استان ها

خدمات ارزشمند شهید رئیسی در دل مردم و جامعه دانشگاهی جاودان خواهد ماند

دانشگاهیان دانشگاه آزاد خراسان‌رضوی:

خدمات ارزشمند شهید رئیسی در دل مردم و جامعه دانشگاهی جاودان خواهد ماند

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی در پیامی خطاب به نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی آوردند: خدمات ارزشمند شهید رئیسی در دل مردم و جامعه دانشگاهی جاودان خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی در پی شهادت خادم‌الرضا آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان به آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی نامه نوشتند.

در این پیام آمده است: «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» از مؤمنان مردانی هستند که به آنچه با خدا بر آن پیمان بستند [و آن ثبات قدم و دفاع از حق تا نثار جان بود]صادقانه وفا کردند، برخی از آنان پیمانشان را به انجام رساندند [و به شرف شهادت نایل شدند] و برخی از آنان [شهادت را] انتظار می‌برند و هیچ تغییر و تبدیلی [در پیمانشان]نداده‌اند. خبر شهادت خادم‌الرضا (ع) و خادم جمهور، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، قلوب ملت ایران به‌خصوص جامعه دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی را در حیرت و اندوه فراوان فرو برد.

در این پیام اضافه شده است: شهید آیت‌الله رئیسی با قلبی رئوف، نیتی صادقانه و خالصانه، اندیشه‌ای ژرف و اراده‌ای جدی همواره برای حل مشکلات مردم به ویژه طبقه کم‌درآمد، تلاش‌های وافر و شبانه‌روزی داشتند و دغدغه‌مندانه مسائل را پیگیری و رصد می‌کردند تا جایی که به فرمایش مقام معظم رهبری: «رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت».

در این پیام مطرح شده است: ارادت قلبی شهید رئیسی به ولایت، صفای باطن، تواضع و شوق خدمتگزاری به مردم مهم‌ترین ویژگی ایشان در تمام این ادوار بود. پذیرش مسئولیت‌های رسمی، هیچ گاه باعث دگرگونی روحیات این روحانی خدمتگزار نشد. او بسان شهید بهشتی و شهید حاج قاسم سلیمانی به خوبی به همگان نشان داد فرصت خدمت بسیار کم است و نهادینه کردن این فرهنگ در بین مسئولین یکی از بزرگترین درس‌های عملی این خادم واقعی ملت است.

در این پیام تأکید شده است: شهید رئیسی هم در میدان به خوبی عمل کرد و هم دیپلماسی او به عنوان یک دولتمرد برجسته، نقش سازنده‌ای در رشد و توسعه همه‌جانبه و روابط دوستانه و همکاری‌های سودمند با بسیاری از کشور‌های منطقه و حل مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی ایفا کرد.

در این پیام تبیین شده است: بی‌گمان چلچراغ خدمات ارزشمند شهید آیت‌الله رئیسی چه در دوران ریاست قوه قضاییه، چه در زمان تولیت آستان قدسی ولی‌نعمتمان حضرت علی ابن موسی الرضا علیه‌السلام و نیز در این کمتر از سه سال ریاست بر قوه مجریه و عرصه‌های پیشین مجاهدت خالصانه، در دل مردم فهیم و جامعه دانشگاهی پرفروغ و جاودان خواهد ماند؛ مردمی که با چشم خود مردمی‌بودن منتخب محبوب خود را دیدند و به این درک رسیدند که او خالی از خویش و پر از مردم بود.

در این پیام عنوان شده است: اگرچه فقدان این شخصیت بزرگ که گوشت و پوست و استخوانش با درد‌های مردم و فرهنگ اهل بیت رقم خورده بود و عنوان پرافتخار خادم الرضا را بر گردن آویخت و در تداوم همین خدمت به جایگاه رفیع سیدالشهدای خدمت به جامعه دست پیدا کرد، ضایعه‌ای سنگین و غیر قابل جبران است؛ اما ملت ایران نشان داده که درشرایط سخت با اتحاد و ایمان و همبستگی تحت زعامت امام‌المسلمین حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مسیر عزت بخش این شهید عزیز و همراهان شهیدش را ادامه خواهد داد، امیدوارم درراستای تحقق تمدن نوین اسلامی و حکومت عظمای مهدوی تلاش خواهد کرد.

در این پیام توضیح داده شده است: مدیران، استادان، کارکنان و دانشجویان واحد‌ها و مراکز دانشگاهی آزاد اسلامی استان خراسان رضوی، از صمیم قلب این ضایعه تلخ و اندوهناک را به محضرامام عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب، ملت انقلابی ایران، خانواده معظم این شهید بزرگوار وعموم همشهریان عزیز تسلیت و تعزیت عرض نموده و ضمن طلب صبربرای حضرتعالی و بی شریف آن فقید سعید، حشربا اجداد طاهرینش را از خداوند بزرگ مسئلت داریم.

دکمه بازگشت به بالا