تحولی در طراحی فضا با پارتیشن های شیشه ای مدرن

امروزه توی طراحی دکوراسیون داخلی همه به دنبال یک چیز خاص و متفاوت هستن که نه تنها فضا رو زیباتر کنه بلکه کاربردی هم باشه. پارتیشن های شیشه ای یکی از اون انتخاب های ناب و هوشمندانه ست که نه تنها ظاهری مدرن و شیک به خونه یا محیط کار می ده بلکه انعطاف پذیری بالایی هم داره. از وقتی که تیم حرفه ای کاژه این پارتیشن های شیشه ای مدرن رو برام طراحی و اجرا کرد، فهمیدم چقدر این تکنولوژی می تونه زندگی آدمو راحت تر کنه. حالا توی این مقاله می خوام از تجربه هام بگم و یه سری راهکار عملی برای کسایی که دنبال تغییر دکوراسیون هستن ارائه بدم.

دکوراسیون | ساختمان

چرا پارتیشن شیشه ای؟

اولین باری که تصمیم گرفتم پارتیشن شیشه ای توی خونه نصب کنم همون لحظه اول متوجه شدم که اینا فقط یه دیوار شیشه ای ساده نیستن. به عنوان کسی که همیشه دنبال بهینه سازی فضا هستم وقتی دیدم چطور این پارتیشن ها به راحتی بین فضای کار و استراحت خونه فاصله ایجاد می کنن و در عین حال حس باز بودن فضا رو حفظ می کنن واقعاً تحت تاثیر طراحی تیم کاژه قرار گرفتم.

مزیت اول : شفافیت و نوردهی بهتر خیلی وقتا دیوارهای معمولی جلوی نور طبیعی رو می گیرن. ولی با پارتیشن های شیشه ای شما هم فضاسازی می کنید هم نور طبیعی رو بدون وقفه وارد خونه یا محل کارتون می کنید. این یه مزیت بزرگه مخصوصاً اگه توی محیط های کوچک کار می کنید و نمی خواید احساس تنگی فضا بهتون دست بده.

مزیت دوم : صرفه جویی در هزینه و زمان ساختن یه دیوار یا حتی تغییر دکوراسیون با مواد معمولی ممکنه هم وقت زیادی ببره هم هزینه ی زیادی داشته باشه. ولی پارتیشن های شیشه ای خیلی سریع نصب می شن و هزینه ی کمتری نسبت به روش های سنتی دارن. من برای جداسازی یه اتاق کوچک توی دفترم از پارتیشن شیشه ای استفاده کردم و تنها توی دو روز کار تموم شد!

چطور پارتیشن شیشه ای رو انتخاب کنیم؟

شاید با خودتون فکر کنید که “خب پارتیشن شیشه ای کلاً یه تیکه شیشه است دیگه!” ولی واقعیت اینه که توی بازار انواع و اقسام پارتیشن های شیشه ای وجود داره و اگه درست انتخاب نکنید ممکنه کلی هزینه کنید و بعداً پشیمون بشید. توی خونه ی من استفاده از شیشه های مات باعث شد که هم حریم خصوصی رو حفظ کنم هم نوردهی رو از دست ندم.

نکته ای که باید حتماً توجه کنید : ضخامت شیشه خیلی مهمه. یه بار من شیشه ی خیلی نازکی رو برای دفتر کارم انتخاب کردم و هر بار که در رو باز می کردم صدای خراش روی شیشه می اومد! پس حتماً به کیفیت شیشه و ضخامتش توجه کنید.

راهکارهای عملی برای استفاده از پارتیشن شیشه ای

تا الان چندین بار از این پارتیشن ها استفاده کردم هم برای خونه و هم برای دفتر کار. چندتا نکته ی مهم رو اینجا می خوام باهاتون به اشتراک بذارم تا اگه قصد دارین از پارتیشن های شیشه ای استفاده کنید کارتون راحت تر باشه.

۱. برای دفاتر کوچک و استارتاپ ها
اگه یه دفتر کوچیک دارین و بودجه تون محدوده پارتیشن های شیشه ای مات می تونن بهترین انتخاب باشن. من توی یکی از پروژه هام از پارتیشن های مات برای جداسازی بخش کنفرانس استفاده کردم. اینطوری هم یه فضای اختصاصی برای جلسات داریم هم به خاطر شیشه ای بودنش نور طبیعی همچنان وارد کل فضا می شه.

۲. استفاده در خونه های کوچک
برای خونه های کوچیک که شاید اتاق های زیادی نداشته باشن می تونید از پارتیشن شیشه ای برای ایجاد یه فضای خصوصی تر استفاده کنید. به خصوص توی اتاق نشیمن که می خواید یه فضای کاری یا مطالعه رو از بقیه جدا کنید. من یه پارتیشن شیشه ای کشویی استفاده کردم که به راحتی فضا رو تقسیم کرد و هر وقت نیاز داشتم می تونستم با یه حرکت ساده فضا رو باز کنم.

۳. راهروهای شیشه ای
این یکی از موارد خاصیه که خودم به تازگی امتحان کردم. استفاده از پارتیشن شیشه ای توی راهروها باعث می شه فضاهای تنگ و باریک بازتر و دلبازتر به نظر بیان. ضمن اینکه اگه از شیشه های رنگی استفاده کنید می تونید یه حس هنری و شیک به محیط بدید.

سوالات متداول

چطور می تونم پارتیشن شیشه ای رو تمیز کنم؟
خیلی ساده! شیشه ها به خاطر سطح صاف و صیقلی شون خیلی راحت تمیز می شن. فقط کافیه از یه شیشه پاک کن معمولی استفاده کنید. من خودم هر هفته یه بار با اسپری و دستمال نرم تمیزشون می کنم و حتی بعد از مدت ها استفاده هنوز برق می زنن.

آیا پارتیشن های شیشه ای برای همه فضاها مناسب هستن؟
باید صادقانه بگم که پارتیشن های شیشه ای برای فضاهای بزرگ بهتر جواب می دن. برای خونه های خیلی کوچیک شاید محدودیت هایی به وجود بیاد ولی اگه درست طراحی بشه حتی توی فضاهای کوچیک هم جواب می ده.

قیمت پارتیشن شیشه ای چقدره؟
قیمت بسته به نوع شیشه و اندازه ی اون متفاوته. من پارتیشن های کشویی برای دفترم رو با هزینه ای معقول گرفتم. ولی اگه دنبال طرح های خاص تر باشید ممکنه هزینه ها بیشتر بشه. توصیه می کنم قبل از خرید حتماً با چندتا شرکت مشاوره بگیرید.

مزایا و معایب پارتیشن های شیشه ای (جدول)

مزایا

معایب

نور طبیعی بیشتری وارد فضا می شه

نیاز به تمیزکاری مرتب

نصب سریع و آسان

ممکنه توی فضاهای خیلی کوچک محدودیت داشته باشه

ظاهر مدرن و شیک

آسیب پذیری در برابر ضربه های محکم

انعطاف پذیری در طراحی و اجرا

عدم حفظ حریم خصوصی بدون استفاده از شیشه مات

نتیجه گیری

به طور کلی سفارش پارتیشن های شیشه ای از کاژه یک انتخاب عالی برای کسانیه که دنبال تغییر دکوراسیون با ظاهری متفاوت هستن.

خروج از نسخه موبایل