سلامت و دانش

خواستار تشکیل ستاد ملی جمعیت هستیم

معاون بهداشت در اولین جلسه قرارگاه عملیاتی حمایت از سلامت خانواده و جمعیت جوانی اعلام کرد: همانگونه که ستاد ملی در تشکیل ستاد مرکزی تشکیل شد، برای جمعیت هم نیازمند تشکیل ستاد ملی و مدیران کشور در سطح عالی این ستاد هستند.

به گزارش مجله لوکس، دکتر کمال حیدری گفت: قانون حمایت از خانواده و جمعیت جوان ۲۴ مهرماه در مجلس تصویب شد برای اولین بار به مناسبت

وی افزود: مقام معظم رهبری دغدغه های خود را در مورد جمعیت به مناسبت های مختلف در قالب فرمایشات گوناگون اعلام کرده اند و این قرارگاه با راهبردهای خود می توانند به صورت هدفمند در جهت تحقق آنها گام بردارد.

معاون بهداشت بیان کرد: تعداد زیادی از قانون حمایت از خانواده و جمعیت جوانی مجلس به حوزه های مختلف وزارت بهداشت، و آموزش پزشکی ارتباط دارد و دبیرخانه قرارگاه عملیاتی حمایت از سلامت خانواده و جمعیت جوانی نیز در معاونت بهداشت وزارتخانه تشکیل شده است.

حیدری با اشاره به اینکه با دادن فرصت برای افزایش جمعیت، فرصت توسعه کشور از دست می‌رود، ادامه داد: با تشکیل کمیته‌های حمایت از خانواده و جمعیت جوانی در سطوح مختلف وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در جهت بهره‌برداری از فرصت پنجره جمعیتی باید گام برداریم.

وی اظهار داشت: همفکری با مجلس و برگزاری جلسات مشترک با نمایندگان با توجه به این که هم اکنون فصل بودجه در مجلس است و نباید زمان را از دست داد، تصمیم دیگری است که باید انجام داد.

معاون بهداشت با تاکید بر این که باید تمام تصمیمات این قرارگاه به مرحله عمل برسد، گفت: وزارت کشور و استان نیز باید جمعیت را در اولویت کارها و برنامه های خود قرار دهند. از سوی دیگر، از سوی دیگر.

از طرفی: برای اولین بار

وی یادآور شد: تقویت واحد جمعیت در معاونت بهداشت و کمیته نظارت بر رعایت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را نیز نباید از نظر دور داشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا