بهترین نوع ماسک صورت

ماسک های صورت مکمل های خوبی برای روتین مراقبت از پوست هستند که به طور ویژه مشکلات خاص پوست را مورد هدف قرار می‌دهند. این ماسک ها می توانند به آبرسانی پوست کمک کنند، پوست را لایه برداری کنند، آن را روشنتر کرده یا چربی های اضافی را از بین ببرند و به بهبود منافذ پوست کمک کنند…

به طور کل استفاده از ماسک صورت همانند یک تجربه تسکین‌دهنده فیشال خانگی است که می‌تواند استرس را از شما دور کند و به لطافت و درخشنگی پوستتان کمک کند. حال اگر تصمیم به گرفته‌اید، با ما در این مقاله همراه باشید تا با معرفی بهترین ماسک صورت و خواص آن‌ها، شما را یک قدم به زیباتر شدن هدایت کنیم.

نحوه عملکرد ماسک‌های صورت چگونه است؟

ماسک های صورت انسدادی هستند. به این معنی که پوست را کاملا می‌پوشانند تا مواد مفید و ویتامین‌ها را برای بهبود ظاهر و کیفیت پوست ارائه دهند.

همیشه ماسک صورت را روی پوست تمیز و خشک بمالید چرا که مالیدن آن روی پوستی که آلودگی و مواد آرایشی دارد باعث می‌شود ماسک جذب پوستتان نشود و حتی ممکن است نتیجه عکس بدهد.

عوامل آلوده کننده زیادی وجود دارند که بر روی سلامت و بهداشت موهای ما به طور مستقیم اثر می‌گذارند و آن را بیمار می‌کنند ، اما برای مراقبت از مو پک رشد مو هیر فرند میتواند خیلی کارآمد باشد و به شما کمک کند.

استفاده از بهترین ماسک صورت چه مزایایی دارد؟

مزایای هر ماسکی بستگی به مواد تشکیل دهنده آن دارد. ماسک ها می توانند غلظت بالاتری از مواد را برای نرم کردن، آبرسانی و متعادل کردن پوست به ارمغان بیاورند. به عنوان مثال، ماسک های حاوی اسید هیالورونیک بیشتر برای جذب و اتصال رطوبت هستند، در حالی که ماسک خاک رس می تواند به سفت شدن و شفافیت پوست کمک کند.

ماسک های ژلی با اسیدهای پلی هیدروکسی، عصاره های دریایی و آنتی اکسیدان ها تزریق می‌شوند که باعث ی مجدد پوست شده و آن را بهبود می‌دهند. ماسک های لایه بردار ممکن است حاوی اسید هیدروکسی باشند تا سلول های مرده پوست را از بین برده و منافذ را تمیز کنند. برچسب مواد تشکیل دهنده هر ماسک را بخوانید و بهترین ماسک را برای نوع پوست و مشکلات آن انتخاب کنید.

معرفی 8 مدل بهترین ماسک صورت تاثیرگذار

ماسک خاک رس ایوروشه مدل pure menthe حجم 75 میل

ماسک ضد آکنه لافارر مخصوص پوست آکنه دار

محصول سه کاره شوینده، اسکراب و ماسک بادی شاپ سری تی تری

ماسک ورقه ای روشن کننده ویتامین C بادی شاپ

ماسک استیکی تی تری بادی شاپ

استفاده از بهترین ماسک صورت میتواند حس خیلی خوبی به آدم بدهد، مخصوصا که درا کثر موارد نتایج بلافاصله پس از استفاده از ماسک و شست و شوی آن قابل مشاهده اند. با توجه به نوع پوستتان ماسک مورد نیاز پوستتان را تهیه کنید و بسته به نوع ماسک، هفته 2 الی 3 بار از آن استفاده کنید. پشیمان نمیشوید!

ماسک‌هایی که قبل از حمام استفاده می‌شوند

ماسک‌های ضدآکنه، پاک‌کننده و لایه‌بردار مانند ماسک‌های خاک رس و زغال بهتر است قبل از دوش گرفتن استفاده شوند. پس از لایه‌برداری، می‌توان از دوش آب ولرم برای پاک کردن ماسک استفاده کرد. این کار به از بین بردن آلودگی‌ها، سبوم و پوست‌های مرده از منافذ پوست کمک می‌کند.

