بهترین کالاها برای واردات از دبی به ایران

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که بهترین واردات از دبی چیست؟ درواقع شناخت پرسودترین کالاها برای واردات از دبی موضوع مهمی است که هر تاجر و بازرگانی باید به آن توجه داشته باشد.

دسترسی به بازار‌های جهانی و وجود کالا‌های خاص، در سال‌های اخیر دبی را به یکی از بهترین شهر‌ها در خاورمیانه تبدیل کرده است. در واقع می‌توان دبی را یک مرکز تجاری بزرگ در نظر گرفت که در آن انواع گوناگونی از محصولات در مدل‌ها و برند‌های گوناگون عرضه می‌شود. این موضوع باعث شده تا بسیاری از تجار و بازرگانان ایرانی دبی را برای واردات کالا انتخاب نمایند.

علاوه بر این طبق قانون کشور امارات، تجار و شرکت‌های ایرانی از پرداخت حقوق گمرکی معاف هستند، این موضوع منافع بسیاری را برای بازرگانان ایرانی دارد. بنابراین اگر به دنبال یک تجارت پرسود هستید می‌توانید تجارت‌های پرسود را از طریق انجام دهید.

با توجه به تنوع بالای محصولات در کشور امارات، شناسایی پرسودترین کالاها برای واردات از دبی، یکی از موضوعات مهمی است که پیش از واردات باید به آن توجه نمایید.

واردات از دبی نیاز به آشنایی با اصول و رعایت مراحل و قوانینی دارد. فرد تاجر بایستی نسبت به قوانین گمرکی ایران و امارت، روش‌های حمل و نقل، انتخاب کالای مناسب و با کیفیت اطلاعات کافی داشته باشد.

شرکت پست بین المللی پی اس پی اکسپرس با بهره‌گیری از کارشناسان حرفه‌ای و دارا بودن دفتر فعال در کشور امارات می‌تواند به شما تجار محترم خدمات گوناگونی در زمینه واردات و ، پرداخت‌های ارزی، انبارداری، ترخیص و غیره ارائه نماید.

آنچه در این مطلب می خوانید:

پرسودترین کالا‌ها برای واردات از دبی کدامند؟

همانطور که اشاره شد در کشور دبی تنوع کالا بسیار است. این موضوع باعث می‌شود تا تجار و بازرگانان سردرگم شده و در انتخاب کالا با مشکلاتی روبه رو گردند. بنابراین اگر شناخت کافی از بازار دبی ندارید، پیش از واردات کالاهای پر سود از دبی، بازار ایران و دبی را به خوبی بررسی کنید و پس از شناسایی نیاز‌های مشتریان در ایران کالا‌های وارداتی خود را انتخاب نمایید.

در صورتی که هنوز تصمیم قطعی خود را در زمینه انتخاب کالا برای واردات از دبی نگرفته‌اید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا شما را با برخی از پرسودترین و بهترین کالا برای واردات از دبی آشنا کنیم.

قطعات یدکی خودرو از پرسودترین کالاها برای واردات از دبی

لوازم یدکی خودرو یکی از بهترین و پرسودترین کالا‌ها برای واردات از دبی می‌باشد و در حال حاضر به دلیل مزایای بسیاری که واردات این قطعات دارد، انتخاب تعداد بسیاری از تجار کشورمان برای واردات از دبی، لوازم یدکی خودرو می‌باشد.

همانطور که می‌دانید و در جامعه دیده می‌شود، تعداد خودرو در کشور روز به روز در حال افزایش است و در سال‌های اخیر واردات خودرو‌های خارجی افزایش یافته و شاهد افزایش چشمگیر خودرو‌های چینی، کره‌ای و اروپایی در کشور هستیم.

خودرو مانند دیگر لوازم با گذشت زمان آسیب دیده و نیاز به تعمیر پیدا می‌کند. با افزایش تعداد خودرو، خرابی‌های خودرو بیشتر شده و به دنبال آن نیاز به قطعات خودرو برای رفع مشکلات بیشتر خواهد شد.

