سلامت و دانش

خدمات رسانی ۴۳۰ نفر از کادر بهداشت و درمان هلال‌ به حجاج ایرانی/ ۵۳ حاجی بستری در بیمارستان‌ها

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: ۴۳۰ نفر کادر بهداشت، درمان و پزشکی هلال‌احمر ایران در مکه و مدینه مستقر و در حال خدمت به زائران ایرانی در ایام حج تمتع هستند. در حج امسال تاکنون حدود ۱۴۷ هزار خدمت به حجاج ارائه شده است.

به گزارش مجله لوکس و بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در تشریح خدمات این مرکز به حجاج ایرانی در کشور عربستان و در ایام حج تمتع امسال گفت: ۴۳۰ نفر کادر درمان و پزشکی هلال‌احمر ایران از ابتدای اعزام زائران به مرور در مکه و مدینه مستقر شده و در حال خدمت به زائران ایرانی در ایام حج تمتع هستند.

به گفته رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر، از سوم خرداد تا ۲۹ خردادماه در مجموع، ۱۴۶ هزار و ۷۳۸ مورد ویزیت عمومی و تخصصی در مجموعه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های این جمعیت در مکه و مدینه به حجاج ایرانی ارائه شده است.

مرعشی افزود: در این مدت ۹۲۵۷ مورد خدمات پاراکلینیکی ازجمله آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و …، ۲۱ هزار و ۴۲۷ مورد خدمات پرستاری شامل نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم تراپی در مراکز درمانی ایران در مکه و مدینه به حجاج کشورمان ارائه شده است.

وی تعداد نسخ درمانگاه‌ها و داروخانه بیمارستان برای حجاج را ۷۳ هزار و ۴۹۳ مورد اعلام کرد و گفت: ۱۷۷۹ مورد امدادرسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی نیز از خدمات ارائه شده در این مدت بوده است. در حال حاضر ۳۷ زائر ایرانی در بیمارستان هلال‌احمر ایران و ۱۶ زائر در بیمارستان سعودی بستری هستند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر ادامه داد: تا عصر روز  ۲۹ خرداد، ۱۵۳ نفر در بخش ccu بستری شده و تحت نظر پزشکان ایرانی بوده اند.

انتهای پیام

نشر علوم پزشکی

من به عنوان یک نویسنده متخصص در زمینه علمی و پزشکی، مطالبی را به شما ارائه می‌دهم که به طور جذاب و قابل فهم، اطلاعات لازم را درباره موضوعات مختلف سلامتی به شما منتقل کنند.
دکمه بازگشت به بالا