عمومیکسب و کار برتر

بهترین ماسک مو برای موهای چرب

در ابتدا به بررسی اینکه سولفات چیست و چه کاربردها و معایبی دارد خواهیم پرداخت اما اخیرا در مورد استفاده یا عدم استفاده از محصولات حاوی سولفات باعث ایجاد نگرانی هایی برای ما شده است سدیم لوریل سولفات یا SLS و سدیم لورت سولفات یا SLES دو ترکیب اصلی سولفات ها می باشد که در محصولات شوینده و بهداشتی کاربرد زیادی دارد این دو ترکیب سولفاته از نفت و منابع گیاهی مانند نارگیل و روغن نخل(پالم) به دست می‌آید.

کاربرد اصلی SLS و SLES در محصولات ایجاد کف است که سبب ایجاد قدرت پاک کنندگی بیشتر می‌شود.اگر چه سولفات‌ها برای ما مضر نیستند اما بحث‌های زیادی پیرامون استفاده یا عدم استفاده از آن‌ها وجود دارد.یکی از مهمترین بحث های عدم استفاده از ماسک بدون سولفات به بحثکراتینه مو باز میگردد که بیشتر به شستشوی ملایم و همچنین حفاظت از بافت مو باز میگردد.

The best hair mask for oily hair

 

ماسک مو بدون سولفات برای موهای کراتینه

در بخش قبلی به اینکه سولفات یست و چه کاربردی دارد پرداختیم و در این مبحث به موضوع پارابن خواهیم پرداخت و نتیجه گیری خواهیم کرد که سولفات و پارابن برای چه ماسک موهایی مفید است پارابن ها از پرکاربردترین دسته های مواد نگهدارنده هستند.محافظت از آلودگی میکروبی یک محصول غذایی یا دارویی در دوره نگهداری محصول و در هنگام مصرف، در فرمولاسیون آن محصول استفاده میگردد. پارابن ها نخستین بار در حدود ۸۵ سال پیش معرفی شدند و به سرعت به یکی از پرمصرف ترین نگه دارنده ها تبدیل شدند.

از نگاه شیمیایی، پارابن ها خانواده ای از استرهای آلکیل پاراهیدروکسی بنزوئیک اسید هستند.پارابن یکی از ترکیبات شیمیایی رایج در محصولات آرایشی و بهداشتی است که از دهه ۱۹۵۰ میلادی برای مبارزه با رشد باکتری‌ها و افزایش ماندگاری این محصولات استفاده می‌شود.

  • ماسک مو بدون سولفات برای موهای کراتینه شده
  • ماسک مو بدون سولفات بیول
  • لیست قیمت ماسک موی لافارر
  • ماسک مو بدون سولفات خارجی یا ایرانی

سولفات چیست؟

سولفات یک ماده شیمیایی است که اغلب به محصولات مو، به ویژه شامپو اضافه می شود. این ماده باعث می شود شامپوی شما بعد از تماس با آب به خوبی کف کند. کف حاصل شده نه تنها در حمام احساس خوبی می دهد؛ بلکه به از بین بردن کثیفی، چربی و پوست مرده از پوست سر و مو های شما کمک می کند؛ اما این پاکسازی در واقع برای پوست سر و مو های شما زیادی است و می تواند به آن ها آسیب برساند.

اگر قصد دارید شامپو و ماسک مو بدون سولفات خریداری کنید، بهتر است با علائم اختصاری این ماده شیمیایی آشنا باشید. سولفات ها بر روی برچسب محصولات به «-ate» ختم می شوند و با کلمات مختصر زیر نوشته می شوند:
SLS = سدیم لوریل سولفات
SDS = سدیم دودسیل سولفات
ALS = آمونیوم لوریل سولفات
ALES = آمونیوم لورت سولفات

تاثیر سولفات بر مو

حال سوال اصلی این است که و چرا بهتر است از ماسک موی بدون سولفات استفاده کنیم؟
سولفات ها کار خود را به عنوان یک پاک کننده خیلی خوب انجام می دهند. آنقدر خوب که نه تنها کثیفی و چربی و پوست مرده، بلکه روغن های طبیعی روی پوست سر را نیز از مو های شما پاک می کنند. این روغن ها باعث می شوند و در نتیجه آن ها را شاداب و زیبا و هیدراته نگه می دارند.

از بین رفتن روغن طبیعی پوست سر مشکلات زیر را به دنبال دارد:

❌مو های بی حال و کدر
❌موی خشک و شکننده
❌پوست سر تحریک شده و خشک
❌مو هایی که به سرعت چرب می شوند

به عبارت ساده تر باید گفت سولفات ها پوست سر و مو های شما را خشک می کنند؛ بنابراین اگر به طور طبیعی موی مجعد و خشکی دارید استفاده از شامپو و محصولات مراقبتی که سولفات دارند، می تواند وز و خشکی مو های شما را بیشتر کند.

معرفی بهترین ماسک مو های فاقد سولفات

حالا که می دانید سولفات چیست و چه تاثیر منفی بر روی مو های شما می گذارد، بهتر است در خرید محصولات بهداشتی و مراقبتی دقت بیشتری کنید و همیشه سعی کنید بهترین ماسک موی بدون سولفات را خریداری کنید. در ادامه شما را با تعدادی از این محصولات مراقبتی فاقد ماده مضر سولفات آشنا می کنیم که عبارتند از:

1) ماسک موی آرگان پیگا ویوا
2) ماسک مو بازسازی و ترمیم کننده اوونیکا
3) ماسک مو هیالورونیک اسید آدرا

ماسک موی کاسه ای روغن آرگان پیگاویوا که ساخت کشور ایتالیا می باشد،  300 میلی لیتر حجم دارد و یک ماسک موی فاقد سولفات و داخل حمام (آبکشی) است. این ماسک موی فاقد سولفات خارجی، یک آبرسان عمیق برای مو ها و حفظ رطوبت آن ها است.
ماسک موی پیگا ویوا یک ماسک موی بدون سولفات است که می تواند مو های خشک و کدر شما را لطیف و درخشان کند. ترکیبات مغذی موجود در این محصول موجب افزایش خاصیت الاستینه مو می شود و از آن در برابر رادیکال های آزاد و آسیب های محیطی محافظت می کند و با از بین بردن الکتریسیته ساکن مو از بروز موخوره و شکستگی آن نیز جلوگیری می کند. همچنین به دلیل داشتن بتائین، موجب افزایش استحکام تار های مو می شود و از جلوگیری می کند و باعث افزایش لطافت و شادابی مو می شود.

طرز مصرف: پس از شستشوی موها با شامپو، کمی رطوبت موها را بگیرید و مقدار مناسبی از ماسک مو را به روی ساقه موها زده و به خوبی ماساژ دهید. پس از چند دقیقه ماسک مورا آبکشی نمائید.

2) ماسک مو بازسازی و ترمیم کننده اوونیکا

ماسک موی کاسه ای اولترا ریچ از برند ایرانی اوونیکا دارای حجمی کاملا بصرفه برابر با 500 میلی لیتر دارد . ماسک موی بازسازی و ترمیم کننده اوونیکا فاقد ترکیبات مضری نظیر سولفات و پارابن میباشد و یک ماسک موی قابل آکشی است. اگر به دنبال یک ماسک موی بدون سولفات و فوق العاده برای مو های آسیب دیده خود هستید، پیشنهاد می کنیم حتما اوونیکا را امتحان کنید. این ماسک احیا کننده، مو های شما را ابریشمی، شاداب و حجیم می کند همچنین در رفع موخوره و جلوگیری از بروز مجدد آن بسیار موثر است.

ترکیبات موثر موجود در این محصول عبارت اند از: عصاره آلوئه ورا، کراتین غنی شده که باعث افزایش درخشش و زیبایی مو ها می شود، پروتئین که موجب تقویت و احیا کننده مو های آسیب دیده می شود، پلیمر های خاص، پلی کوآترنیوم، روغن هسته انار، روغن کتان، ویتامین B5 و E.

طرز مصرف: پس از شستشوی موها با شامپو، کمی رطوبت موها را بگیرید و مقدار مناسبی از ماسک مو را به روی ساقه موها زده و به خوبی ماساژ دهید. پس از 5-10 دقیقه ماسک مورا آبکشی نمائید.
3) ماسک مو هیالورونیک اسید آدرا

این محصول ساخت ایران است و در حجم 400 میلی لیتر عرضه می شود. ماسک مو هیالورونیک اسید آدرا یک ماسک موی بدون سولفات و پارابن است که برای بسیار مناسب است. هیالورونیک اسید موجود در این محصول مو های شکننده و آسیب دیده شما را ترمیم می کند و لطافت و نرمی آن را باز می گرداند. اگر مو های دهیدراته ای دارید که با موخوره درگیر شده، بهترین گزینه برای شما ماسک آدرا است؛ زیرا این محصول می تواند فلس های باز شده مو را به حالت اول برگرداند و خاصیت الاستینه مو ها را افزایش دهد و یک محصول عالی برای برای مو های خشک و آسیب دیده است.

از جمله ترکیبات مفید موجود در این محصول می توان به روغن آرگان، هیالورونیک اسید، دکسپنتانول، گلیسیرین و آب دیونیزه اشاره کرد.طرز مصرف: پس از شستشوی موها با شامپو، کمی رطوبت موها را بگیرید و مقدار مناسبی از ماسک مو را به روی ساقه موها زده و به خوبی ماساژ دهید. پس از 3-5 دقیقه ماسک مورا آبکشی نمائید.

دکمه بازگشت به بالا