بین الملل

تلاش دکتر طهرانچی برای ارتقای جایگاه علمی و پژوهشی کم‌نظیر است

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از ایلام، سارا فلاحی در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام اظهار داشت: در شرایط فعلی که جهان به سمت راست ورشکستگی اقتصادی می رود مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی توسط دکتر طهرانچی بهویژه در حوزه معیشت و استادان ارتقای سطح علمی، آموزشی و پژوهشی آن کم‌نظیر و قابل قدردانی است.

برای اولین بار در سنوات گذشته به برخی از دانشگاه‌های غیرانتفاعی که حتی یک عضو هیئت علمی هم رشته‌هایی در مقاطع کارشناسی ارشد داده می‌شود در حالی که به دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نهادی علمی با هزاران عضو هیئت علمی بی‌مهری می‌شود و این نگاه باید تغییر کند. باید مجلس و دولت به مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان نهادی برآمد از توجه ویژه‌ای داشته باشم مطالب دانشگاه آزاد مطالب بر حق بوده و در حالی که برخی از دانشگاه‌ها اصلاً علمی ندارند. اما رشته های پرمخاطب را به آنها می دهند. بنابراین نه این دانشگاه باید عوض شود و باید خود را مراقب و استادان آن از مسیرهای

فرم فراکسیون دانشگاه آزاد مجلس اسلامی با بیان اینکه نگاه تحقیرآمیز به دانشگاه آزاد پذیرشی نیست، عنوان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی انواع خدمات ملی به جامعه علمی کشور می‌شود و این دانشگاه یکی از ارکان ارتقای علمی کشور در جهان است و همه از اینها هستند. دانشگاه انتظار خدمات ملی دارند. اما زمانی که باید به این دانشگاه خدمات داده شود با آن در مرکز نهاد منطقه‌ای برخورد می‌شود. باید از جامع علمی جامع دانشگاه آزاد اسلامی در ارائه طرح‌های مجلس و طراحی طرح‌ها توسط آنگا

فلاحی با توجه به توان علمی استادان دانشگاه آزاد اسلامی خواستار مساعدت و مشاوره نخبگان این دانشگاه در طرح‌های مجلس و بررسی لوایح دولتی در مجلس شد و اعلام آمادگی کرد که در این مسیر پذیرای مساعدت‌های و فکری این جامعه نخبگی است.

افزایش حقوق استادان و امسال چشمگیر است

دانشگاه آزاد اسلامی ایلام نیز گفت: برگزاری مراسم ملی گام دوم دانشگاه نقطه عطفی در تاریخ دانشگاه است و احتمالاً این رویداد به استعدادهای شکوفایی ناب جوان ایرانی می‌شود.

بهروز ناصری بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در گسترش عدالت آموزشی با دانشگاه آزاد دانشگاهی در مناطق محروم و دور افتاده کمک شایانی به آموزش عالی کشور امروز و با حضور دکتر طهرانجی در این دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: افزایش حقوق کارکنان و اعضای علمی در مقایسه با وضعیت افزایش حقوق سایر نهادها و ادارات بی‌نظیر بوده و در هیچ دوره‌ای به وضعیت معیشت استادان در این حد توجه نشده است.

به گزارش آنا، سارا فلاحی نماینده ایلام عضو هیئت تمام‌وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام بوده است و پس از این نشست از بخش‌های مختلف این واحد دانشگاهی بازدید و با بازدیدکنندگان علمی انجام شده است.

انتهای پیام / ۴۱۲۱ /

دکمه بازگشت به بالا