سلامت و دانش

بیش از ۸۵ درصد بیمارانی که جان خود را از دست می دهند، واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند

به گزارش شفاف دکتر بهرام عین اللهی در بازدید از مجتمع خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: واکسیناسیون و مصونیت نسبت به واکسیناسیون به طور کامل و 100 درصد از مرگ و میر عروق ویروس کرونا جلوگیری می کند و شایعات پیرامون این مرگ و میرها ادعا می کنند که واکسن عروق ویروس کرونا اصلا تزریق نشده است. مطالعات، دانشمندان و مراکز تحقیقاتی نشان داده اند که واکسیناسیون یکی از مهمترین عوامل در مبارزه با بیماری عروق ویروس کرونا قلب است.

وی افزود: این واکسن یک یا دو سال و 100 سال بعد از تزریق واکسن در ایران برای مبارزه با بیماری هایی مانند سیاه سرفه، کزاز و فلج اطفال و کنترل و ریشه کنی بیماری ها ساخته نشده است، اما واکسیناسیون یک کار علمی است. . . ایران سابقه بسیار طولانی در پزشکی دارد. به عنوان نماینده 20 هزار مربی و 800 مرکز تحقیقاتی باید بگویم که واکسیناسیون برای حفظ جان مردم و عزیزانمان ضروری است. ما تحت تأثیر هر فرد متوفی هستیم، اما برای تضمین سلامت انسان به واکسیناسیون با پوشش بالا نیاز است.

وزیر بهداشت گفت: امروز وضعیت این دانشکده را بررسی کرده ایم و متاسفانه مشکلات جدی در این دانشکده وجود دارد که دانشجویان در گذشته از عدم رسیدگی کافی گلایه داشتند اما دولت سیزدهم اولویت جدی و مهمی برای رسیدگی به وضعیت مردم دارد. سلامتی. مشکلات و یادگیرندگان. ”آنها برای ما اولویت دارند و مورد احترام هستند.

وی افزود: در واکسیناسیون نشان دادیم که در مدت زمان کوتاهی در حدود دو ماه و نیم توانستیم بیش از 70 درصد جمعیت هدف را واکسینه کنیم و با کمک انسان توانستیم برای اولین بار واکسن بزنید و قطعاً برای رفع مشکلات رفاهی و خوابگاهی دانشجویان تلاش می‌کنیم. همچنین از مردم و خیرین و سایر نهادهای مردمی و انقلابی می‌خواهیم در این کار خیر سهیم باشند و امیدواریم مشکلات کوتاه‌مدت حل شود دانشجویان در اسرع وقت به عنوان مثال بازسازی و تعمیر ساختمان خوابگاه دانشگاه پزشکی، اما برای حل اساسی مشکلاتی مانند تخریب، ساخت ساختمان جدید زمان بیشتری نیاز است.

وزیر بهداشت گفت: ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران 2500 نفر است که به دلیل وضعیت نامناسب خوابگاه‌ها می‌تواند 1700 نفر را در خود جای دهد. دانشکده های متاهل این دانشگاه نیز مشکل دارند اما تاکنون 60 زوج در این دانشکده مستقر شده اند اما برنامه دانشگاه علوم پزشکی تهران اجاره ساختمان هایی برای اسکان دانشجویان است. بهبود وضعیت خوابگاه ها یکی از اولویت های اصلی وزارت بهداشت است. به دانشجویان ساکن در خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران قول دادم که در هفته های آینده مجدداً به این خوابگاه مراجعه کنم تا ببینم آیا مشکلات آنها حل می شود یا خیر.

عین اللهی خاطرنشان کرد: می توان بودجه و منابع را صرف کارهای تجملی و تزئینی کرد، اما اولویت ما توسعه دانشکده پزشکی است و در این راستا در صورت امکان منابع لازم را در اختیار دانشگاه تهران قرار خواهیم داد.

وی ادامه داد: دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی خیلی زود واکسن عروق ویروس کرونا را انجام دادند و اکثر آنها دو نوبت واکسن دریافت کردند و اگر دانشجویی بیمار شد اقداماتی مانند جداسازی آنها انجام دهید.

به گزارش وب دا، وی ادامه داد: خوشبختانه سرعت سریع واکسیناسیون در حال بهبود وضعیت اپیدمیولوژیک در کشور است. امروز هر دانشجو در خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران ماسک زده بود. یکی از مشکلات ما در کشور این است که در مورد برخی از افراد در تاج و واکسیناسیون اطلاعاتی وجود ندارد، اما اکثر آنها واکسینه شده اند زیرا می دانند مقاومت تاج بدنشان در حال افزایش است.

دکمه بازگشت به بالا