بهره‌مندی بیش از ۱۰هزار شرکت دانش‌بنیان از مزایای قانون جهش تولید در دولت سیزدهم

مشاور امور هماهنگی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری از بهره‌مندی بیش از ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان از مزایای اجرایی شدن قانون جهش تولید دانش‌بنیان در دولت سیزدهم گفت.

به گزارش مجله لوکس، به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، ابوالفضل باقری با اشاره به حمایت‌های پیش بینی شده در قانون جهش تولید دانش‌بنیان به منظور تولید بار اول محصولات دانش‌بنیان راهبردی گفت: قانون «تولید بار اول» برای شرکت‌های دانش بنیان در دولت سیزدهم اجرایی شد و دستگاه‌های اجرایی این قابلیت را خواهند داشت که بدون محدودیت، تشریفات و سازوکارهای زمان‌بر و انجام فرآیندهای مناقصه از محصولات و خدمات دانش‌بنیان  استفاده کرده و از ظرفیت این شرکت‌ها بهره ببرند.

وی با اشاره به اجرایی شدن سازوکار تولید بار اول با هدف تامین مهم‌ترین نیازهای گلوگاهی صنایع به مدد شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: این سازوکار قانونی علاوه بر حمایت از تولیدات فناورانه و پیشرفته‌ای که برای نخستین بار در کشور ساخته می‌شوند، بازاری تضمین‌شده برای دانش‌بنیان‌ها و همکاری بین بخش صنعت و فناوری ایجاد کرده است و در مسیر دانش‌بنیان‌ها «تولید بار اول» قانونی راهگشا و مترقی محسوب می‌شود. ترک تشریفات و محدودیت‌های پیچیده، باعث رشد و توسعه شرکت‌های تولیدات بار اولی خواهد شد و دستگاه‌های اجرایی باید از این فرصت استفاده کنند.

مشاور امور هماهنگی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری تصریح کرد: رقم قرارداد بار اولی‌ها در سال گذشته تاکنون از میزان ارائه تسهیلات دولت به شرکت‌های دانش‌بنیان چندین همت بیشتر است که این مهم باعث بی نیاز شدن کشور از محصولات وارداتی و توسعه متوازن خواهد شد.

وی بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد و افزود: در قانون جهش تولید به شرکت‌های دانش‌بنیان اجازه داده می شود که در پهنه‌ها و مجتمع‌های مسکونی استقرار داشته باشند.

باقری، معافیت از پرداخت حق بیمه را از دیگر حمایت‌های دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: قوانینی در این رابطه وجود دارد که بسیار کمک کننده است.

باقری افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان و حتی شرکت‌های غیر دانش‌بنیانی که طرح تحقیقاتی داشته باشند، در صورت تایید هزینه‌ها از مالیات آنان کم خواهد شد که در سال گذشته یک‌ هزار و ۵۰۰ طرح در این خصوص مصوب شد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل