اقتصادیعمومیکسب و کار برتر

بهترین دمنوشات گیاهی برای کاهش سرماخوردگی

دمنوش اسطوخودوس

خرید اینترنتی دمنوش دکتر بیز: این دمنوش خاصیت ضد ویروسی دارد و به خوبی می تواند، دردها را تسکین دهد و سرفه های خشک دوران سرماخوردگی را رفع کند. افراد برای آماده کردن این دمنوش بهتر است آن را همراه با مقداری پونه و آویشن مخلوط و سپس تهیه کنند.

دمنوش بادرنجبویه

این دمنوش دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان می باشد. آنتی اکسیدان ها می توانند باکتری ها را از بین ببرند و با رادیکال های آزاد بدن مبارزه کنند. به همین دلیل این دمنوش در رفع بیماری سرماخوردگی مفید می باشد. قابل ذکر است که این دمنوش می تواند در سلامت قلب، آرامش اعصاب، بهبود حافظه و … نیز تاثیرگذار باشد.

 دمنوش چهار گل

دمنوش خارخاسک بیز: این دمنوش از ترکیب چهار گل آویشن، گل پنیرک، گل ختمی و اسطوخدوس تهیه می شود.این دمنوش به خوبی می تواند گلودردهای دوران ابتلا به بیماری سرماخوردگی را کاهش دهد و به رفع این بیماری کمک کند.

دمنوش ریحان

این دمنوش یکی از قدیمی ترین دمنوش ها برای رفع این بیماری می باشد. ریحان می تواند بسیاری از مشکلات مبتلا شده به این بیماری را برطرف کند.برگ های این گیاه می تواند دردهای بیمارانی که سرما خورده اند را رفع کند. عفونت ها و مشکلات تنفسی حاصل از بیماری را در آنها از بین ببرد و با آنتی اکسیدان های موجود در خود، مشکلات معده بیماران را نیز رفع کند.

دمنوش، زنجبیل، عسل و لیمو

یکی دیگر از بهترین دمنوش ها برای سرماخوردگی، این دمنوش می باشد. افراد می توانند با استفاده از این دمنوش بدن افراد مبتلا به سرماخوردگی را گرم کنند و التهابات موجود در بدن آنها را رفع کنند.

قابل ذکر است که افراد در هنگام تهیه این دمنوش باید دقت کنند که عسل و لیمو را به آب داغ اضافه نکنند، زیرا اضافه کردن آنها به آب با دمای بالا می تواند خواص لیمو و عسل را از بین ببرد.

دمنوش آویشن

این دمنوش از قدیم الایام برای از بین بردن ویروس های بیماری سرماخوردگی مورد استفاده افراد قرار می گیرد.این دمنوش می تواند التهابات سینه را رفع کند. به قطع سرفه ها کمک کند و خلط آور باشد.

قابل ذکر است که این دمنوش گیاهی می تواند برای افرادی که در این دوران دچار تنگی نفس شده اند، نیز مفید باشد.

بهترین دمنوش برای سرماخوردگی نی نی سایت | دمنوش برای سرماخوردگی بزرگسالان

دمنوش چای نعناع

این دمنوش از جوشاندن برگ های گیاه نعناع فلفلی به دست می آید. این دمنوش دارای طبعی گرم می باشد و می تواند التهابات و دردهای گلو را در هنگام ابتلا به بیماری سرماخوردگی رفع کند.

این دمنوش می تواند مشکلات معده ناشی از ابتلا به بیماری سرماخوردگی مانند استفراغ، حالت تهوع و … را نیز از بین ببرد.

 دمنوش زنجبیل

این دمنوش در ماه های سرد سال به مقدار خیلی زیادی مورد استفاده افراد قرار می گیرد. چون دارای طبعی گرم می باشد و از آنتی اکسیدان های زیادی برخوردار است.این دمنوش علاوه بر درمان مشکلات حاصل از سرماخوردگی به درمان بیماری های دیگر مانند سرطان پوست نیز کمک می کند.

