تدوین برنامه «عدالت و تعالی نظام سلامت» در وزارت بهداشت

مجله لوکس/ خراسان رضوی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی از تدوین برنامه «عدالت و تعالی نظام سلامت» در وزارت بهداشت خبر داد.

بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در جریان سفر هیئت دولت به خراسان رضوی، در جلسه شورای اداری شهرستان بردسکن افزود: با این برنامه، جستجو در مناطق کم اهمیت با توجه به منابع موجود، خدمات افزایش می یابد.

وی کرد: از روسای دانشگاه های پزشکی از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواسته شده تا در این مسیر همکاری و مشارکت داشته باشد تا بتوان بخشی از مشکلات و علوم پزشکی را مشخص کرد.

وزير بهداشت، و آموزش پزشكي در هيأت دولت در مناطق محروم و كمي متوجه مشكلات دولت در رفع مشكلات در كشورهاي مختلف و تشريح شد: پس از هشت سال دفاع مقدس و از مايوس شدن دشمن از حربه هاي مختلف. به زانو در آوردن میهن، کشورمان درگیر تحریم ها و فشارهای ناجوانمردانه متعدد شد و امروز دشمنان انقلاب اسلامی تلاش می کنند با تحریم ها و فشار بیشتر، مردم را از انقلاب اسلامی مایوس کنند.

از سوی دیگر، از سوی دیگر، از سوی دیگر،

عین الهی گفت: این تحریم‌ها با هدف این بوده است که دولت به هدف خود کمک می‌کند تا مردم را افزایش دهد، نرسد. اولین روز سال در نیمه اول سال

وی افزود: در آغاز کار دولت سیزدهم، روزانه 50 هزار مورد برای بدن 18 هزار تختی 8000 بیمار در بخش های مراقبت ویژه بستری میشدند و روزانه بیش از 700 هموطن جان خود را از دست میدادند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در حوزه واکسیناسیون گفت: 147 میلیون واکسن با کمک مردم در این برنامه قرار می گیرد، اگر تنها از ظرفیت پرسنل بهداشتی و درمانی استفاده می شود این تعداد واکسن دو سال میبرد اما با مشارکت مردم در .ال حاضر، کشورمان، جزء ۱۰ کشور دنیا در اجرای برنامه واکسیناسیون می‌شود.

وی با اشاره به حضور افراد جوان از شهرهای مهم شهرستان بردسکن مشخص می شود، مشخص می شود: چگونه از امکانات موجود به شکل مطلوب استفاده شود و می توان برای توسعه خدمات، از تله مدیسین بهره برد.

رئیس جمهور عین اللهی گفت: رئیس جمهور بر پروژه های نیمهتمام تاکید دارد. در حال حاضر 220 پروژه با پیشرفت بالای 70 درصد در کشور در حال اجراست بر اساس این مرکز ساخت بیمارستان جدید در بردسکن امکان پذیر نیست اما با توجه به نیاز شهرستان، می توان از منابع غیردولتی برای اجرای این پروژه استفاده کرد.

در این نشست با بیان اینکه شهرستان بردسکن، اولین شهرستان از نظر تعداد متخصصان انتخاب می شود، اظهار کرد: امسال شهرستان هایی که از نظر بعد از آن به مکان های مقدس می پردازند، تعداد متخصصان مشهدی باید اعزام شوند. تا ضمن گسترش دسترسی و خدمات رسانی، از انتقال بیماران به سایر شهرستانها جلوگیری شود.

شاپوریعی با اشاره به اختصاص دستگاه سی تی اسکن و دستگاه بدساز به بیمارستان ولیعصر بردسکن اظهار کرد: بخش مراقبت های ویژه این مرکز درمانی، چهار مصوبه دارد که با اعتبار بخشی دو تخت ویژه دیگر نیز خواهد یافت.

بردسکن از امکانات و تجهیزات لازم در حوزه بهداشت و درمان محروم است

فرماندار بردسکن نیز در سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این شهرستان طی سخنانی در جلسه شورای اداری با اشاره به تمام مطالبات شهرستان و به صورت مکتوب دسته بندی نماینده تام الاختیار رئیس جمهور شده است، گفت: با توجه به اینکه بردسکن در یک چهارراه است. در مورد یک منطقه بزرگ

علی دهقانزاده افزود: مجوز بیمارستان 170 تختخوابی بردسکن گرفته شده و احداث این بیمارستان باید این پروژه در ردیف پروژه های کد ملی قرار گیرد.

وی وضعیت محیطی بیمارستان و تجهیزات پزشکی و متخصصان را از مهمترین مشکلات حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد و گفت: متأسفانه از مجموع هزار کیلومتر از یک کیلومتری راه دوبانده و جاده های مواصلاتی شهرستان های بار ترافیکی بالا اصلاً وضعیتی ندارند. مناسبی ندارند و هر از چند بار شاهد تصادفات دلخراشی در حوزه شهرستان هستیم.

مدیران بردسکن عنوان کرد: پروژه باند دوم جاده بردسکن به خلیل آباد و بردسکن به انابد و پروژه کنارگذر بردسکن که قریب 20 سال از آغاز عملیات اجرایی آنها می گذرد به دلیل اعتبار راکد مانده و باوجود همه ادامه ها هنوز نتیجه ای به دنبال ندارد.

دهقانزاده اظهار کرد: کمعرض بودن جاده بردسکن به سبزوار و جاده بردسکن به انابد و درونه که جزو مجموعه های ترانزیتی شهرستانسکن می شود از ایمنی لازم برخوردار نیست و فاقد شانه خاکی است که تعریض و آسفالت این اجتماعات نیازمند تخصیص بودجه است.

وی با بیان اینکه شهرستان بردسکن قریب به 50 هزار بیمه شده تبعی دارد و باوجود این که مجوز احداث درمانگاه اجتماعی گرفته شده است اما هنوز کارکرد این پروژه صورت نگرفته است که احداث درمانگاه خدمات اجتماعی یکی از نیازهای اصلی منطقه است.

وی تعیین تکلیف خاموشی چاه موتورهای کشاورزی، احداث اورژانس هوایی، منطقه صنعتی در بخش انابد و احداث یک انبار امداد و نجات در دهستان درونه با توجه به گسل معروف درونه و درخواست تسهیلات کمبهره و بلاعوض در بخش مسکن کشاورزی و را از سایر درخواست های شهرستان. برشمرد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل