ثبت‌نام ۱۰ هزار دانش‌آموز اتباع در سمنان/ الزام مدارس به رعایت نسبت ۸۰ به ۲۰

مجله لوکس/سمنان مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از ثبت‌نام حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز اتباع در مدارس این استان خبر داد و گفت: دانش‌آموزان اتباع تنها در شهرستان‌های غربی استان مجاز به تحصیل هستند.

ثبت‌نام ۱۰ هزار دانش‌آموز اتباع در سمنان/ الزام مدارس به رعایت نسبت ۸۰ به ۲۰

سیدجمال وزیری امروز (۲۶ شهریورماه) در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به ممنوعیت زندگی اتباع غیرمجاز در شهرستان‌های شرقی استان تنها در مدارس نیمه غربی استان و شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر، سرخه، آرادان و گرمسار امکان ثبت‌نام دانش آموزان اتباع وجود دارد.

وی در پاسخ به پرسش مجله لوکس در خصوص نسبت دانش آموزان اتباع در برخی مدارس و مدارس اختصاصی اتباع نیز گفت: به جز مدارسی که در مهمان‌شهر مهاجرین تعبیه شده امسال هیچ مدرسه اختصاصی برای دانش آموزان تعبیه نشده است.

الزام مدارس به رعایت نسبت ۸۰ به ۲۰ در ثبت‌نام اتباع
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان  ادامه داد: براساس قانون مدارش موظفند نسبت دانش آموزان در کلاس های درس حداقل ۸۰ به ۲۰ باشد به عبارتی تعداد دانش آموزان اتباع در کلاس های درس نباید از ۲۰ درصد فراتر برود.

وی افزود: ثبت نام دانش آموزان اتباع در سه شهرستان دامغان، شاهرود و میامی ممنوع است.

وزیری گفت: به مدیران همه مدارس تاکید شده از غلبه تعداد دانش آموزان اتباع در مدارس جلوگیری شود. البته در مدارس برخی مناطق نظیر مهدیشهر یا مناطق حاشیه‌ای برخی شهرها تعداد دانش آموزان اتباع بسیار بالا است و لذا اگر ثبت نام اتباع انجام نشود چه بسا این مدارس تعطیل شوند.

اخذ ۲۵۰ رتبه زیر ۲۰۰۰ توسط دانش‌آموزان سمنانی

وی گفت: با وجود این به همه مدیران مدارس تکلیف شده که براساس قانون نسبت ۸۰ به ۲۰ را حتما در همه مدارس رعایت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در پاسخ به پرسشی درباره کارنامه این استان در کنکور اخیر گفت: امسال بیش از ۲۵۰ دانش‌آموز استان حائز رتبه زیر ۲۰۰۰ در کنکور سراسری شدند.

وی از افزایش رتبه‌های برتر استان در کنکور اخیر خبر داد و اظهار کرد: البته تلاش مجموعه آموزش و پرورش استان بر این است که دانش آموزان به سمت سئوالات مفهومی و آموزش کیفیت‌گرا سوق داده شوند.

ثبت‌نام ۱۰ هزار دانش‌آموز اتباع در سمنان/ الزام مدارس به رعایت نسبت ۸۰ به ۲۰

وزیری با اشاره به برخی از معایب شیوه های آموزشی کنکور محور افزود: متاسفانه نظام آموزشی کنکور محور و تست‌زنی دانش‌آموزان را بی‌سواد بار می‌آورد. در واقع در این شیوه ما با نوعی بی‌سوادی مدرن روبرو هستیم که دانش آموزان در آن دارای مدرک هستند اما از سواد لازم برخوردار نیستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان معتقد است که سیستم آموزشی در کشورمان باید از تست‌زنی و این رویکرد نمره گرایی خارج شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان بر لزوم حاکم کردن عقلانیت کلامی در آموزش و پرورش تاکید و اظهار کرد: همه تلاش ما در آموزش و پرورش استان بر این است که دانش آموزان در رقابت فرسایشی نمره قرار نگیرند.

رشد میانگین نمرات امتحانات نهایی در استان
وی با بیان اینکه خوشبختانه سواد استان از میانگین کشوری بالاتر است، تصریح کرد: نرخ باسوادی در استان سمنان ۹۸.۶۱درصد است و این در حالی‌ است که این شاخص در کشور ۹۷.۳۰ درصد است.

وزیری، سمنان را از باسوادترین استان های کشور ارزیابی کرد و با اشاره به لزوم توجه به کرامت و منزلت معلمان افزود: تنها در سایه معلمان فرهیخته است که می توانیم دانش آموزان را به سمت حیات طیبه سوق دهیم. البته در سند تحول خوشبختانه به این مهم توجه ویژه شده و در حقیقت نقطه اوج در سند تحول این است که بچه ها را وارد حیات طیبه کنیم.

وی بر لزوم توجه بیش از پیش به مدرسه تاکید و خاطرنشان کرد: تنها در مدرسه صالح است که دانش آموز صالح پرورش پیدا می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با ابراز خرسندی از بهبود بسیاری از شاخص‌های آموزشی در آموزش و پرورش این استان بیان کرد: استان سمنان در سال تحصیلی اخیر از استان‌های برتر کشور در امتحانات نهایی بود و خوشبختانه میانگین نمرات دانش آموزان هم‌استانی در امتحانات نهایی حدودا یک نمره افزایش یافت.

وی با اشاره به آمار رسمی مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: استان سمنان هم در برپایی مطلوب امتحانات نهایی و هم در کیفیت تصحیح اوراق امتحانی از استان‌های برتر در کشور بوده است.

وزیری خاطرنشان کرد: میانگین نمرات دانش آموزان استان در شاخه نظری با رشد ۹۱ صدم درصدی از ۱۱.۶۴ در سال تحصیلی قبل از آن به ۱۲.۵۵در سال تحصیلی گذشته افزایش یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: میانگین نمرات امتحانات نهایی در استان ۹۱ صدم رشد داشته و این در حالی‌ است که میانگین رشد این شاخص در سطح کشور ۵۳ صدم بوده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا