بین الملل

حماس: عملیات‌های «جنین» و «عیلی» شکست اطلاعاتی اسرائیل را ثابت کرد

یکی از رهبران حماس تأکید کرد که عملیات‌های «جنین» و «عیلی» شکست اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را ثابت کرد.

به گزارش مجله لوکس، اسامه حمدان، از رهبران جنبش حماس در مصاحبه با المیادین گفت: عملیات شهرک عیلی از عملیات جنین جدا نیست و این دو عملیات شکست اطلاعاتی اسرائیل را ثابت کردند. دشمن هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره کمین مقاومت برای نیروهای اسرائیلی در جنین نداشت و از وجود اطلاعات دقیق مقاومت درباره طرح عقب نشینی نیروهای اسرائیلی بعد از اجرای عملیاتشان غافلگیر شد. آنچه در جنین و شهرک عیلی رخ داد آغازی برای حوادث آتی در فلسطین خواهد بود و نشان دهنده پیشرفت فعالیت مقاومت در کرانه باختری است. این دو عملیات پیام قوی و بسیار بزرگی برای رژیم اشغالگر صهیونیستی است. ما در مقابل مرحله جدیدی از مقاومت هستیم.

وی گفت: همانطور که در اتاق عملیات مشترک در غزه موفق بودیم، فعالیت مشترک در کرانه باختری را نیز افزایش می‌دهیم. تلاش و آماده باش امنیتی اسرائیلی‌ها به دنبال عملیات جنین مانع عملیات شهادت‌طلبانه دو مبارز ما مهند شحاده و خالد صباح در شهرک عیلی نشد. مهم‌ترین پیام عملیات‌های مقاومت این است که مقاومت واقعیت فلسطینی‌ها است. کاملا واضح است که اسرائیل امروز با یک بحران واقعی مواجه است که نمی‌تواند با آن مقابله کند. حتی درخواست‌های ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل از شهرک‌نشینان برای حمل سلاح در برابر فلسطینی‌ها موجی از تمسخر را در محافل این رژیم به دنبال داشت چرا که یک واکنش عاجزانه در برابر جرأت و جسارت و شجاعت اعضای مقاومت است. عملیاتی مثل عملیات امروز نشان می‌دهد که گزینه مقاومت قوی‌ترین گزینه خواهد بود و گزینه‌های رژیم اشغالگر محدود خواهد بود. نتانیاهو باید بداند که مقاومت یک گروه فلسطینی نیست، بلکه متشکل از گروه‌هایی مثل جهاد، جبهه مردمی و دیگر گروه‌های فلسطینی است. کرانه باختری در مقابل مرحله جدیدی از فعالیت مقاومت است.

وی همچنین تأکید کرد که سفر رهبران حماس و جهاد به تهران در سایه تغییرات بین‌المللی و منطقه‌ای بسیار مهم است.

اظهارات حمدان بعد از کشته شدن چهار اسرائیلی و زخمی شدن چهار تن دیگر در عملیات شهادت طلبانه دو فلسطینی در نزدیکی شهرک عیلی در کرانه باختری ایراد شد. این دو فلسطینی به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند. روز سه شنبه نیز نیروهای رژیم صهیونیستی در کمین نیروهای مقاومت در جنین افتاده و هفت تن از آنها زخمی شدند.

انتهای پیام

نشر بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای صنعتی و تجاری جهانی. با دانش در زمینه بازارهای جهانی و تجارت بین‌الملل، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای صنعتی، شرکت‌ها و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و بازاریابی، به شما دیدی جامع از تحولات صنعتی و تجاری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا