سلامت و دانش

خطری که با خوردن فست فود تهدیدتان می‌کند!

گزارش شود شفاف، يك استودي جديد نشاد داد كه وايدون فود غير با علي حبر الكلي است عست; وضعیت به طور بالقوه تهدید کننده است.

محققان کشف کرده اند که افراد مبتلا به چاقی یا دیابت که 20 درصد یا بیشتر از کالری روزانه خود را از فست فود مصرف می کنند، در مقایسه با افرادی که کمتر فست فود می خورند یا اصلاً فست فود نمی خورند، سطح چربی به طور قابل توجهی در کبدشان بالاتر است. . . و زمان که یک پنجم و خرید از دیریتی انها فود بهد، افزایش متوسطی در چربی در کبد دارند.

«آنی کارداشیان» متخصص کبد از موسسه پزشکی KK و نویسنده ارشد این مطالعه گفت: کبدهای سالم حاوی مقدار کمی چربی معمولاً کمتر از 5 درصد هستند و حتی افزایش چربی متوسط ​​می تواند منجر به غیرمعمول شود. -بیماری کبد چرب الکلی افزایش چربی شدید در کبد در افرادی که از چاقی یا دیابت رنج می‌برند به‌ویژه محسوس است و احتمالاً به این دلیل است که این شرایط باعث افزایش حساسیت به تجمع چربی در کبد می‌شود.

این یافته همچنین نشان می دهد که مصرف مقادیر نسبتاً متوسط ​​فست فودها که دارای کربوهیدرات و چربی بالایی هستند می تواند به کبد آسیب برساند.

کارداشیان گفت: اگر در روز در رستوران فست فود بخورید ممکن است فکر کنید که مضر نیستند. اما اگر حداقل پنج کالری در روز بخورند، کبد خود را در معرض خطر قرار می دهند.

بیماری کبد چرب غیر الکلی چرب به عنوان استئاتوز کبد نیز شناخته می شود که می تواند منجر به سیروز یا زخم شدن کبد شود.

منبع: دیلی ساینس

دکمه بازگشت به بالا