سلامت و دانش

بیانیه شرکت ایلان ماسک ؛ ما میمون‌ها را شکنجه نکرده ایم

بیانیه شرکت ایلان ماسک در مورد ادعای شکنجه میمون‌ها

این شرکت بیوتکنولوژی در حال توسعه یک مغز-رایانه است که ادعا می کند روزی می تواند انسانها را با آن فوق هوشمند کرد و راه رفتن را به افراد فلج بازگرداند.

با این حال “پزشکی برای پزشکی پزشکان” (PCRM) ادعا می کند که در سالهای 2017 تا 2020 میمونهای آزمایشگاهی که متعلق به شرکت “نورالینک” است، تحت آزمایشاتی قرار گرفتند که در حد مجاز بوده و شواهدی از بثورات پوستی، خودزنی و. مغزی در اسناد بررسی شده، مشاهده شده است.

شرکت “نورالینک” در جدیدترین بیانیه خود در مورد میمونهای آزمایشی خود را اعتراف کرده است که این میمونها قربانی شدهاند، اما میگوید به دلیل عدم مراقبت پزشکی و بیمبالاتی در این آزمایش نبوده است.

شرکت “نورالینک” که توسط “ایلان ماسک” ارائه شده است، در حال کار بر روی یک تراشه مغزی قابل کاشت است که به گیرندگان اجازه می دهد تا تنها با استفاده از ذهن خود وظایف خود را انجام دهند.

اولین روز سال

این گروه حامی حقوق حیوانات موسوم به “کمیته پزشکان برای پزشکی پزشکه” (PCRM) ادعا کرد که “نورالینک” از ایمپلنتهای بسیار تهاجمی استفاده کرده است که باعث شده است “رنج و شکنجه شدید میمونی باشد که مراقبت کافی دریافت نکرده است.”

این گروه با شواهدی که در 700 صفحه آورده شده است مدعی شده است که 15 میمون از 23 میمونی که این آزمایش روی آنها انجام شده بود، قربانی شدند و همچنین گزارش هایی از آنها وجود داشت.

در این شکایت، حامیان حقوق حیوانات، دانشگاه “کالیفرنیا دیویس” را در 9 مورد ناقض حقوق حیوانات میدانند، از جمله آنها قانونی مبنی بر به حداقل رساندن درد و ناراحتی برای حیوانات هنگام مراقبت از آنها است. به گفته این گروه، بسیاری از میمون‌ها آذر شدید را نتیجه آزمایش‌ها در شدت تهاجمی و مراقبت نامنا کرد. این ایمپلنت و سختافزارهای مرتبط با آنها که پس از ایجاد حفرهای در جمجمه در مغز قرار می گیرند، باعث ایجاد بیماری های مکرر در حیوانات می شوند و به طور قابل توجهی به سلامت آنها توجه می کنند و تحقیقات درست را به خطر انداخته است. همچنین نمونه های متعددی از آسیب به میمون ها از جمله یک مورد که انگشتان دست و پایش را از دست داده است که به نظر می رسد در نتیجه خودزنی یا آسیب دیگری باشد، مشاهده می شود.

در مورد دیگر، یک میمون که حفره‌ای در سر آن ایجاد می‌شود، باعث می‌شود که پوستی خونی شود که باید به آن تبدیل شود. در نمونه های دیگری که این گروه یک میمون ماده ای را ارائه کردند که تراشه درون مغز آن قرار گرفته بود، دچار عوارضی چون استفراغ و مشکلی شد که مشخص شد که از سکته مغزی است.

گفتنی است که این گروه با استفاده از دسترسی به این داده ها، علیه دانشگاه “کالیفرنیا دیویس” اقامه دعوا کرده است که شرکت “نورالینک” قبلا آزمایش های خود را در آن انجام داده است و با این حال، این شرکت مستقیما بخشی از این شکایت نیست.

دانشگاه «کالیفرنیا دیویس» که در سال 2020 با همکاری «نورالینک» به پایان رسیده است، ادعا کرده است که در طول این آزمایش ها، دستورالعمل های تحقیقاتی را به طور کامل بررسی و تایید کرده است. گزارش این دانشگاه گفت که مراقبت های دامپزشکی از جمله ناظران شبانه روزی بر حیوانات را انجام می دهند و در بسیاری از موارد حوادث را به کمیته مراقبت و استفاده از (IACU) گزارش می دهند تا در صورت نیاز به تغییرات در دستورالعمل ها و آموزش ها اعمال شود.

ییییکههقصقصقص همچنین می‌خواهد به شماره هویتی حیوانات مورد آزمایش دسترسی پیدا کند اما «کالیفرنیا دیویس» می‌گوید که این اطلاعات مربوط به شرکت «نورالینک» است.

زیاف سازی “نورالینک”

شرکت “نورالینک” در یک متن طولانی در وب سایت خود، گروه “PCRM” را مخالفت با استفاده از حیوانات در تحقیقات به هر شکل ممکن است داشته باشد، آن هم در شرایطی که نیاز به انجام آزمایشات حیوانی قبل از آزمایشات انسانی را دارد. روشن کرده است.

این شرکت در این بیانیه به توضیح تاریخچه همکاری کوتاه خود با دانشگاه “کالیفرنیا دیویس” پرداخته و گفته است که مرکز تحقیقات ملی پستانداران کالیفرنیا (CNPRC) ابتدا اجازه دسترسی به جسدهای میمونها را می دهد تا جراحی های خود را آزمایش کنند و سپس میمون های زنده مانده از سایر پروژه های تحقیقاتی در اختیار آنها قرار می گیرد.

«نورالینک» مدعی است که در مراحل اولیه پروژه خود، میمونها تنها در روز جراحی در اختیار این شرکت بوده و پس از آن در حالت بیهوشی به شکل اتانازی کشته شده اند. همچنین علاوه بر این جراحتی که این میمونها داشته است، از جمله از دست دادن انگشتان دست، احتمالاً دلیل رفتارهای تهاجمی با سایر میمونهای موجود در مرکز نگهداری بوده و بر اثر آزمایشهای این شرکت نبوده است.

46

دکمه بازگشت به بالا