ورزشی

تصحیح بخش عمده برگه‌های امتحانی تا پایان خرداد/ پرداخت حق‌الزحمه تصحیح امتحانات در اسرع وقت

تصحیح بخش عمده برگه‌های امتحانی تا پایان خرداد  پرداخت حق‌الزحمه تصحیح امتحانات در اسرع وقت

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش گفت: با اجرای آیین‌نامه مسیر رشد معلمی موضوع جذب، ارتقا و نگهداشت نیروی‌انسانی در آموزش و پرورش تا حد زیادی سامان‌دهی خواهد شد و برکات مطلوبی خواهد داشت.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش در گردهمایی شورای معاونین و مدیران کل آموزش و پرورش کشور در اصفهان گفت: یکی از راهکار‌ها برای تربیت نسل فکور که محل دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) است، را می‌توان افزایش ضریب تأثیر امتحانات نهایی دانست که باعث مواهب بسیاری برای نظام تعلیم و تربیت و کشور خواهد بود.

وی افزود: رؤسای دانشگاه‌ها اذعان دارند که ورودی‌های اخیر آنها به لحاظ کیفی در وضعیت بهتری نسبت به ورودی‌های سال‌های قبل هستند و این امری ارزشمند است که در نتیجه افزایش ضریب تأثیر امتحانات نهایی فراهم شده است.

زارعی بیان داشت: ابتکار بسیار خوب آموزش و پرورش ناحیه ۳ شهر اصفهان در تجمیع حوزه‌های برگزاری آزمون و اجرای آن در فضا‌های متمرکز و با نظم و ترتیب قابل قبول، تحسین برانگیز و قابل تقدیر است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش عنوان کرد: تا پایان خردادماه و با کمک دبیران باید بخش عمده برگه‌های امتحانی تصحیح شود تا این کار با سرعت مناسب به سرانجام برسد؛ همچنین در تلاشیم تا پرداخت حق‌الزحمه تصحیح امتحانات در اسرع وقت انجام شود.

وی با تشریح آیین‌نامه مسیر رشد معلمی، اذعان کرد: یکی از عوامل درون‌داد نظام آموزش و پرورش معلم است و ارزیابی شایستگی معلمان باید در بدو و حین خدمت انجام شود که این کار در بسیاری از کشور‌های جهان برای معلمان مشغول خدمت در قالب دوره‌های ضمن خدمت انجام می‌شود.

زارعی ادامه داد: بر اساس سند تحول بنیادین و برای اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان، ارزیابی شایستگی‌های معلمی در دستورکار قرار گرفت؛ اما به دلیل سرعت بالای اجرای کار در مرحله نخست، امکان بازنگری در چالش‌ها وجود نداشت و اکنون درحال انجام این کار هستیم.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش تصریح کرد: برخی داده‌هایی که از مدیران مستقیم دریافت می‌شد به دلایل مختلف قابل استناد نبود و در بازنگری صورت گرفته، این شاخص تغییر خواهد کرد تا تسلط معلم بر دانش تخصصی رشته خود و نیز دانش او در حوزه تعلیم و تربیت سنجیده شود.

وی با بیان اینکه این سنجش نیازمند آزمونی است که در مرحله نخست اجرای قانون رتبه‌بندی امکان آن فراهم نبود، عنوان کرد: در زمینه سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای نیز باید میزان موفقیت معلم در کاربست این شایستگی‌ها مورد سنجش قرار گیرد.

زارعی اضافه کرد: در آیین‌نامه مسیر رشد معلمی، تغییراتی حاصل شد که بخشی از آن دریافت نظرات ذی نفعان یعنی دانش‌آموز و اولیا است که امروز امکان آن فراهم شده است و قبل از دریافت کارنامه، دانش‌آموزان و اولیا باید نظر خود را بیان کنند و سپس کارنامه را دریافت کنند و بخش دیگر نیز دریافت نظرات ذی‌ربطان است که نظر گروه‌های آموزشی دریافت خواهد شد و فرایند آن به گونه‌ای طراحی شده که مشکل سوءگیری نداشته باشد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش در رابطه با مبحث بررسی شایستگی‌های تخصصی نیز اذعان داشت: برای این کار، در ابتدا تعیین سطح اتفاق خواهد افتاد و در مقابل آن دوره توانمندسازی متناسب با میزان نیاز برای هر معلم تعریف خواهد شد؛ هم‌چنین روش‌های رشد و آموزش شامل هدایت‌گری، مربیگری، درس پژوهی و اقدام پژوهی، فعالیت‌های فرهنگی و یادگیری خودگردان هستند.

وی با بیان اینکه اجرای مسیر رشد معلمی برای معلمان درحال خدمت در چند مرحله طراحی شده است، بیان کرد: این مراحل شامل نیازسنجی، طراحی دوره آموزشی و پایش و ارزشیابی است و در دو بخش ارزیابی دوره و ارزیابی همکاران انجام خواهد شد تا در نهایت اثربخشی دوره‌های برگزار شده باید در کف مدرسه و درمیان دانش‌آموزان سنجیده شود و ارتقای رتبه‌بندی منوط به طی‌کردن این فرایند خواهد بود.

زارعی خاطرنشان کرد: با این آیین‌نامه موضوع جذب، ارتقا و نگهداشت نیروی انسانی در آموزش و پرورش تا حد زیادی سامان‌دهی خواهد شد و برکات مطلوبی خواهد داشت.

تیم خبری ورزشی

با تمرکز بر روند تحول و تغییرات فناوری در ورزش، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی مقالات جذاب و اطلاعاتی درباره‌ی نقش فناوری در بهبود عملکرد ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در ارتقای دانش ورزشی و بررسی نوآوری‌های فناورانه در ورزش قرار می‌دهم. همراه با من باشید و به دنیای فناوری در ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا