اجتماعی

دانشجویان عراقی در رشته پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم جذب می‌شوند

مجله لوکس/قم معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم با اعلام این خبر گفت: ۲۰ نفر دانشجوی عراقی پس از تأیید صلاحیت عمومی در سامانه امور آموزشی دانشجویان بین‌الملل وزارتین و عقد قرارداد با آنان در دانشگاه علوم پزشکی قم مشغول به تحصیل خواهند شد.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر محمود پرهام در حاشیه جلسه جذب دانشجویان عراقی در رشته پزشکی عمومی که با حضور مدعوین در دفتر معاونت آموزشی برگزار شد، در گفت‌وگویی اظهار کرد: این دانشجویان پس از تأیید صلاحیت عمومی در سامانه امور آموزشی دانشجویان بین‌الملل وزارتین و عقد قرارداد با آنان در دانشگاه علوم پزشکی قم مشغول به تحصیل خواهند شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه قرارداد این دوره یک‌ساله است، گفت: کلاس‌های این دانشجویان به‌صورت مجزا از دانشجویان ایرانی و به زبان لاتین برگزار خواهد شد.

وی با بیان تدریس این رشته تحصیلی توسط اساتید به زبان انگلیسی ابراز کرد: در مجموع ۲۰ نفر دانشجوی عراقی – متشکل از ۱۴ دانشجوی پسر و ۶ دانشجوی دختر هستند- پس از تأیید صلاحیت عمومی آنان در سامانه ذکرشده در دانشگاه علوم پزشکی قم تحصیل خواهند کرد.

دکتر پرهام با تأکید بر تأمین رفاهیات این دانشجویان گفت: این دانشجویان همچون دانشجویان ایرانی از خدمات رفاهی که شامل تغذیه و اسکان می‌شود بهره‌مند شده و این خدمات باید توسط معاونت فرهنگی دانشجویی برای دانشجویان عراقی تأمین شود.

انتهای پیام

گروه تحریریه اجتماعی

پژوهشگر مسائل اجتماعی با تمرکز بر تحولات سیاسی و نقش آن در جامعه. مقالات کوتاه و تحلیلی درباره مسائل سیاسی فعلی.
دکمه بازگشت به بالا