سلامت و دانش

بهترین عرقیات گیاهی پایین آورنده قند خون

آفتاب‌‌نیوز :

در ادامه تعدادی از این عرقیات گیاهی پایین آورنده قند خون را به شما معرفی می‌کنیم، اما بهتر است قبل از مصرف آن‌ها با پزشک خود مشورت کنید.

 عرق هفت گیاه قند خون

از ترکیب متناسب گیاهانی مانند شوید، کرفس، زیره، سیر، گزنه، برگ زیتون و برگ گردو عرق گیاهی بی نظیری به نام عرق هفت گیاه تهیه می‌شود. هر هفت عرق گیاهی موجود در این ترکیب با خواص بی نظیری که دارند می‌تواند برای پایین آوردن قند خون موثر عمل کنند.

عرق گیاهی شنبلیله

 مصرف عرق شنبلیه با بهبود عملکرد انسولین به کاهش قند خون در افراد دیابتی کمک می‌کند. در صورت ابتلا به دیابت باید مراقب میزان مصرف این عرق گیاهی باشید و بین مصرف آن و تزریق انسولین فاصله قرار دهید. مصرف ۳ فنجان عرق شنبلیله برای پایین آوردن قند خون موثر عمل می‌کند. اما افراد مبتلا به دیابت بهتر است قبل از مصرف آن با پزشک مشورت کنند.

 عرق گشنیز

مصرف عرق گشنیز منجر به تحریک ترشح انسولین در بدن می‌شود در نتیجه می‌تواند قند خون افراد مبتلابه دیابت را بطرز شگفت انگیزی کاهش دهد. این تنها خاصیت عرق گشنیز نیست، طبع گیاه گشنیز سرد و خشک است به همین جهت به عنوان یک گیاه ادرارآور نیز محسوب می‌شود. همان‌طور که می‌دانید افزایش ادرار خود منجر به کاهش قند خون در بدن می‌شود.

 عرق زرشک

عرق زرشک با طبع سرد و طعم ترشی که دارد بروی کاهش قند خون افراد مبتلا به دیابت هم اثرگذاری مثبتی خواهد داشت. مصرف عرق زرشک، منجر به افزایش تشنگی افراد مبتلا به دیابت می‌شود و در نتیجه قند خون را پایین می‌آورد. مصرف روزانه دو فنجان (یک فنجان صبح و یک فنجان عصر) عرق زرشک می‌تواند برای کاهش قند خون موثر عمل کند.

عرق برگ زیتون

 خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد باکتریایی عرق برگ زیتون به این عرق گیاهی خواص سلامتی زیادی بخشیده است، یکی از خواص مهم عرق برگ زیتون درمان دیابت و کاهش قند خون است. مصرف این عرق گیاهی با افزایش تحریک ترشح انسولین توسط لوزوالمعده منجر به پایین آمدن قند در خون افراد مبتلا به دیابت می‌شود. علاوه براین، عرق برگ زیتون مقاومت انسولین در این افراد را هم کاهش می‌دهد.

دکمه بازگشت به بالا