ماسک‌هایی که بعد از حمام استفاده می‌شوند

دوش آب گرم با باز کردن منافذ پوست آن را برای جذب مواد فعال موجود در ماسک‌های صورت آماده می‌کند. از این‌رو، ماسک‌های آبرسان و ضدپیری که مواد آن‌ها باید به لایه‌های عمیق پوست نفوذ کنند، بهتر است بعد از دوش گرفتن استفاده شوند. به‌علاوه، استفاده از این ماسک‌ها بعد از دوش گرفتن به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند و باعث نرم‌تر شدن آن می‌شود.  تمام خستگی و کسالت پوست دور چشم شما با کمک کرم دور چشم گاتیو برطرف شده و آبرسانی انجام میشود. 

 آیا می‌توان هر روز از ماسک صورت استفاده کرد؟

این روزها، ماسک‌های صورت تنوع زیادی دارند. به همین دلیل، نوع ماسک روی دفعات استفاده از آن تأثیر می‌گذارد.

ماسک‌های ورقه‌ای حاوی موادی هستند که می‌توانند به روش‌های مختلف به بهبود و التیام پوست کمک کنند. آن‌ها فوق‌العاده آبرسان هستند، اما فقط تا زمانی که خیس باشند مفیدند. وقتی ماسک ورقه‌ای خشک می‌شود، می‌تواند تمام مواد معدنی و ویتامین‌ها را از پوست شما بیرون بکشد. از سوی دیگر، بعضی از ماسک‌های ورقه‌ای احتمال دارد حاوی مواد شیمیایی باشند.

ممکن است استفاده‌ی روزانه از ماسک‌های ورقه‌ای وسوسه‌انگیز باشد، اما کارشناسان آن را توصیه نمی‌کنند. چون بعضی از مواد موجود در این ماسک‌ها می‌توانند منافذ پوست را مسدود کنند. از این‌رو، بهتر است هفته‌ای یکبار از ماسک‌های ورقه‌ای استفاده کنید.

ماسک‌ زغال برای پاک کردن ناخالصی‌ها از پوست و از بین بردن جوش‌های سرسیاه و سرسفید بسیار مفیدند. با این حال، ممکن است برای پوست شما بسیار خشن باشند. شکی نیست که زغال فعال یک پاک‌کننده‌ی عالی است و می‌تواند باکتری‌ها، ناخالصی‌ها و سموم را از منافذ پوست خارج کند، اما مشکل اینجا است که همراه با این مواد ممکن است چربی طبیعی پوست را هم از بین ببرد. بنابراین، استفاده از آن باعث افزایش آسیب‌پذیری پوست در برابر همه‌ی آلاینده‌های موجود در هوا می‌شود. از این‌رو، باید ماهی یکبار از ماسک زغال استفاده کنید، نه بیشتر.

معمولاً ماسک‌های خاک رس برای انواع پوست مناسب هستند و آن را تحریک نمی‌کنند. بسته به نوع خاک رسی که استفاده می‌کنید، این ماسک‌ها با آکنه، لکه‌های پوستی و علائم پیری ناشی از نور خورشید مقابله می‌کنند. همچنین می‌توانند چربی اضافی را از صورت شما پاک کنند. اما استفاده‌ی روزانه از آن‌ها ممکن است به پوست آسیب برساند. بسته به نوع پوست‌تان، می‌توانید هفته‌ای یک یا دو بار از ماسک‌های خاک رس استفاده کنید.

یکی از بهترین گزینه‌ها برای بهبود سلامت پوست، ماسک صورت چای است. این ماسک نه تنها با علائم پیری مبارزه می‌کنند، بلکه باعث خنثی شدن رادیکال‌های آزاد می‌شود و به جلوگیری از آکنه و جوش کمک می‌کند. با این حال، نباید از ماسک چای بیش از یکبار در هفته استفاده کنید. برای رهایی از چین و چروک های پوست میتوان با کرم gatieau ضد چروک پوستی صاف داشته باشید.

ماسک‌های لایه‌بردار برای از بین بردن سلول‌های مرده‌ی پوست، جوش‌های سرسفید و جوش‌های سرسیاه عالی هستند. اما لایه‌برداری بیش از حد می‌تواند به پوست شما آسیب برساند. بنابراین، حداکثر هر دو هفته یکبار از این ماسک‌ها استفاده کنید.

 

خروج از نسخه موبایل