استان ها

جنگ و صلح در اردکان به روی صحنه رفت

مجله لوکس/یزد «جنگ و صلح روبینسون و کروزو» تئاتری با مثلث ترس، خنده و اشک از شب گذشته در تالار فرهنگ اردکان بر روی صحنه رفت.

«وحید احمدی» تهیه‌کننده و بازیگر این تئاتر در شب اول این نمایش در گفت‌وگو با خبرنگار مجله لوکس، گفت: «جنگ و صلح روبینسون و کروزو» بعد از اجراهای موفق در میبد و یزد و وقفه‌ای یک ساله از شنبه شب ۲۵ فروردین، اجراهای مخاطب‌پسند خود را در اردکان آغاز کرد.

وی افزود: این تئاتر بین‌المللی بر اساس نمایشنامه‌ای از دینترونا و راویچیو، به کارگردانی «علی رضا کوشک جلالی» از افتخارات عرصه نمایش و تئاتر ایران که چهار دهه سفیر هنری ایران در آلمان به سر می‌برد، ساخته و پرداخته شده است.

احمدی با اشاره به بازی «روح الله کریم زاده» در کنار خود در این نمایش، تصریح کرد: جنگ و صلح روبینسون‌ و کروزو با تلفیق صحنه‌هایی از مثلث ترس، خنده و گریه، انسان امروزی را با واقعیات‌ جنگ و پایان آن یعنی صلح روبرو می‌کند که آروزی دیرینه‌ی او بوده است.

وی به نقل از «عبدالحسین لاله» عضو هیات علمی فرهنگستان هنر ایران در خصوص این نمایش، عنوان کرد: «یک جزیره، دو سرباز، دو دشمن، چه کسی باید برود و چه کسی بماند؟ برخورد دو فرهنگ مختلف، همچون زلزله‌ای مهیب جهان این دو را زیر و رو می‌کند.»

این هنرمند عرصه بین‌المللی تئاتر در پایان خاطرنشان کرد: خشونت، جنگ قدرت و ترس از بیگانه به شکلی گروتسک(عجیب پردازی) چهره در این نمایش نشان می‌دهد آیا برای زنده ماندن، راهی به غیر از احترام گذاشتن به تفکر و جهان بینی «دیگری» نیز وجود دارد؟ آیا دورنمای راهی برای گذار از دنیای «مونولوگ» و رسیدن به جهان «دیالوگ» به چشم می‌خورد؟ و کوشک جلالی با شناخت دقیقی که از پدیده «پرفورمنس» و مکاتب بازیگری همچون بیومکانیک، گروتفسکی و یوجینیو باربا دارد، توانسته است خلا ارتباط زبانی را با خلاقیت بازیگرانش و استفاده بجا و منطقی از ظرفیت‌های حرکتی و بدنی ایشان جبران کرده و ارتباطی به مراتب پیچیده‌تر و عمیق‌تر بین بازیگرانش را با زیبایی تمام به نمایش بگذارد.

به گزارش مجله لوکس، این نمایش به همت موسسه فرهنگی هنری آوای کویر اردکان و نگاه نو میبد، هر شب از ساعت ۲۰ به مدت یک ماه در محل تالار فرهنگ اردکان بر روی صحنه خواهد رفت.

جنگ و صلح در اردکان به روی صحنه رفت

جنگ و صلح در اردکان به روی صحنه رفت

جنگ و صلح در اردکان به روی صحنه رفت

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا