بین الملل

تاکید فیصل مقداد بر اجتناب از سیاسی کردن پرونده انسانی سوریه از سوی غرب

وزیر امور خارجه سوریه در دیدار با مدیر دفتر منطقه ای برنامه جهانی غذا بر لزوم جلوگیری از سیاست زدایی غرب در مورد اهداف بشردوستانه این کشور تأکید کرد.

به گزارش مجله لوکس ، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ، فیصل مقداد ، وزیر امور خارجه و پناهندگی سوریه ، با کورین فلیشر ، مدیر دفتر منطقه ای برنامه جهانی غذا و هیات همراه دیدار کرد تا در مورد بهبود روابط دولت سوریه با سازمان.

مقداد از همکاری مداوم بین دولت سوریه و برنامه جهانی غذا و همچنین تلاش های آن برای ارائه کمک های بشردوستانه به نیازمندان در سوریه و همچنین نیاز به ارائه کمک به گروه های نیازمند و رعایت اصول بشردوستانه قدردانی می کند. کشورهای غربی تاکید کردند.

وی در ادامه شرایط حساس اقتصادی و معیشتی مردم سوریه را توصیف کرد و آنها را نتایج مستقیم اقدامات اجباری و یکجانبه آمریکا و برخی کشورهای غربی دانست.

وزیر امور خارجه سوریه همچنین از برنامه جهانی غذا و دیگر سازمان های بشردوستانه که در سوریه فعالیت می کنند ، خواست تا این اقدامات غیراخلاقی را که همه حوزه های زندگی روزمره مردم سوریه ، به ویژه غذا و خدمات اولیه را تحت تأثیر قرار داد ، محکوم کنند.

از سوی دیگر ، فلیشر همکاری دولت سوریه با این برنامه را ستود و تأکید کرد که برنامه جهانی غذا تمام تلاش خود را برای تقویت این همکاری و ارائه کمک های بشردوستانه به گروه های نیازمند به سیاست انجام خواهد داد.

وی همچنین به وضعیت دشوار منطقه اشاره کرد و برنامه های کاری فعلی و همچنین احتمال افزایش کار خود در سوریه در ماه های آینده را مرور کرد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا