اقتصادی

تولید سبک‌ترین روپوش رادیولوژی حاوی ۹۵ درصد سرب در کشور

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با تولید پارچه سربی، زمینه‌ای فراهم کردند که سبک‌ترین روپوش رادیولوژی را بتوان از آن تهیه کرد.

جواد رشیدی‌خواه، مدیر عامل این شرکت‌ دانش‌بنیان در گفت‌وگو با مجله لوکس، با اشاره به فعالیت ۱۳ ساله این شرکت، گفت: ما توانستیم پارچه‌ای از سرب تولید کنیم که سبک‌ترین روپوش رادیولوژی را می‌توان از آن تهیه کرد.

وی ادامه داد: از ویژگی‌های این پارچه را می‌توان به قابلیت شست‌وشو، قابل دوخت و برش و منطبق بر استانداردهای بین‌المللی اشاره کرد.

رشیدی‌خواه با بیان اینکه ۹۵ درصد از این پارچه از سرب تشکیل شده است، اظهار کرد: این محصول دارای تاییدیه از سازمان انرژی اتمی و اداره استاندارد و همچنین تاییدیه یک شرکت چند ملیتی است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با تاکید بر اینکه این پارچه نسبت به نمونه‌های آلمانی از وزن پایینی برخوردار است، یادآور شد: نمونه آلمانی این محصول به وزن ۶.۳۵۰ کیلوگرم است، ولی وزن محصول ما یک کیلوگرم کمتر از نمونه خارجی است.

وی با بیان اینکه این محصول در حال توسعه و به‌روز رسانی است، یادآور شد: ما به دنبال کاهش بیشتر وزن این محصول هستیم.

رشیدی‌خواه، قیمت این محصول را ۲۰ میلیون تومان ذکر کرد و گفت: شروع قیمت نمونه خارجی از ۳۰ میلیون تومان با وزن بیشتر از جلیقه سربی است که ما در این شرکت به تولید رساندیم.

این محقق توان ظرفیتی تولید این محصول در این شرکت را سالانه ۵۰ تن ذکر کرد و گفت: در حال حاضر نیاز کشور سالانه ۲ تن از این پارچه‌ها است که ما توان تولید آن را داریم.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و دانش فنی وسیع هستم که با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند و رویکردهای تحلیلی، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با قدرت تفکر و تحلیل بالا ارائه دهم. هدفم این است که شما را در درک بهتر مسائل اقتصادی یاری دهم و به شما اطمینان دهم که از بهترین منابع و تحلیل‌ها استفاده می‌کنید.
دکمه بازگشت به بالا