از این رو اگر به دنبال کالای مناسب و پرسود برای واردات از دبی به ایران هستید، می‌توانید قطعات یدکی خودرو را از دبی به ایران وارد کنید.

حتما بخوانید:

لوازم جانبی موبایل از کالا‌های پرسود برای واردات از دبی

صنعت تکنولوژی در دهه اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته و توانسته است محبوبیت بسیاری به دست آورد. امروزه شاهد استفاده از موبایل در گروه‌های سنی گوناگون از کودکان تا میانسالان هستیم.

رشد تکنولوژی و ظهور برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های گوناگون باعث شده افراد بسیاری از فعالیت‌های خود را از طریق گوشی انجام دهند و در صورت بروز مشکل دنبال تعمیر سریع این دستگاه باشند.

از این رو با افزایش تعداد کاربران گوشی نیاز به تعمیرات موبایل افزایش یافته و به دنبال آن نیاز به لوازم جانبی موبایل بیشتر از گذشته احساس می‌شود. بنابراین اگر به دنبال وارد کردن یک کالای مناسب و پرسود از دبی هستید، از پرسودترین کالاها برای واردات از دبی بوده و یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید داشته باشید.

قطعات کامپیوتری و الکترونیکی از دیگر پرسودترین کالاها برای واردات از دبی

رشد و پیشرفت تکنولوژی علاوه بر اینکه بازار موبایل و لوازم جانبی آن را داغ و پررونق کرده است، باعث رونق گرفتن بازار قطعات کامپیوتری و الکترونیکی شده است. در دنیای امروز قطعات الکترونیکی و کامپیوتری برای تمامی صنایع لازم و ضروری است.

برای ، دبی یکی از بهترین شهر‌ها می‌باشد. در این شهر انواع گوناگونی از قطعات الکترونیکی با کیفیت‌های متفاوت وجود دارد حتی شما می‌توانید قطعات الکترونیکی خاص و منحصر به فرد که در ایران موجود نمی‌باشد، خریداری نمایید.

به طور کلی امروزه قطعات کامپیوتری و الکترونیکی یکی از اصلی‌ترین نیاز‌ها به شمار می‌رود و صنایع، کسب و کار‌های خرد و کلان، افراد و غیره به آن نیاز دارند. بنابراین بازار واردات قطعات الکترونیکی و کامپیوتری از دبی همواره داغ بوده و این قطعات از پرسودترین کالاها برای واردات از دبی هستند که شما با وارد کردن آنها می‌توانید به سوددهی بالایی دست یابید.

دیگر کالا‌های پرسود وارداتی از دبی 1402

مواردی که اشاره شد تنها بخشی از پرسودترین کالاها برای واردات از دبی هستند و کالا‌های دیگری نیز هستند که واردات آن‌ها سود بسیاری برای شما دارد. به همین خاطر اگر می‌خواهید بهترین تجارت در دبی را داشته باشید، بهتر است با لیست کالاهای وارداتی از دبی که امتیازات خوبی نیز برای شما دارد آشنا شوید. این موارد عبارتند از:

حتما بخوانید:

مزایا واردات از دبی

واردات از دبی مزایای بسیاری برای تجار و بازرگانان ایرانی به همراه می‌آورد که در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهد شد:

فاصله نزدیک میان ایران و دبی باعث شده تا هزینه‌های حمل بار از دبی به ایران پایین باشد.

تجار و شرکت‌های ایرانی از پرداخت حقوق گمرکی معاف هستند که این موضوع هزینه ترخیص کالا از دبی را پایین می‌آورد.

با توجه به تحریم‌های ایران از طریق واردات از دبی می‌توان بسیاری از کالا‌های مورد نیاز کشور را وارد کرد.

همسایگی ایران و دبی علاوه بر کاهش هزینه‌های حمل و نقل زمان ارسال بار را تا حد بسیاری کاهش خواهد داد و بار‌های وارداتی با سرعت بیشتری ارسال خواهند شد.

حتما بخوانید:

حمل و واردات کالا از دبی سریع و مطمئن در پی اس پی

واردات کالا از دبی به ایران پیچیده بوده و برای انجام آن لازم است شناخت خوبی از بازار دبی و ایران داشته باشید، قوانین و مقررات گمرکی ایران و دبی را بدانید، با روش‌های حمل و نقل بین المللی آشنا بوده و مراحل و ایران را بدانید.

با توجه به پیچیدگی‌های واردات اگر شناخت کافی از نحوه واردات، قوانین و مقررات گمرکی و ترخیص ندارید توصیه می‌کنیم مراحل وارد کردن کالا از دبی به ایران را به یک شرکت معتبر بسپارید.

پی اس پی اکسپرس یکی از بهترین شرکت‌ها در ایران است که با داشتن نمایندگی در کشور امارات خدمات گوناگونی را به شما تجار محترم از حمل بار تا ترخیص کالا از گمرک ارائه می‌دهد.
جهت هر گونه مشاوره همچنین ثبت سفارش در زمینه واردات از دبی می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر با کارشناسان پی اس پی ارتبا

کشور دبی 27 منطقه آزاد تجاری دارد که همین موضوع نشان می‌دهد تجارت با این کشور امر پیچیده و دشواری نیست. با این حال، قوانینی در خصوص تجارت با دبی و واردات کالا از دبی وجود دارد که اگر قصد چنین کاری را دارید، باید از تمامی قوانین واردات از دبی آگاه بوده و از صفر تا صد اطلاعات به روزی داشته باشید تا در آینده با مشکلی مواجه نشوید.

در این مقاله قصد داریم در مورد واردات کالا از دبی، بهترین کالا برای واردات از دبی، قوانین آن، تعرفه واردات از دبی و کالاهای وارداتی از دبی به ایران، اطلاعاتی جامعی را در اختیار شما قرار دهیم.

واردات از دبی به چه شکل است؟

امارات کشور کوچکی است که بیشتر از بیابان و خشکی تشکیل شده است؛ شهرهای مهم امارات عبارت‌اند از ابوظبی، دبی، شارجه و العین. واحد پول امارات درهم است.

کشور امارات کالاهای مختلفی را صادر می‌کنند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نفت خام، سنگ‌های قیمتی، سوخت‌های معدنی، ماشین آلات و دستگاه‌های برقی و لوازم جانبی آن‌ها، خودرو، مواد پلاستیکی، آهن و فولاد اشاره کرد.

ایران کالاهای بسیاری را از دبی وارد می‌کند که بالاترین درصد در بین این کالاها به واردات خودرو تعلق دارد. می‌توان گفت که کشور امارات، دومین شریک تجاری ایران محسوب می‌شود و سالانه کالاهای متنوعی از این کشور وارد ایران می‌گردد. آمر نشان می‌دهند که در سال گذشته، 3640 گروه کالایی از امارت وارد ایران شده است که بیشترین حجم این واردات مربوطه به واردات خودرو و وسایل نقلیه موتوری بوده است.

قوانین واردات از دبی

به منظور واردات کالا از دبی باید قبل از هر اقدامی تمامی قوانین و مقررات واردات از دوبی را مطالعه کرده و از جزئیات کار آگاه باشید. به طور مثال واردات برخی از کالاها مانند مشروبات الکلی به کشور ایران ممنوع می‌باشد و برای انواع کالاها، قوانین در جزئیات می‌تواند متفاوت باشد؛ لذا بهتر است از قوانین واردات کالای موردنظر خود اطلاعات کافی و به روز داشته باشید. واردات از دبی مراحل مختلفی دارد که در زیر قدم به قدم برای شما شرح داده شده است.

