگاه ها تقریبا غیرممکن است و همه مسئولان استانی بر نقش دانشگاه آزاد اسلامی و سایر مراکز آموزش عالی در توسعه استان تاکید دارند. در هشت سال گذشته، این دانشگاه در حال فعالیت بوده است تحریم کردن دولت قبل کلی بود و حتی در تصویب رشته ها هم با این دانشگاه همکاری نمی شد و بعضا مشاهده می شد که رشته ها به عنوان یک مرکز غیرانتفاعی به نام دانشگاه تصویب می شد; اما این دانشگاه با تمام ظرفیت سخت افزاری و نرم افزاری خود در هیچ حوزه ای مورد تایید قرار نگرفت و زمینه ساز عدم همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی شد.

وی با قدردانی از رویکرد مدیران جدید دولت در نگاه به دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی انقلابی و مردمی اظهار داشت: تمام ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی در خدمت توسعه و اقدامات انقلابی دانشگاه آزاد اسلامی است. و این یک تحقیق اساسی است.

انتهای پیام/4121/4062/

دکمه بازگشت به بالا