سلامت و دانش

تشخیص به موقع مهم‌ترین راه درمان اوتیسم است

آفتاب‌‌نیوز :

سحر ولی‌مقدم اظهار کرد: اوتیسم یک اختلال عصب – رشدی است که علت اصلی آن ناشناخته است و علائم آن تا قبل از ۳ سالگی بروز پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: افراد دارای اوتیسم در حیطه‌های مختلف دچار مشکل هستند که از جمله می‌توان به اختلال در تعاملات اجتماعی و برقراری ارتباطات کلامی و غیرکلامی و بروز رفتارهای غیرعادی و خزانه رفتاری محدود (مانند بال‌بال ‌زدن، چرخیدن، تکان دادن دست‌ها در جلوی صورت) اشاره کرد.

مدیرعامل انجمن خیریه اوتیسم زنجان، واکنش ندادن به اسم خود و علاقه زیاد و نامتعارف به اشیاء خاص را از جمله علائم اوتیسم عنوان کرد و افزود: مشارکت نکردن در بازی‌های گروهی، بازی نکردن با سایر کودکان و عدم برقراری ارتباط اجتماعی، از دیگر نشانه‌های اوتیسم است.

این مسئول با بیان اینکه اوتیسم طیفی از اختلالات است و همه افراد دارای اوتیسم شبیه هم نیستند، خاطرنشان کرد: افراد دارای اوتیسم دنیای متفاوتی دارند یعنی متفاوت می‌بینند، می‌شنوند و حس می‌کنند.

ولی‌مقدم به بیان مصادیقی از این تفاوت‌ها پرداخت و گفت: افراد دارای اوتیسم در برخی موارد، صداها را چندین برابر بلندتر می‌شنوند، نورها را چندین برابر شدیدتر می‌بینند و از حرکات و رفتارهای تکراری لذت می‌برند.

مدیرعامل انجمن خیریه اوتیسم زنجان، اظهار کرد: یکی از راه‌های کمک موثر به مبتلایان اوتیسم این است که این اختلال را بشناسیم و افراد اتیستیک را درک کنیم.

نشر علوم پزشکی

من به عنوان یک نویسنده متخصص در زمینه علمی و پزشکی، مطالبی را به شما ارائه می‌دهم که به طور جذاب و قابل فهم، اطلاعات لازم را درباره موضوعات مختلف سلامتی به شما منتقل کنند.
دکمه بازگشت به بالا