مرحله اول: تعیین نمودن کالا

در مرحله اول، شما باید کالایی که می‌خواهید از دبی وارد ایران کنید را انتخاب نموده و سپس در مورد قوانین و مقرراتی که برای واردات کالای مورد نظر وجود دارد مطالعه نمایید. سپس باید بازار کالای مورد نظر را در ایران بررسی کرده و میزان تقاضا و همچنین رقبای خود در این زمینه را بشناسید. همچنین باید از قیمت کالای انتخابی خود در دبی و در ایران مطلع باشید.

مرحله دوم: یافتن تأمین کننده

پس از اینکه کالای خود را انتخاب کرده و در مورد آن تحقیقات لازم را انجام دادید، باید تأمین کننده‌های کالا را در دبی پیدا کنید. برای این کار دو راه پیش رو دارید: یکی سفر به دبی و پیدا کردن تأمین کنندگان به صورت حضوری و دومی از طریق جستجو در اینترنت. راه دوم ممکن است کمی ریسکی بوده و اعتماد کردن به صورت غیر حضوری را دشوار کند. همچنین از آن جایی که کشور چین به دبی صادرات زیادی دارد، باید دقت کنید که کیفیت کالایی که قصد خریداری آن را دارید مرغوب و مناسب باشد.

مرحله سوم: مذاکره با تأمین کننده

در این مرحله و پس از پیدا کردن تأمین کنندگان، شما می‌توانید یا به صورت حضوری و یا به صورت مکاتبه‌ای، از آن‌ها درخواست لیست قیمت کنید. پس از اینکه پیش فاکتور را دریافت کردید، می‌توانید در مورد قیمت کالا در دبی، روش حمل و نحوه پرداخت با فروشنده وارد مذاکره شوید تا به یک توافق دو طرفه برسید.

مرحله چهارم: ثبت سفارش کالا و اخذ مجوز

پس از اینکه با تأمین کننده به توافق رسیدید، باید کالای خود را در سامانه وزارت صنعت و معدن و تجارت ثبت کنید. برای ثبت سفارش کالا، به پیش فاکتور احتیاج دارید که در این سامانه بارگذاری کنید. توجه داشته باشید که امکان ثبت سفارش کالاهای ممنوعه وجود ندارد. پس از اینکه کالای خود را ثبت کردید، باید مجوزهای موردنیاز را از سازمان‌های دولتی مربوطه اخذ نمایید. لازم به ذکر است که این مجوزها بسته به نوع و گروه کالای مورد نظر متغیر است و شما باید قبل از ، از مجوزهای لازم برای کالای موردنظر خود اطلاع داشته باشید. پس از دریافت مجوزهای لازم، ثبت سفارش شما تأیید می‌شود و شما می‌توانید به بانک مورد نظر خود درخواست تخصیص ارز بدهید و در لیست انتظار قرار بگیرید.

مرحله پنجم: تخصیص ارز، حواله و خرید کالا

در این مرحله دولت یکی از ارزهای دولتی، نیمایی، آزاد و ارز از محل صادرات را به کالای شما تخصیص می‌دهد که می‌توانید از طریق یکی از صرافی‌های رسمی و یا بانکی ارز تخصیص گرفته شده را برای تأمین کننده حواله بزنید و کالای خود را خریداری کنید.

مرحله ششم: حمل و بیمه کالا

در این مرحله شما می‌توانید کالای خود را با یکی از روش‌های حمل هوایی، دریای و زمینی به کشور ایران حمل کنید. توجه داشته باشید که قبل از حرکت کالا، آن را بیمه کنید زیرا برای ترخیص آن در گمرک باید بیمه نامه کالا را تحویل دهید. زمانی که بار شما به یکی از گمرکات ایران رسید می‌توانید پروسه ترخیص کالای خود را آغاز کنید.

