بین الملل

تلاش امارات برای سنگ‌اندازی در مسیر مذاکرات اطلاعاتی میان ترکیه و مصر

یک روزنامه ترکیه ای مذاکرات سرویس های جاسوسی ترکیه و مصر در دریای مدیترانه را توصیف کرد و اعلام کرد که امارات متحده عربی در تلاش است تا سنگینی به این گفتگوها بزند.

به گزارش مجله لوکس ، روزنامه حریت گزارش داد که رجب طیب اردو رئیس جمهور ترکیه قبلاً گفته بود که مذاکرات بین سرویس اطلاعاتی ترکیه و سرویس اطلاعاتی مصر در جریان است.

این روزنامه به نقل از مولود چاووشو .لو وزیر امور خارجه ترکیه نوشت: “نمی توان گفت که ما با مصر جلساتی نداریم ، آنها جلساتی را در سطح اطلاعاتی برگزار می کنند.

وزیر ترکیه تصریح کرد که به مصر اطلاع داده شده است که احتمال انعقاد توافق بین منطقه اقتصادی و قاهره ، مانند آنکارا و طرابلس وجود دارد.

حریت می نویسد آنکارا معتقد است که آتن در تلاش است تا در تنش های موجود در شرق مدیترانه از قاهره استفاده کند.

این روزنامه ادامه می دهد که یونان با مقاومت ترکیه مصر را به خود جذب می کند ، اگرچه هیچ چیز مشترکی بین یونان و مصر وجود ندارد. در همین حال ، امارات متحده عربی در حال انتقال املاک و مستغلات به مصر و تأمین نقدینگی آن است.

به نوشته این روزنامه ، امارات متحده عربی از مصر خواسته است تا با ترکیه مذاكره نكند و برای یونان در برابر تركیه ایستادگی كند ، در این زمینه آنكارا اقدامات پنهانی دیپلماتیک را در مورد موضوعاتی كه اخیراً با مصر آغاز كرده است ، انجام داده است. ، او شروع کرد.

حریت فاش کرد که گفتگوهای سطح بالایی بین مصر و ترکیه بین سرویس های اطلاعاتی دو کشور وجود دارد.

روزنامه به نقل از منابع می گوید كه پیشنهاد آنكارا به قاهره به مصر سه جزیره دریایی به اندازه قبرس می دهد.

منابع گفتند: “اگر با ما در منطقه دریایی موافقت کنید ، فاصله سه جزیره قبرس را به منطقه اقتصادی کاملاً مصری اضافه خواهیم کرد و منعقد کردن توافق با ترکیه به نفع قاهره است.”

منابع افزودند که علی رغم تلاش های امارات متحده عربی برای بهم زدن مذاکرات قاهره و آنکارا و اخاذی از مصر ، دیپلماسی بین مصر و ترکیه پشت درهای بسته باقی مانده است.

پیش از این ، رجب طیب اردوغان گفته بود: “تحولات مختلفی وجود دارد ، از جمله مسئله انجام گفتگوهای اطلاعاتی با مصر ، و هیچ مانعی برای این امر وجود ندارد ، اما توافق مصر با یونان باعث ناراحتی شده است. بین روابط فعلی یونان و مصر و بین ما و مصر اختلافات زیادی وجود دارد ، مذاکرات اطلاعاتی با مصر می تواند در هر زمان انجام شود.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا