معایب و مزایا تبلیغات محیطی
جوانب مثبت و منفی تبلیغات محیطی در تلویزیون شهری asilightدر این قسمت شرح داده خواهند شد. با افزایش و در اختیار گرفتن ، امروزه روش های زیادی برای تبلیغ نام تجاری و برند وجود دارد.
بین اینترنت و تبلیغات سنتی ، جای تعجب نیست که شرکت ها تلاش میکنند تا بهترین راه برای هزینه تبلیغاتی خود دریابند. تبلیغات محیطی گزینه ای است که بسیاری از افراد تمایل دارند به خصوص در این عصر تکنولوژی به آن روی آورند.
تبلیغات محیطی که به آن تبلیغات خارج از خانه نیز میگویند ، تبلیغاتی است که وقتی خارج از خانه باشد به دست مصرف کننده میرسد. این موارد میتواند از بیلبوردها ، فضاهای خیابانی و تبلیغات حمل و نقل گرفته تا علائم بیرونی و نمایشگرهای محل فروش باشد.
تبلیغات در فضای باز همچنان روشی متداول برای تبلیغ مشاغل برای مردم است. اما با این حال به همان اندازه که مزایا نیز وجود دارد ، معایب آن نیز وجود دارد. در زیر ، مزایا و معایب استفاده از تبلیغات محیطی برای برند یا تجارت شما را بررسی میکنیم.
جوانب مثبت تبلیغات محیطی
مقرون به صرفه بودن
تبلیغات محیطی یکی از مقرون به صرفه ترین شکل تبلیغات در صنعت است. تبلیغات روی یک بیلبورد ، نیمکت یا داخل فروشگاه میتواند با هزینه بسیار پایین برداشت مشتری را ایجاد کند. حتی در مناطق با نور زیاد ، باز هم تبلیغات محیطی میتواند ارزانتر از هزینه بازاریابی دیجیتال باشد.
برای یک تجارت کوچک که به دنبال تبلیغات برای یک جامعه محلی و کوچک است ، تبلیغات در فضای باز یک روش مقرون به صرفه برای انجام آن است.
تأثیر فوری دارد
اگر شخصی در حال حاضر برای آنچه که تجارت یا نام تجاری شما ارائه میدهد در بازار است و تبلیغ شما را میبیند ، میتواند تأثیر فوری بر وی بگذارد.
مشتری احتمالی که تبلیغات در فضای باز را میبیند ، اعم از تبلیغات روی بیلبورد یا اتوبوس حمل و نقل ، ممکن است تصمیم بگیرد که متوقف شود و از طریق شماره تلفن ، ایمیل یا وب سایت واقع در آگهی با تجارت و کسب و کار شما تماس بگیرد.
اطمینان از اینکه تبلیغ شما در مکان مناسب قرار میگیرد از نظر تبلیغات در فضای باز بسیار مهم است ، خصوصاً اگر میخواهید اولین تأثیر فوری را بر خریدار بگذارد ، باید در مکانی باشد که بتواند بیلبورد و تبلیغات را به وضوح بخواند.
مشوق خرید است
تنها هدف تبلیغات محیطی این است که مشتری احتمالی را ترغیب به خرید کالای موردنظر خود در صورت ارائه آن کند زیرا این چیزی است که آنها به آن نیاز دارند. یک تبلیغ به گونه ای استراتژیک قرار داده میشود که به سمت احساسات و وضعیت جسمی فعلی باشد.
هتل ها در بیلبوردهای حاشیه بزرگراه ها تبلیغ میکنند زیرا مردم پس از رانندگی تمام شب احساس خستگی میکنند و به احتمال زیاد بدنبال مکانی برای اقامت هستند.
این شکل از تبلیغات به عنوان روشی برای تقویت جنبه های مثبت پیام تجاری با استفاده از وعده ارزشمندی برآورده شدن نیازهای شخص مورد استفاده قرار میگیرد.
معایب تبلیغات محیطی
شما نمیتوانید موفقیت یک فعالیت را تماماً تضمین کنید ولی میتوانید تبلیغات خود را در فضای باز مانند بیلبورد در یک بزرگراه شلوغ قرار دهید، اما هیچ واکنش مثبتی از آن دریافت نمیکنید.
صرفاً اینکه شما برای تبلیغات یک بیلبورد در فضای باز نصب کردهاید به این معنی نیست که مردم محصول شما را میخواهند یا به آن احتیاج دارند.
ایجاد علاقه مشتری فقط با قرار دادن یک تابلوی تبلیغاتی در حاشیه بزرگراه کار دشواری است، حتی اگر منطقه پر رفت و آمد باشد مخاطب خاصی را هدف قرار نمیدهد. با استفاده از تبلیغات در فضای باز هیچ تضمینی برای تغییر مشتری حتی در کوچکترین حالت وجود ندارد
نبودن هدف
همانطور که در بالا ذکر شد، تبلیغات محیطی مخاطبان خاصی را نشان نمیدهد. از این مورد به جای و مطابق برنامه، برای بهدست آوردن مشتریهای جدید بهوسیله شرایط استفاده میشود.
هنگام استفاده از ، مخاطب هدف در ذهن شما است. یک تجارت با دانستن اینکه مشتریان بالقوه و مورد هدف از طریق تحقیقات و موارد بررسی شده قبلی یک محصول را میخواهند، خدمات یا محصول خود را به این مشتریان هدف تبلیغ و اطلاع رسانی میکند.
اگر یک بیلبورد تبلیغاتی در بزرگراه یا خیابانی قرار داده شود، هرروز هزاران نفر از کنار آن رد میشوند. با این حال امکان دارد چنین اتفاقی بیفتد که هیچ یک از افرادی که در کنار آن رانندگی میکنند، به آنچه تبلیغ شده نیاز نداشته باشند.
به خاطر سپردن اطلاعات تماس دشوار است
بیلبوردها، تابلوهای نصب شده روی بزرگراه و جادهها و هم چنین پوسترهای تبلیغاتی قرار هستند که در عرض چند ثانیه دیده شوند. در این حالت عادی پیدا کردن زمان برای تشخیص بسیار دشوار است، به خصوص اگر در اتومبیل باشد، برداشتن اطلاعات تماس روی تابلو بسیار دشوار خواهد بود.
این ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در مورد مشتری شما شود و همچنین اثبات کند که این کار اتلاف پول و زمان است. برای او بسیار آسانتر است که آگهیای را در بستر رسانههای اجتماعی ببیند، روی آن کلیک کند و به طور خودکار به تجارت و خدمات شرکت هدایت شود. در عوض تبلیغات در فضای باز باعث میشود تا مشتریان احتمالی مجبور شوند ظرف چند لحظه یک شماره تلفن را به خاطر بسپارند.
مزایا و معایب تبلیغات محیطی ثابت میکند که اگر شرکت شما در مورد محل تبلیغات هوشمندانه عمل کنید، میتوانید یک مزیت بازاریابی خوب را برای خود به ارمغان بیاورید، اما با افزایش بازاریابی دیجیتال، گزینههای بسیاری وجود دارد که یک مشتری خاص را بهتر هدف قرار دهد.
این ممکن است یک راه حل خوب برای برخی از مشاغل کوچکتر باشد اما در سایر موارد در هنگام تدوین استراتژی بازاریابی خود در نظر گرفتن انواع تبلیغات مهم است.
تبلیغات در فضای باز باید به عنوان بخشی از استراتژی کلی بازاریابی شما در نظر گرفته شود، اما شاید نه به عنوان اولویت اول و به عنوان بازاریابی مکمل برای کانالهای دیگری که در آن تبلیغ میکنید.
به یاد داشته باشید، به عنوان یک قاعده کلی، قبل از اینکه مشتری برای خرید آماده شود، هشت نقطه لمسی متفاوت با برند تجاری شما را تجربه میکند. بنابراین یک استراتژی جامع بازاریابی شامل نقاط تماس و کانالهای مختلف احتمالاً منجر به تبدیل برند یا محصول شما میشود.
چرا خریداران رسانه تبلیغات محیطی را دوست دارند؟
تبلیغات آنلاین میتواند برای خریداران رسانهها کمی ناامید کننده باشد. مسدود کنندههای تبلیغات به طور گسترده مورد استفاده قرار میگیرند و آن دسته از کاربرانی که از مسدودکنندههای تبلیغات استفاده نمیکنند، چنان مورد تبلیغات قرار میگیرند که برجسته کردن آنها دشوار است.
اگر آگهی در سایت محبوب محبوبیتی بالاتر از حد مجاز نداشته باشد، بیشترین احتمال مشاهده آن وجود ندارد. این نگرانیهای تبلیغات محیطی نیست. بیلبوردها، تابلوها، صفحه نمایش دیجیتال و بقیه اعضای خانواده خارج از خانه قابل کنترل نیستند.
خریداران رسانهای که خارج از خانه خود را بخشی از تبلیغات چندکاناله خود قرار دادهاند، دریافتهاند که انجام این کار باعث تقویت کانالهای دیگر آنها نیز میشود.
تحقیقات انجام شده توسط Ocean NeuroScience نشان داد که “مصرف کنندگان 48٪ بیشتر احتمال دارد پس از اینکه در ابتدا در یک تبلیغ خارج از خانه در معرض همان تبلیغ قرار گرفتند، روی تبلیغات موبایل کلیک کنند.
” به همین ترتیب، نیلسن و OAAA دریافتند که 46٪ از بزرگسالان مورد بررسی، پس از اولین بار مشاهده موضوع جستجو در تبلیغات محیطی، جستجوی آنلاین را انجام دادهاند. نتایج مشابهی نیز با شبکههای اجتماعی پیشرو مشاهده شد.
انواع مثال برای تبلیغات محیطی
- تبلیغات محیطی دیجیتال
- بیلبوردها
- اتوبوس
- پوسترها
- تبلیغات برای تاسیسات ، مترو و سایر مکانهای سفر
- فرودگاه ها
- تاکسیرانی ها
- گوشه و کنار خیابان
خدمات تبلیغات محیطی
تبلیغات محیطی میتواند جایگزینی درخشان برای دنیای تبلیغات دیجیتال و دنیای آنلاین باشد. این مورد نیز میتواند محدودیت هایی هم داشته باشد. به عنوان مثال ، افزایش ضد تبلیغات مانند انواع Adblockers. این افزونه ها نشان میدهند که به این مشاهده تبلیغات دیجیتال همیشه هم عالی و کامل نیست.
با این حال در این قسمت برخی از خدماتی که تبلیغات محیطی در اختیار مخاطب و تبلیغ کنندگان میگذارند را بررسی میکنیم.
جلوگیری از تبلیغات محیطی و منع کردن آن واقعا کار دشواری است و به دلیل اندازه ابعاد بزرگ آن و تضاد با محیط دنیای واقعی ، میتواند تأثیر قابل توجهی بر مصرف کننده بگذارد.
در کنار این ، تبلیغات محیطی تأثیر مثبتی به عنوان مکمل تبلیغات دیجیتال و آنلاین دارد. یک مطالعه نشان داد که مصرف کنندگان 48 درصد بیشتر پس از قرار گرفتن در معرض تبلیغات محیطی ، در تعامل با یک تبلیغ دیجیتال هستند.
تاثیرگذاری مضاعف
دلیل اینکه تبلیغ کنندگان تبلیغات محیطی را دوست دارند ، به دلیل تأثیر بالقوه ای است که میتواند بر مصرف کنندگان بگذارد. آنها متوجه این تبلیغات و تاثیر آن میشوند. نمی توان کمپین های تبلیغات محیطی را در مقایسه با تلویزیون ، رادیو یا تلفن همراه نادیده گرفت ، که اغلب میتوانند رو به افول بروند یا مصرف کننده می تواند به کانال دیگری هدایت شود.
این بدان معناست که تبلیغ کنندگان میتوانند کمپین های بصری و تأثیرگذاری را به خود جلب کنند که توجه مصرف کنندگان را در نهایت به همراه دارد و به برند ها اجازه میدهد پیام خود را کوتاه کنند.
رشد و ارتقا خلاقیت
تبلیغات در فضای باز مکانی عالی برای رشد خلاقیت در دنیای تبلیغات است. فضای تبلیغاتی در مقیاس بزرگ و تأثیرگذار مکانی خارقالعاده برای رشد خلاقیت است.
این را با نیاز به ارائه یک پیام روشن و ماندگار همراه کنید. این گزینه برای آزمایش برخی از ایدههای خلاقانه برای برند تجاری شما مناسب است. این را با افزایش دادهها و تعامل جدیدی که در فضای تبلیغات محیطی در حال رشد است ترکیب کنید و به راحتی میتوان فهمید که چرا خلاقیت یکی از مؤلفه های اصلی کمپینهای تبلیغات محیطی است
منبع : https://www.onedisplaygroup.com/product/small-pixel-pitch-outdoor-fixed-installation-led-screen/