بین الملل

«تاشکند» میزبان رایزنی‌های رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا

به گزارش خبرنگار تاشکند برای خبرگزاری آنلاین مجله لوکس ، «آنا لیندرئیس سازمان امنیت و همکاری در اروپا و وزیر امور خارجه سوئیس که برای یک سفر کاری به تاشکند سفر کرده است ، با شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان دیدار و گفت: وگو کرد

در این جلسه تمدید همکاری موثر بین ازبکستان و سازمان امنیت و همکاری در اروپا و همچنین موضوعات منطقه ای و بین المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

میرضیایف که از سطح فعلی گفتگوی مثمرثمر با سازمان امنیت و همکاری در اروپا راضی بود ، از اولویت های ریاست جمهوری سوئد در این سازمان حمایت کرد.

وی همچنین جنبه های اصلی تعمیق مشارکت با سازمان امنیت و همکاری در اروپا را در چارچوب آماده سازی مراسم سیاسی مهم داخلی در این کشور پوشش داد.

وی همچنین ابراز علاقه به ادامه گفتگوی موثر با دفتر دموکراسی و مitutionsسسات حقوق بشر و مجمع پارلمانی این سازمان نمود.

رئیس جمهور ازبکستان با اشاره به روابط دوجانبه با سوئد بر جنبه های اصلی همکاری متقابل در زمینه آموزش ، جذابیت نوآوری و سرمایه گذاری توسط شرکت های بزرگ سوئدی در تاشکند و توسعه روابط تجاری و همکاری تأکید کرد.

در این دیدار امید بود که ایجاد دفتر سیاسی ازبکستان در سوئد ظرفیت و تماس گسترده ای را برای همکاری متقابل با دو کشور و به طور کلی کشورهای اسکاندیناوی فراهم کند.

رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا همچنین از مرحله جدید توسعه دموکراتیک و اصلاحات اجتماعی و اقتصادی ازبکستان و همچنین سیاست مداوم تقویت روابط همسایگی خوب ، اعتماد و مشارکت در منطقه آسیای مرکزی استقبال و حمایت کرد.

وی همچنین با عبدالعزیز کمیلوف ، وزیر امور خارجه ازبکستان دیدار و در مورد همکاری ازبکستان با سازمان امنیت و همکاری در اروپا و توسعه و چشم انداز روابط ازبکستان و سوئد گفتگو کرد.

کاملوف اظهار داشت که تاشکند سازمان امنیت و همکاری در اروپا (OSCE) را بستری بی نظیر برای گفتگوی سیاسی گسترده می داند و از اولویت های ریاست جمهوری سوئد در همه زمینه های امنیتی حمایت می کند.

دو طرف در مورد تعمیق همکاری های متقابل در مسیر افغانستان تبادل نظر کردند.

طرفین توجه ویژه ای به افزایش همکاری های اقتصادی و تجاری بین ازبکستان و سوئد ، افزایش حجم تجارت دوجانبه و اجرای پروژه های سرمایه گذاری داشتند. در این راستا ، بر ضرورت تشکیل کمیته بین دولتی همکاری های اقتصادی و تجاری تأکید شد.

وزرای خارجه ازبکستان و سوئد علاقه خود را برای تقویت گفتگوی بین پارلمانی ، سازماندهی بازدیدهای متقابل هیئت های پارلمانی و تبادل تجربیات در زمینه کار قانونگذاری ابراز داشتند.

رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز دیدار کرد صفایفمعاون اول رئیس مجلس سنای ازبکستان نیز دیدار کرد و گفت وگو کرد

در این جلسه ، گسترش همکاری در این سازمان و نحوه و چشم انداز روابط دوجانبه مورد بررسی قرار گرفت.

لیند وی از سیاست منطقه ای و رویکرد آینده نگرانه آن در روابط بین الملل و همچنین تلاش هایش برای صلح و ثبات در منطقه آسیای میانه قدردانی کرد.

وی تأکید کرد که سازمان امنیت و همکاری در اروپا (OSCE) از تقویت بیشتر روابط با کشورهای آسیای میانه ، از جمله ازبکستان قدردانی می کند.

دو طرف در مورد گسترش بیشتر همکاری ها و ساختارهای سازمان با ازبکستان در زمینه حقوق بشر ، تقویت و حمایت از نهادهای دموکراتیک و تکمیل روند انتخابات گفتگو کردند.

این دو مقام ارشد آمادگی خود را برای گسترش همکاری در مورد موضوعات جالب توجه اعلام کردند.

ازبکستان از سال 1992 عضو سازمان امنیت و همکاری در اروپا است.

دولت ازبکستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) در ژوئیه 2006 تفاهم نامه ای برای ایجاد هماهنگی OSCE / ODIHR در ازبکستان امضا کردند.

اکنون “جان مکهگریگورپروژه های OSCE در ازبکستان را هماهنگ می کند.

برنامه های سازمان امنیت و همکاری در اروپا در حال حاضر در تاشکند در حال اجرا است.

ازبکستان در تقویت امنیت و ثبات منطقه ای ، توسعه نهادهای جامعه مدنی ، همکاری های اقتصادی و بشردوستانه بین المللی و بهبود محیط زیست با سازمان امنیت و همکاری در اروپا (OSCE) همکاری می کند.

پایان چیزی پیام /


دکمه بازگشت به بالا