دمنوش دارچین

این دمنوش نیز از چوب های دارچین که بسیار خوشبو و خوش طعم هستند به دست می آید. این دمنوش خوش عطر می تواند برای بدن افرادی که به بیماری سرماخوردگی مبتلا هستند، گرمابخش باشد.

دمنوش دارچین دردهای عضلانی بیمارانی که سرما خورده اند را نیز رفع می کند و به تقویت سیستم ایمنی بدن آنها کمک می کند و ویروس ها و باکتری ها را از بین می برد.

دمنوش مریم گلی

یکی دیگر از بهترین دمنوش ها برای سرماخوردگی، دمنوش مریم گلی می باشد. دمنوش های تهیه شده از این گیاه برای رفع بسیاری از بیماری ها استفاده می شود.

اما استفاده از این دمنوش در فصول سرد و درمان گلودردهای حاصل از بیماری سرماخوردگی بسیار مناسب می باشد.این دمنوش به بهبود فعالیت های مغز، سلامتی قلب و .. نیز کمک می کند.

دمنوش گل میخک

این دمنوش به افرادی که به بیماری سرماخوردگی مبتلا شده اند، کمک می کند تا آنها بتوانند بهتر نفس بکشند و گرفتگی ریه های آنها نیز از بین برود.

دمنوش گل محمدی

حتما تا به حال شنیده اید که وقتی فردی دچار سرماخوردگی می شود، می گویند به او مواد غذایی و یا میوه هایی که حاوی ویتامین C است، بخورانید.

دمنوش گل محمدی نیز دارای مقدار زیادی ویتامینC  و آنتی اکسیدان می باشد که می تواند التهابات ایجاد شده بر اثر بیماری سرماخوردگی را در بدن رفع کند. درمان جوش های پوستی، سیاهی های اطراف چشم ها و … نیز از دیگر فواید مصرف این دمنوش می باشد.

در این میان بسیاری از این دمنوش ها به صورت ترکیبی تهیه می شوند تا قدرت تاثیرگذاری آنها بر بیماری سرماخوردگی بیشتر شود.

نحوه تهیه بهترین دمنوش ها برای سرماخوردگی

برخی از افراد فکر می کنند، تهیه این دمنوش ها به جوشاندن آنها همراه با آب ختم می شود. در صورتی که اینگونه نمی باشد و طرز تهیه دمنوش با جوشانده متفاوت است.

در تهیه جوشانده گیاه را مستقیم با آب می جوشانند و سپس از صافی رد می کنند تا جوشانده آماده مصرف شود. اما برای تهیه دمنوش می توان از گیاهان تازه یا خشک شده و یا پودر شده استفاده کرد.

افراد برای تهیه یک دمنوش گیاهی، باید گیاهان را در قوری بریزند و روی آنها را با آب جوش بپوشانند و روی شعله بسیار ملایمی قرار بدهند تا گیاهان برای مدتی دم بکشند و سپس آماده خوردن شوند. افراد مختلف باید دقت کنند که برای خوش طعم شدن این دمنوش ها می توانند در هنگام دم کردن، مقداری عسل نیز به آنها اضافه کنند.

گفتنی است که بیماری سرماخوردگی در فصل های گرم می تواند تا حدود ۱۵ روز افراد را درگیر خود کند. پس بیماران در این فصول بهتر است به جای استفاده از داروهای شیمیایی از این دمنوش ها استفاده کنند.

مطلب مرتبط:”معرفی انواع

کلام آخر

افراد باید دقت کنند که نباید در مصرف بهترین دمنوش ها برای سرماخوردگی زیاده روی کنند. همچنین افرادی که در کنار بیماری سرماخوردگی، دارای بیماری خاصی می باشند، نیز باید قبل از استفاده از این دمنوش ها با پزشک خود مشورت کنند.

در این مطلب درباره بهترین دمنوش ها برای سرماخوردگی صحبت کردیم و از چندین مورد از آنها نام بردیم.خصوصیات این دمنوش ها را نیز بیان کردیم. امیدواریم این اطلاعات برای شما مفید واقع شود

دکمه بازگشت به بالا