عمومیکسب و کار برتر

تأثیرات فناوری‌های جدید در درب‌های صنعتی سکشنال

درب سکشنال زیر سقفی به درب اتوماتیک زیر سقفی نیز معروفی می‌شود. درب اتوماتیک سقفی از تعدادی پنل یا پانل صلب  ( 3 تا 8 عدد ) توسط لولا ساخته شده است. تکنولوژی این درب ها بسیار جدید و نوین می‌باشد. قابلیت‌های زیادی از لحاظ طراحی ، رنگ ، جنس و مدل باز و بسته شدن به ما می‌دهد. درب‌های صنعتی سکشنال از سه تا هشت قسمت ساخته شده است. این قسمت ها توسط لولا محکم به هم متصل شده اند. امروزه با ورود به قرن بیست و یکم این توسعه دستخوش تحول بزرگی شده و دیگر از درب ها به روش سنتی و قدیمی و با شکل و شمایل گذشته استفاده نمی شود و امکانات و شرایط بسیاری برای آن فراهم شده است.

درب اتوماتیک سکشنال چیست؟

مدلی از  هوشمند می باشد که به دلیل کیفیت فوق العاده، کارایی و برخورداری از بالاترین استانداردهای جهانی در زمینه درب اتوماتیک نمونه ای کم نظیر و بسیار جالب در زمینه درب های صنعتی و درب پارکینگی می باشد. که امروزه به انتخابی مناسب برای مهندسان و معماران تبدیل شده است.این درب به طور کلی بسته به اندازه درب از تعدادی پانل، با طرح ها و رنگ های مختلف، با طول و عرض معینی تشکیل شده است که روی هم قرار می گیرند و به کمک آویز مخصوص و اتصالات مربوطه در جهت مشخص در داخل میله های فولادی توسط موتور درب سکشنال حرکت کرده و باز و بسته می شوند. تمامی موارد فوق بسته به نوع درب صنعتی یا درب پارکینگ تغییر خواهد کرد.

پنل عایق از دو لایه فولاد گالوانیزه با فوم پلی اورتان عایق به ضخامت 40 میلی متر تشکیل شده است. ضخامت صفحات فولادی مورد استفاده در دو طرف ورق بین 4 تا 6 دهم میلی متر بوده و سطح بیرونی آن با پوشش پودری الکترواستاتیک پوشیده شده است که باعث استحکام و دوام محصول می شود.

بسته به تقاضا و سلیقه مشتری می توان از انواع پنل ها در خط تولید استفاده کرد. عرض پانل ها به طور کلی 45، 50، 55 و 61 سانتی متر است و طول پانل ها با توجه به نوع سفارش قابل تغییر است.اگرچه فقط از بیرون می توانید ببینید که پانل ها چگونه هستند، اما می توانید دربی را باز کنید و ببینید که از حدود 40 قسمت مختلف تشکیل شده است که به باز و بسته شدن درب اتوماتیک زیر سقفی کمک می کند.

بسته به نوع درب های برقی سکشنال، درب به صورت عمودی، افقی (90 درجه)، عمودی، شیب دار و بسته باز و بسته می شود که در این صورت کمترین فضا اشغال شده و بیشتر فضای پارکینگ یا سوله در اختیار شما می باشد. اطراف درب سکشنال نیز با لاستیک مخصوص پوشانده شده است که ورودی درب را کاملاً آب بندی کرده و از ورود گرد و غبار به فضای داخلی جلوگیری می کند.

مزایای

جذابیت (تنوع در طرح و رنگ)
بالاترین سطح ایمنی در بین درب های اتوماتیک
باز و بسته شدن به صورت دستی و خودکار
سازگاری با ساختمان های مختلف، ساختمان ها و مناظر کارخانه ها
بهترین انتخاب ممکن برای استفاده کامل از فضا
باز و بسته شدن بی صدا
حفظ ایمنی تردد عابران پیاده و وسایل نقلیه (به دلیل وجود سیستم نور و سیستم ضد برخورد)
عایق حرارت، رطوبت و صدا (به دلیل پنل های دو جداره و استفاده از فوم پلی اورتان)
عمر بسیار طولانی به دلیل استفاده از یراق آلات و قطعات درجه یک و پانل های ضد خش به دلیل پوشش الکترواستاتیک
امکان قرار دادن پنجره ها و درب ها در داخل پانل های درب سکشنال اتاق زیر سقفی
تردد نامحدود نسبت به سایر درب های اتوماتیک
سرعت بالا نسبت به سایر مدل های درب اتوماتیک

درب سکشنال پارکینگی

درب پارکینگ که به اشتباه درب کرکره ای سکشنال نیز نامیده می شود، نمونه ای از درب اتوماتیک سکشنال است که اغلب به دلیل نام آن برای پارکینگ ها یا گاراژهای منازل مسکونی استفاده می شود.البته لازم به ذکر است که درب پارکینگ علاوه بر منازل مسکونی موثر بوده و در پارکینگ های ادارات و اماکن تجاری نیز کاربرد دارد.

نحوه باز و بسته کردن درب اتوماتیک پارکینگ سکشنال

نحوه باز و بسته شدن درب اتوماتیک پارکینگ سکشنال 90 درجه از عمودی به افقی و بالعکس است. پانل های درب سکشنال زیر سقفی به صورت منحنی با استفاده از موتورهای قدرتمند باز می شوند و سپس به سقف گاراژ باز می گردند.

به همین دلیل به دلیل نوع درب های قرار گرفته در زیر پارکینگ به درب پارکینگ زیر سقفی یا درب پارکینگ سقفی نیز معروف است.این باعث می شود این درها برای فضاهای باریک و با ارتفاع کم مناسب باشند، زیرا به وسیله نقلیه اجازه می دهد بدون نگرانی حرکت کند.

اگر درب از نوع زیرسقفی و اتوماتیک باشد، تابلوهای آن را چک کنید تا روی سطح آن فرورفتگی نباشد. برای تعویض، لازم نیست درب را تعویض کنید. بلکه باید تابلو را تعویض کنید. لازم است با افراد حرفه‌ای اسپیدرز  تماس بگیرید. همانطور که می دانید نگهداری درب‌های اتوماتیک، کاری پرهزینه نیست و زیاد است. اما بهتر است برای پیشگیری از مشکلات این کار انجام شود.

جنس

معمولا از درب اتوماتیک پارکینگ که از تعدادی پنل عایق در طرح ها و رنگ های مختلف بنا به سلیقه و انتخاب مشتری تشکیل شده است، در داخل این پنل های عایق از فوم تزریقی فشرده به ضخامت 4 سانتی متر استفاده می شود که در دو طرف احاطه شده است و توسط ورق های فولادی گالوانیزه با استحکام بالا که توسط یک سری اتصالات مانند لولا، پرچ، سیم بکسل و فنر و … به یکدیگر متصل می شوند.

درب سکشنال یک راهکار اتوماسیون استاندارد

درب سکشنال سازه ای چندبخشی متشکل از پنل هایی به ارتفاع 45 و 55 سانتی متر است که به دلیل اتصالات مخصوص در جهت عمودی حرکت کرده و در امتداد سقف با زاویه نسبت به افق (معمولاً 90 درجه) می چرخند. درب سکشنال که در زیر سقف قرار می گیرد، ساختاری چند تکه از قطعات مکانیکی و قطعات موتور است که با شاسی و صفحه مقطعی ترکیب شده است.

قطعات مکانیکی: بخشی از درب سکشنال (درب زیر سقفی) است که نوع استفاده از درب را تضمین می کند. این تجهیزات که شامل فنر تعادل و موتور درب سکشنال می باشد در انواع کاربری های مسکونی، تجاری و صنعتی تولید می شود.
قطعات و سازه های عامل: بخشی از درب است که در دو نوع کاربری مسکونی و صنعتی تولید می شود و طول عمر درب را تضمین می کند.
پانل های سکشنال: نمای اصلی درب را تشکیل می دهند، برخلاف اینکه از نظر ضخامت ورق، نوع رنگ، مواد اسفنجی داخلی و …. محصولات متنوعی را ایجاد می کند اما در بازار فقط در طرح های راه راه و درب زیر سقفی در بازار شناخته شده است.

انواع درب سکشنال

وجود دارد که اکثر آن ها متناسب با نیازهای خاص خریدار طراحی شده اند. به طور کلی این گونه درب ها به دو دسته صنعتی و خانگی تقسیم می شوند.

دربهای جمع شونده

درب های سکشنال جمع شونده تک پانل هستند. درب سکشنال قابل جمع شدن در هنگام باز بودن در نوع سایبان متفاوت است. برخلاف درب سایبان که تا حدی به سمت بیرون قرار دارد، کاملاً به پارکینگ یا فضای استفاده شده می رود.درب های جمع شونده فضای بیشتری نسبت به انواع دیگر دارند. هر درب اتوماتیک جمع شونده نیاز به باز شدن درب دارد و ارتفاع فضای پارک شما را کاهش می دهد.

نوع درب سایبان

این صفحه ای است که منحصراً از مسیرهای عمودی در لبه های قاب در برای باز کردن آن استفاده می کند. حدود یک سوم از این مدل هنگام تا شدن از درب بیرون می زند که باعث صرفه جویی در فضای بیشتری نسبت به پارکینگ می شود.این درب با فنر پیچشی ساخته شده است که باز و بسته شدن آن را آسان می کند. درب های سایبان معمولاً سبک هستند و به راحتی می توان آنها را بالا و پایین کرد. کابل های اطراف درب نیز به بالا و پایین رفتن آن کمک می کند.

یکی از معایب این است که اگر وسایل نقلیه در نزدیکی پارکینگ پارک شده باشند، باید با چرخاندن درب سایبان به سمت بیرون حرکت کنند. این نوع درب سکشنال می تواند در حالت باز یا بسته با صدای بلند عمل کند.امروزه این نوع درب ها محدود شده اند. اما درب‌های سایبان اغلب جزء ارزان‌ترین درب‌های گاراژ یا پارکینگ در بازار هستند.

درب سکشنال غلتک

این درب ها تقریباً گران تر هستند، اما تنوع آنها محدود است. تقریباً غیرممکن است که نوارها را از قسمت های راه راه درب پنهان کنید. بسیار بادوام و ایمن است. معمولاً پس از نصب نیاز به نگهداری کمی دارند. به دلیل جنس فولادی که دارد برای شرایط آب و هوایی سخت مناسب است.بیشتر این مواد برای محافظت از شما در برابر گرما و سرمای بیرون عایق بندی شده اند.درب‌های غلتکی اغلب بی صداتر از سایر طرح های درب گاراژ یا پارکینگ هستند. چون از محفظه زیر سقفی بالا یا پایین می روند.

درب سکشنال افقی

درب های کشویی افقی یا کشویی کناری، برخلاف درب های کشویی رو به بالا، به پهلو باز می شوند. این به ویژه زمانی مفید است که، برای مثال، سقف یک گاراژ یا پارکینگ در یک انباری باید باز بماند، یا به هر دلیل دیگری نمی توان از نوع دیگری از در استفاده کرد.با توجه به طراحی درب های کشویی جانبی یا افقی، برای نصب درب باید کف کاملاً تراز باشد. زیرا مسیری که در برای بستن آن طی می کند نباید جای گیر کردن درب باشد.

درب سکشنال صنعتی

درب های سکشنال صنعتی نوعی درب هستند که به صورت عمودی باز و بسته می شوند. این درب ها با استفاده از پنل های مختلف تولید می شوند تا در برابر استفاده زیاد مقاوم باشند. کف فولادی دو لایه در پنل اصلی و پانل های قاب شده از آلومینیوم مرغوب ساخته شده است. باز شدن عمودی این درب ها فضای بیشتری را در جلو و پشت درب فراهم می کند. این به شما امکان می دهد ماشین و وسایل نقلیه خود را نزدیک درب پارک کنید و فضای استفاده نشده کمتری وجود داشته باشد. ما از درب سکشنال صنعتی برای سیستم های کنترل دسترسی و اتوماسیون پیشرفته استفاده می کنیم. درب های صنعتی به طور مرتب زیر سقف قرار می گیرند.

درب سکشنال پارکینگ

درب سکشنال پارکینگی یکی از پیشرفته ترین درب های اتوماتیک است. راندمان بالا و زیبایی منحصر به فردی به ساختمان می بخشد.به همین دلیل توسط متخصصان ماهر به عنوان درب ورودی برای پارکینگ ساختمان ها استفاده می شود.

نحوه باز و بسته کردن درب سکشنال 90 درجه افقی یا عمودی است. این باعث می شود درب ها برای فضاهای کوچک مناسب باشند.در حین نصب، برخلاف سایر درب های پارکینگ، پارکینگ های درب سکشنال می توانند ارتفاع و عرض درب را به طور کامل پوشش دهند.درب سکشنال معمولا از دو لایه تشکیل شده است. پوشش رنگ الکترواستاتیک با پانل های عایق فوم برای جداسازی آنها از صدا، گرما و سرما است.

 

دکمه بازگشت به بالا