اجتماعی

جمع‌آوری ۴ تن زباله از حاشیه رودخانه کن

همزمان با هفته فرهنگی تهران و در امتداد پویش مردمی بی زباله، صبح امروز (20 مهرماه) پویش مردمی پاکسازی حاشیه رودخانه کن از زباله و پسماندهای ساختمانی در چند محور از سوی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران برگزار شد.

به گزارش مجله لوکس علیرضا رحمتی – رییس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهر تهران – در حاشیه این برنامه با اشاره به چرایی و اهمیت اجرای چنین برنامه‌هایی و قدردانی از علاقه‌مندانی که به‌صورت داوطلبانه در این پویش مردمی شرکت کردند، گفت: هدف اصلی این برنامه‌های نمادین فرهنگسازی در حوزه محیط زیست و این موضوع از اهم وظایف محیط زیست است.

وی افزود: در این برنامه پاکسازی حدود ۴ تن زباله از حاشیه رودخانه کن جمع‌آوری شد و جمع‌آوری نخاله‌ها تا پایان پاکسازی منطقه از تمامی نخاله‌ها ادامه خواهد داشت.

احمد قیومی – فرماندار تهران – نیز ضمن تشریح وظایف قانونی سازمان‌های مرتبط با پسماندها و منابع آبی گفت: فراهم کردن زیرساخت‌ها برای مدیریت اصولی پسماندها بر اساس قانون و پاکسازی منطقه و رودخانه و حریم آن همچنین نصب پیام‌های زیست‌محیطی در طول جاده و تعبیه سطل‌های زباله به میزان لازم و کافی برای دسترسی ساده عموم مردم ضروری است.

وی در ادامه اشاره‌ای به برنامه جدی فرمانداری برای جذب حداکثری مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد در حوزه محیط زیست کرد و خواستار همفکری و همکاری کلیه ارگانهای ذیربط در این خصوص شد.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، در ادامه این برنامه ماشین‌آلات مخصوص جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی برای جمع آوری به محورهای از قبل تعیین شده اعزام شدند و در سه محور اصلی زباله‌های رها شده در حاشیه جاده و رودخانه با حضور علاقه‌مندان به محیط زیست پاکسازی شد.

در این طرح که با حضور بخش‌های مختلف اجرایی و نظارتی و واحدهای خدماتی و صنفی همراه بود، فرماندار تهران، اداره کل ستاد توسعه پایدار و محیط زیست شهرداری تهران، سازمان مدیریت پسماند، شهرداری منطقه ۵ و ۲۲، شرکت آزاد راه تهران شمال، دهیاران و بخشدار کن و … حضور داشتند.

انتهای پیام

گروه تحریریه اجتماعی

پژوهشگر مسائل اجتماعی با تمرکز بر تحولات سیاسی و نقش آن در جامعه. مقالات کوتاه و تحلیلی درباره مسائل سیاسی فعلی.
دکمه بازگشت به بالا