اجتماعی

حل معضلات حقوقی پروژه‌های شهری پایتخت با راه اندازی دو کارگروه ویژه

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران از حل معضلات قانونی و حقوقی پروژه های سرمایه گذاری شهرداری‌ تهران با راه اندازی دو کارگروه ویژه پروژه‌های جاری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری خبر داد.

به گزارش مجله لوکس، نوید خاصه‌باف در این مورد، گفت: برای رفع مشکلات پروژه‌های سرمایه گذاری که در سنوات گذشته عملیاتی شده بود، دو کارگروه ویژه در سازمان تشکیل دادیم. یکی از این کارگروه ها مربوط به پروژه های جاری و کارگروه بعدی نیز در حوزه فرصت های سرمایه گذاری است.

وی افزود: همچنین در طول این مدت با تمام مناطق ۲۲گانه شهر تهران جلساتی را برگزار کردیم. البته این جلسات برای برخی از مناطق بیشتر از یک بار نیز برگزار شد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران ادامه داد: هدف از بازدید از مناطق و برگزاری جلسات در این محدوده این بود که از نزدیک با مسائل و مشکلات موجود بر سر راه اجرای پروژه های سرمایه گذاری آشنا شویم.

وی با اشاره به اینکه حاصل این جلسات منجر به هم اندیشی شد، بیان کرد: در واقع این جلسات دستاوردهایی داشت که یکی از آنها راه اندازی پنجره واحد و لایحه مشوق ها برای سرمایه گذاری است.

خاصه‌باف یادآور شد: در قالب بازدیدها و جلساتی که در مناطق ۲۲گانه شهر تهران داشتیم پروژه های جاری و مشکلاتی که وجود داشت را بررسی کردیم و با حمایت معاونت های شهرداری تهران، سازمان ها و کمیسیون هایی مانند ماده ۱۰۰، مشکلات پروژه ها را حل و فصل کردیم.

وی تاکید کرد: در مرکز تجارت جهانی یک، واقع در شهر آفتاب مشکلاتی با سرمایه گذار داشتیم که مرتفع شد و در حال پیگیری سندهای تفکیکی هستیم. پروژه دیگر، پروژه سعدی بود که دو سال عملیات ساخت آن شروع شده، اما اختلافاتی با سرمایه گذار داشتیم که برای رفع موانع و مشکلات آن برنامه ریزی کردیم و منطقه نیز پای کار آمد و پروژه به بهره برداری رسید.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه یکی از افتخارات شهرداری تهران این پروژه است، گفت: پروژه سعدی در منطقه ۲ قرار دارد که خوشبختانه برای حل مشکلات؛ شهردار منطقه پای دو پروژه بزرگ سرمایه گذاری واقع در این منطقه ایستاد.

وی افزود:در مورد  بیمارستان آتیه ۲ نیز  مشکلات و اختلافات باعث شده بود تا این پروژه بلاتکلیف باقی بماند که این مسائل نیز رفع شد و طی فرایندی به بانک تجارت به ارزش ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان واگذار شد.

خاصه باف ادامه داد: همچنین در مورد پروژه مسافر در منطقه ۱۶ با سرمایه گذار در دادگاه مصالحه کردیم.

وی بیان کرد: پروژه مدائن در منطقه ۱۸ نیز که سال ها بلاتکلیف مانده و تبدیل به یک گود پر خطر شده بود نیز با همکاری شهردار منطقه قرار است به شهرداری تهران باز گردد.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران یادآور شد: پارکینگ بوستان جوانمردان در منطقه ۲۲ و همچنین مرکز تجاری المپیک نیز با جلساتی که در منطقه برگزار کردیم، به نتیجه رسید.

بر اساس گزارش سایت شهر، خاصه‌باف در پایان تاکید کرد: برخی از شهرداران به دلیل ترس از نهادهای نظارتی در حل و فصل مشکلات سرمایه گذاری در منطقه خود کاری انجام نمی دادند که البته حق هم دارند و برای رفع این مشکل نیز جلساتی را با نهادهای نظارتی برگزار کردیم تا نحوه سرمایه گذاری در شهرداری تهران را تشریح کنیم که خوشبختانه بسیاری از این مشکلات حل شد.

انتهای پیام

گروه تحریریه اجتماعی

پژوهشگر مسائل اجتماعی با تمرکز بر تحولات سیاسی و نقش آن در جامعه. مقالات کوتاه و تحلیلی درباره مسائل سیاسی فعلی.
دکمه بازگشت به بالا