مرحله هفتم: ترخیص کالا در دبی

برای ترخیص کالا از گمرک در دبی ابتدا باید از قوانین گمرکی کالای مورد نظر خود آگاه باشید. برای ترخیص به مدارکی چون فاکتور، پکینگ لیست، بیمه نام، بارنامه، گواهی مبدأ و دیگر اسناد حمل نیاز است و پس از صدور قبض انبار، اظهارنامه گمرکی را دریافت می‌کنید، سپس پروسه بازرسی توسط کارشناسان گمرک آغاز می‌شود. پس از انجام تمامی امور گمرکی، شما موظف به پرداخت مالیات و عوارض گمرک هستید که مقدار آن بسته به نوع کالا، تعداد و تعرفه کالا متغیر است.

پس از پرداخت عوارض گمرکی کالای شما آماده خروج از درب گمرک می‌شود و می‌توانید بار را به مقصد نهایی و یا انبار خود حمل کنید. از آن جایی که امر ترخیص کالا از گمرک ایران مقداری پیچیده بوده و نیاز به تخصص و دانش دارد، پیشنهاد می‌کنیم امور ترخیص کالا در دبی را به یکی از شرکت‌های بازرگانی خبره و با تجربه در این زمینه بسپارید تا با خیال راحت کالای خود را از گمرک خارج کنید.

مزایای واردات از دبی

اردات از دبی با توجه به موقعیت مکانی و روابط بین المللی گسترده ای که دارد مزایا زیادی برای ایران دارد که در زیر به قسمتی از آنها اشاره خواهیم کرد.

تعرفه واردات از دبی

تعرفه واردات از دبی به ایران به نوع و گروه کالایی محصول وارداتی بستگی دارد. هر کالایی بر اساس اولویت کالایی و دسته بندی آن تعرفه متفاوتی دارد؛ بنابراین شما قبل از اقدام به واردات از دبی به ایران، باید از تعرفه واردات کالای مورد نظر خود اطلاع داشته باشید تا بتوانید تمام هزینه‌های تمام شده خود و نهایتاً سودی که به دست می‌آورید را محاسبه کنید تا دچار ضرر و زیان مالی نشوید.

مقاله پیشنهادی :

کالاهای وارداتی از دبی به ایران

همان طور که گفته شد کالاهای متنوعی از کشور دبی به ایران وارد می‌شود که در زیر لیست بهترین کالا برای واردات از دبی آورده شده است:

واردات طلا از دبی

بعضی ها دبی را شهر طلا نامیده اند. شهری که سالهاست در میان تاجران طلا، یکی از مقاصد مهم برای خرید طلا به شمار میرود. به دلیل وضعیت اقتصادی مناسب مردم شهر دبی و همچنین توریستی بودن آن، بازار طلا در این شهر رونق فراوانی دارد. همین موضوع باعث شده است فروشندگان پرتعدادی در این شهر به کار فروش طلا مشغول باشند و تنوع بالایی را در بازار طلای این شهر شاهد باشیم.

همچنین، قوانین دبی، صادرات طلا از دبی به سایر کشورها را بسیار تسهیل نموده است. به طوری که صادرات طلا، دومین تجارت سودآور صادراتی پس از صادرات نفت در این شهر به شمار میرود. این مسئله و در کنار آن، نزدیکی دبی به ایران و پایین بودن هزینه های حمل و نقل، سبب شده تا سود واردات طلا از دبی برای واردکنندگان طلا به میزان قابل توجهی بالا باشد. با توجه به مصوبه 9 بهمن 1401، شرایط واردات طلا در ایران تا حد زیادی تسهیل شده است و این موضوع، فرصت بسیار مناسبی برای واردکنندگان طلا میباشد.

واردات طلا از دبی، از منظر اقتصادی نیز برای اقتصاد کشورمان مفید است. دلیل این موضوع، افزایش ذخیره ارزی کشور در اثر واردات طلا میباشد. به همین دلیل، قوانین واردات طلا اصولا بسیار ساده و بدون تشریفات فراوان هستند. واردات طلای خام، مانند شمش طلا، فقط و فقط نیاز به اخذ مجوزهای گمرکی و مجوز بانک مرکزی دارد و واردکنندگان طلا از سایر هزینه های واردات معاف هستند.

برای واردات طلا از دبی، دو روش مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد. در روش مستقیم، شما میتوانید مستقیما به شهر دبی سفر کرده و به مقدار مورد نیاز خود، اقدام به خریداری طلا کنید. در این روش، تمامی پیگیری های لازم از جمله بسته بندی کالا و اخذ مجوزهای مورد نیاز از گمرک، به عهده شخص شماست.

در روش دوم واردات طلا از دبی، میتوانید از طریق شرکت های معتبر تجاری و واردکننده، اقدام به واردات طلا کنید. در این روش، شما حتی نیازی به سفر به شهر دبی ندارید و تمامی مراحل، از خریداری طلا گرفته تا بسته بندی و ارسال محموله ها و همچنین اخذ مجوزهای لازم، توسط شرکت بازرگانی مورد نظر انجام خواهد شد.

هزینه‌های واردات از دبی چقدر است؟

باید این را بدانید که هزینه‌های واردات از دبی تنها به هزینه جهت خرید کالا محدود نمی‌شود؛ هزینه‌های بسیار زیادی دیگری در پروسه واردات کالا از دبی وجود دارد که همه این هزینه‌ها را باید در محاسبه هزینه‌های تمام شده خود در نظر بگیرید. در زیر برخی از هزینه‌های واردات کالا از دبی ذکر شده است:

❗❗ شما میتواند برای واردات از دوبی از خدمات تی اکسپرس استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه “ ” مراجعه نمایید.

واردات از دبی با سرمایه کم چگونه است؟

با توجه به هزینه‌های واردات کالا از دبی که در قسمت بالا توضیح داده شد، می‌توان گفت که واردات از دبی با سرمایه کم امکان‌پذیر نیست و شما باید برای انجام این کار و برای این که بتوانید سود چشمگیری را از این راه کسب کنید، به سرمایه اولیه قابل توجهی نیاز دارید. نه تنها در مورد دبی، بلکه به طور کلی برای امر واردات کالا از کشورهای دیگر نیز امکان خرید و واردات کالا با سرمایه کم وجود ندارد. می‌توانید برای این کار از بانک‌هایی که در آن‌ها اعتبار خوبی دارید، وام بگیرید.

سخن پایانی

دبی یکی از کشورهایی است که صادرات زیادی به کشورهای دیگر از جمله ایران انجام می‌دهد. همان طور که گفته شد، خودرو و وسایل نقلیه موتوری، بیشترین درصد واردات کالا از دبی به ایران را به خود اختصاص داده‌اند. برای واردات کالا از دبی به ایران قوانین وجود دارد که باید با توجه به کالای مدنظر، از تمامی این قوانین مطلع باشید.

در این مقاله در مورد صفر تا صد واردات از دبی، بهترین کالا برای واردات از دبی، واردات از دبی با سرمایه کم، قوانین واردات از دبی به ایران و تعرفه واردات از دبی صحبت کردیم و امیدواریم برای شما مفید بوده باشد.

سوالات متداول

بهترین کالا برای واردات از دبی چیست ؟

بطور کلی نمیتوان لیستی از بهترین کالاها را آورد چون تنوع محصولات بسیار بالاست اما موبایل، لپتاپ، قطعات خودرو، پوشاک، لوازم آررایشی و … سهم بیشتری را دارند.

واردات از دبی با سرمایه کم امکان پذیر است ؟

پاسخ به این سوال بسیار دشوار است اما اگر بخواهید سود قابل توجهی داشته باشید بهتر است سرمایه زیادی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: naked 

خروج از نسخه موبایل