سلامت و دانش

بهترین منابع غذایی برای تامین نیاز بدن به فیبر

به گزارش شفاف ، به نقل از رویستا سالودکومووا ، رژیم غذایی مناسب کلید سلامتی است. علاوه بر در نظر گرفتن سطح پروتئین ، ویتامین ها و مواد معدنی در رژیم غذایی ، باید توجه ویژه ای به محتوای فیبر داشت.

الیاف دهان پلی ساکاریدهای ذخیره شده در گیاهانی هستند که قابل هضم و جذب در معده و روده کوچک نیستند و تا حد کمتری در روده بزرگ تخمیر می شوند. اگرچه مقادیر قابل توجهی فیبر در بدن قابل هضم نیست ، اما وجود آن برای عملکرد و سلامت دستگاه گوارش ضروری است.

از طرف دیگر ، مصرف غذاهای غنی از فیبر باعث حرکت مواد در دستگاه گوارش می شود و در عین حال به دلیل سیری بدن به کاهش وزن کمک می کند. میوه ها ، سبزیجات و حبوبات سرشار از فیبر هستند.

متخصصان تغذیه توصیه می کنند که افراد توجه ویژه ای به ترکیب فیبر در رژیم غذایی خود داشته باشند. به طور معمول ، یک بزرگسال باید روزانه 38 گرم فیبر و یک زن 25 گرم در روز مصرف کند.

بهترین غذاهای غنی از فیبر برای رژیم غذایی روزانه شما عبارتند از:

۱- تمشک: میوه های تازه بهترین منبع فیبر هستند. در همین حال ، تمشک سرشار از فیبر محلول است. هر فنجان تمشک حاوی 8 گرم فیبر است که بیشترین مقدار در میان میوه ها است.

۲- کنگر فرنگی: تحقیقات نشان داده است که کنگر فرنگی حاوی 6٪ فیبر است و مصرف آن می تواند به کاهش کلسترول و قند خون کمک کند.

۳- لنز: 25٪ عدس را فیبر تشکیل می دهد که بیشترین مقدار فیبر را در بین حبوبات دارد. با این حال ، با قرار دادن عدس در رژیم غذایی خود ، می توانید اطمینان حاصل کنید که بدن شما به کلسیم ، آهن ، منیزیم و پتاسیم نیاز دارد.

بهترین منابع غذایی برای تأمین نیازهای فیبر بدن

۴- آجیل و دانه ها: تقریباً همه آجیل ها و دانه ها حاوی یک درصد فیبر هستند. با این وجود پسته ، بادام و تخمه آفتابگردان از جمله غذاهایی هستند که بیشترین فیبر را دارند.

۵- نان: نان از انواع غلات مانند گندم ، جو و ذرت تهیه می شود. نان سبوس دار به طور خاص بهترین منبع فیبر است. نان همچنین یکی از بهترین منابع انرژی برای بدن است.

دکمه بازگشت به بالا