استان ها

برگزاری بیش از ۲۶ ویژه‌برنامه به مناسبت هفته صنایع‌دستی دراستان سمنان

به گزارش خبرگزاری مجله لوکس استان سمنان، سمانه سلطانی پور ضمن تبریک این هفته به فعالان، هنرمندان، اساتید و صنعتگران حوزه صنایع‌دستی گفت: بیستم خردادماه آغاز هفته صنایع‌دستی و روز جهانی صنایع‌دستی است و برگزاری بیش از ۲۶ ویژه‌برنامه شامل افتتاح فروشگاه‌ها و خانه صنایع‌دستی، رونمایی از فاز نخست مستندنگاری و آلبوم آثار صنایع‌دستی استان سمنان، برگزاری نشست خبری هفته صنایع‌دستی، برگزاری اجرای زنده صنایع‌دستی، برپایی بازارچه و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و … برای گرامیداشت هفته صنایع‌دستی تا ۲۷ خردادماه در تمامی شهرستان‌های استان سمنان در دستور کار قرار دارد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: افتتاح اولین خانه صنایع‌دستی سمنان در روستای خیرآباد با حضور ویدیو کنفرانسی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در هفته صنایع‌دستی انجام می‌شود.

سمانه سلطانی پور گفت: در این هفته فروشگاه‌های صنایع‌دستی در شهرستان‌های سمنان و شاهرود افتتاح می‌شود.

او افزود: از دیگر رویدادهایی که برای نخستین بار در طول تاریخ صنایع‌دستی این استان در هفته صنایع‌دستی به وقوع می‌پیوندد، رونمایی از فاز اول مستند نگاری صنایع‌دستی و آلبوم آثار صنایع‌دستی استان سمنان است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: بازدید از کارگاه‌های تولیدی و فروشگاه‌های صنایع‌دستی جهت رفع مشکلات و تجلیل از هنرمندان پیشکسوت و موفق، حضور بر سر مزار هنرمندان آسمانی صنایع‌دستی از برنامه‌هایی است که در هفته صنایع‌دستی برنامه‌ریزی‌شده است.

سمانه سلطانی پور افزود: برنامه‌ریزی جهت حضور راهنمایان گردشگری در کارگاه‌های صنایع‌دستی به‌منظور آشنایی با هنرمندان و معرفی محصولات صنایع‌دستی به گردشگران، برپایی نشست و دورهمی هنرمندان با مسئولان شهری و استانی، فراهم کردن شرایط بازدید دانش آموزان و عموم مردم از مراکز فروشگاهی و کارگاه‌های آموزشی و تولیدی صنایع‌دستی به‌منظور آشنایی با روند تولید و معرفی محصولات صنایع‌دستی و برگزاری اجرای زنده در محل آثار تاریخی از دیگر برنامه‌های هفته صنایع‌دستی در استان سمنان است.

او گفت: برنامه‌هایی نیز در حوزه اصحاب رسانه شامل بازدید از کارگاه‌های هنرمندان با اجرای فم تور با حضور خبرنگاران و رسانه‌ها و مدیران و دولتی در شاهرود، برگزاری نشست خبری به مناسبت هفته صنایع‌دستی و … در نظر گرفته‌شده است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: تبادل تفاهم‌نامه با شرکت شهرک‌های صنعتی استان در زمینه راه‌اندازی شهرک صنایع‌دستی و مشارکت در برگزاری مسابقه طراحی و دوخت لباس مدارس استان، برپایی نمایشگاه‌های تخصصی و عمومی جهت معرفی و عرضه محصولات صنایع‌دستی از دیگر رویدادهای هفته صنایع‌دستی در استان سمنان است.

46

دکمه بازگشت به بالا