تاریخ شفاهی ۴۰۰ فرمانده نوشته می‌شود

رییس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس گفت:از عزیزانمان در نیروی قدس تقاضا می‌کنم که نگاهی به شهدای سپاه بدر هم داشته باشند و لازم است کنگره شهدای بدر در نظر گرفته شود.

به گزارش مجله لوکس، سردار علی‌محمد نائینی رییس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در یادواره شهدای قرارگاه رمضان با عنوان  «قرارگاه رمضان چهل سال مجاهدت توضیح داد: سردار رضا صادقی «اطلس و کارنامه عملیاتی قرارگاه رمضان در دوران دفاع مقدس» را دقیق و کامل در حدود ۶ سال به نگارش درآورد. این قرارگاه یکی از ابتکارات بی‌بدیل سپاه در دوران دفاع مقدس بوده است. تجربه‌ای بود که مقدمه کارهای بزرگ شد و برکات آن همچنان جاری است.

وی افزود: همچنین سردار محمدباقر ذوالقدر در تدقیق محتوای این آثار خط به خط مطالعه کردند و فرماندهان دیگر هم در تطبیق این آثار با روایت‌ها بسیار کوشیدند. باید از گروه مطالعات نظامی مرکزی اسناد و تحقیقات دفاع مقدس تشکر کنم. تولید اثر مستند و تاریخی برای سازمان رزم سپاه یکی از فعالیت‌های مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس است که در حال حاضر ۹۰۰ پروژه پژوهشی در دست اقدام دارد و برای تمام قرارگاه‌ها، فرماندهان شاخص شهید دارد.

تاریخ شفاهی ۴۰۰ فرمانده نوشته می‌شود

سردار نائینی گفت: تاریخ شفاهی ۴۰۰ فرمانده در قید حیات یا انجام شده با در دست انجام است و تاریخ شفاهی حدود ۱۰ نفر از فرماندهان قرارگاه رمضان هم در دست انجام است. اطلس قرارگاه رمضان هم ۱۰ فصل دارد و کارنامه تفصیلی این قرار گاه هم ۸ فصل دارد. امیدواریم مبنایی برای تولیدات دیگر در عرصه سینمایی و هنری باشد.

رییس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس درخواست کرد: از عزیزانمان در نیروی قدس تقاضا می‌کنم که نگاهی به شهدای سپاه بدر هم داشته باشند و لازم است کنگره شهدای بدر در نظر گرفته شود. در زمینه نقش سپاه بدر در دفاع مقدس فقط سه یا چهار پروژه در دست انجام است درحالی که ۴۰ پروژه برای قرارگاه رمضان و سپاه بدر در نظر گرفتیم.

در بخشی از این مراسم کتاب «جنگ در فراسوی مرز» با حضور سرلشکر حسین سلامی، سردار احمد وحیدی وزیر کشور، علی آقا محمدی، سردار مسجدی ، پرویز فتاح و سردار نائینی رونمایی شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا