بین الملل

بیانیه پایانی نشست سران آمریکا، ژاپن و کره جنوبی

سران کشورهای آمریکا، ژاپن و کره‌ جنوبی در پایان نشست سه‌جانبه خود بیانیه‌ای مشترکی را صادر کردند.

به گزارش مجله لوکس، به نقل از اسپوتنیک، در بیانیه مشترک این سه کشور در روز جمعه بر تعهد آنها مبنی ارائه کمک به اوکراین، اعمال تحریم علیه روسیه و تسریع تلاش‌ها برای دورشدن از انرژی روسیه تاکید شده است.

در بخشی دیگر از بیانیه این سه کشور آمده است: ما تشکیل کارگروه سه‌جانبه جدیدی برای پیشبرد همکاری‌هایمان از جمله با جامعه بین‌المللی برای مقابله با تهدیدات سایبری و دورزدن سایبری تحریم‌های جمهوری دموکراتیک خلق کره را اعلام می‌کنیم.

سه کشور ادامه دادند: ژاپن، کره جنوبی و ایالات متحده همچنان به برقراری گفت‌وگوها با جمهوری دموکراتیک خلق کره بدون هیچ پیش‌شرطی متعهد هستند.

آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در این بیانیه مشترک همچنین بر اهمیت حفظ ثبات در تنگه تایوان تاکید کردند و خواستار حصول راه‌ حلی صلح‌آمیز برای مشکلات مرتبط با این آب‌راه شدند.

در بخشی دیگری از بیانیه مشترک واشنگتن، توکیو و سئول آمده است: از این پس کشورهایمان متعهد می‌شوند تا همکاری نزدیکی با یکدیگر جهت راه‌اندازی سیستم هشداری برای ارتقای به اشتراک‌گذاری اطلاعات و هماهنگی سیاست‌ها در رابطه با اختلال‌های احتمالی در زنجیره تامین جهانی داشته باشند. این کار همچنین باعث خواهد شد تا آمادگی بهتری برای مواجه و غلبه بر زورگویی‌های اقتصادی داشته باشیم. ما به توسعه همکاری‌های سه‌جانبه و بردن جاه‌طلبی‌های مشترک‌مان به افق‌های جدید در حوزه‌های مختلف و در منطقه هند-آرام و ورای آن متعهد هستیم.

این سه کشور همچنین عنوان کردند که گفت‌وگوهای هند-آرام سه‌جانبه‌ای را به طور سالیانه راه‌اندازی خواهند کرد تا درخصوص رویکردهایشان در قبال این منطقه هماهنگی داشته باشند.

آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در این بیانیه متعهد شدند که نشست‌های سه‌جانبه‌شان در حوزه‌های مختلف را به طور سالیانه و مقرر برگزار کنند.

سه کشور همچنین وعده دادند تا برای هماهنگی جهت ارائه پاسخ به چالش‌های منطقه‌ای، تحریکات و تهدیدات علیه امنیت و منافع جمعی‌شان با یکدیگر رایزنی کنند.

انتهای پیام

نشر بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای صنعتی و تجاری جهانی. با دانش در زمینه بازارهای جهانی و تجارت بین‌الملل، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای صنعتی، شرکت‌ها و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و بازاریابی، به شما دیدی جامع از تحولات صنعتی و تجاری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا